Jak zauważył Igor Milojevic, Chief Technology Officer (CTO) w Huawei CEE&Nordic podczas 11. Forum Gospodarczego TIME, 5G IS ON. Technologia ta dotarła wcześniej niż oczekiwano i już zaczęła przynosić korzyści. CTO, w imieniu Huawei, zaprosił też Polskę do jej wspólnego odkrywania.
Inwestycje w R&D
W ciągu ostatniego roku byliśmy świadkami szeroko zakrojonych przedsięwzięć związanych z 5G w branży ICT. Poczynając od pierwszych testów interoperacyjności z wiodącymi producentami, poprzez wprowadzenie pierwszego standardu 5G w 3GPP, a kończąc na rozpoczęciu pierwszych dostaw stacji bazowych Huawei 5G we wrześniu 2018 roku. Obecnie jest to już ponad 40 000 stacji bazowych, co stanowi około 90 proc. wszystkich zrealizowanych globalnie zamówień. Ponadto, firma zawarła już przeszło 30 kontraktów dotyczących 5G, z czego większość w Europie.
– Kluczem do zbudowania ekosystemu 5G i motorem napędowym wdrożenia 5G jest szeroko zakrojona działalność badawczo-rozwojowa i inwestycje, a także kompleksowa standaryzacja. Huawei od 10 lat inwestuje głównie w badania 5G i przyczynia się do procesu normalizacji w organizacjach przemysłowych. Wyniki tych inwestycji w badania i rozwój zostały zatem w znacznym stopniu wykorzystane w całym ekosystemie przemysłowym, pomagając w jego harmonizacji i napędzając wdrażanie w oparciu o ujednolicone normy. Jest to najwyższa wartość, biorąc pod uwagę tak duży zakres technologiczny i transformacyjny, jaki obejmuje 5G – powiedział Igor Milojevic.
Technologia 5G przekłada się na wydajność usług, przy czym wiązać się z nią musi również efektywność energetyczna i wydajne wykorzystanie wszystkich zasobów. Jak zauważył CTO podczas swojego wystąpienia, wszystko to wymaga ekstremalnej inżynierii i zaczyna się od poziomu chipsetu. Dlatego Huawei jest już na etapie drugiej generacji produktów i rozwiązań 5G, które jeszcze bardziej poprawiają wydajność i efektywność, w oparciu o niedawno wydaną serię chipsetów obejmujących smartfony i CPE oraz stacje bazowe i chmury obliczeniowe.
Nowa jakość usług
– Pierwsza fala przyjęcia i wdrożenia 5G oparta jest na zdolności eMBBB. 5G eMBBB pozwala operatorom na unowocześnienie mobilnych usług szerokopasmowych i treści opartych na wideo 4K, 8K lub 3D i VR. Jednocześnie pomaga w osiągnięciu celów założonych w krajowych strategiach szerokopasmowych. 5G eMBBB już teraz odblokowuje transformację usług takich jak gry w chmurze i Cloud VR, pozwalając na uproszczenia po stronie urządzenia i wysokiej jakości doświadczenia klientów z różnych usług. W przypadku Cloud VR wykracza to już jednak poza scenariusze konsumenckie. Istnieje już bowiem duże zapotrzebowanie na innowacje w procesie edukacyjnym i stymulowaniu innowacyjnego społeczeństwa – zaznaczył Igor Milojevic.
Polska jest bardzo istotnym krajem w globalnym przemyśle gier sieciowych. CTO podkreślił też, że gry w chmurze z obsługą 5G otwierają operatorom, a także dużym i małym firmom zajmującym się tymi usługami, możliwości do usprawniania swoich produktów i udostępniania na telefonach komórkowych gier typu 4K lub 8K, co do tej pory zarezerwowane było dla komputerów PC i konsol.
Igor Milojevic przypomniał również, że nie trzeba już czekać na pojawienie się kolejnych wersji standardów 5G, które skupiają się na konkretnych przypadkach związanych z produkcją lub przemysłem motoryzacyjnym. W rzeczywistości 5G eMBBB może już teraz rozpocząć cyfrową transformację w różnych branżach. Może to zrobić, zarówno pod względem niezawodności i wydajności, jak prostej obsłudze, która odróżnia to rozwiązanie go od poprzednich technologii – a mianowicie możliwości przesyłania ogromnej liczby strumieni wideo UHD. Ponadto, można opracować aplikacje do przetwarzania obrazu oparte na uczeniu maszynowym, zapewniające oczekiwaną wydajność i poprawę doświadczeń w produkcji i działalności biznesowej. Jednym z takich przypadków, inkubowanym w sieci Huawei, jest hodowla ryb połączona siecią 5G, co umożliwia cyfrową transformację 1500 hodowli ryb w Norwegii.
Nieograniczone pola do wykorzystania
Jak zauważył CTO, 5G eMBBB może być też zastosowane w pojazdów i maszynach bezzałogowych w różnych scenariuszach, takich jak np. obszary o ograniczonym dostępie, czyli porty, kopalnie, rolnictwo lub kompleksy produkcyjne. Jest to bezpośrednio możliwe dzięki temu, że zdalna i zautomatyzowana jazda w ograniczonym środowisku jest prostsza i ma znacznie mniejsze wymagania niż miejsca publiczne.
– Polska jest prawdziwą potęgą w produkcji rolnej, a niektóre z tych modeli i scenariuszy można wykorzystać w celu zwiększenia efektywności produkcji i oszczędności kosztów w tym sektorze, zwłaszcza dla dużej części małych i średnich producentów – wskazał Igor Milojevic.
Projekty przemysłowe, w których wdrożono 5G, czerpią także ogromne korzyści z ekosystemu i współpracy wielu stron – od identyfikacji przypadków użycia do wspólnych strategii wejścia na rynek – podsumował swoje wystąpienie CTO. Dlatego, Huawei od kilku lat prowadzi program inkubacji i walidacji przypadków użycia 5G w różnych dziedzinach. Firma współpracuje w tym zakresie z wieloma operatorami, partnerami przemysłowymi i środowiskiem akademickim. Obejmuje on już ponad 20 wspólnych, innowacyjnych projektów w całej Europie – od przypadków z Industry 4.0 do partnerskich operatorów i sektora publicznego w realizacji społeczności i miast połączonych siecią 5G – z których niektóre rozpoczęły się w 2017 roku.
***
Igor Milojevic
Chief Technology Officer (CTO) w Huawei CEE&Nordic
Igor Milojevic pełni funkcję Chief Technology Officer (CTO) w Huawei CEE&Nordic, odpowiadając za obsługę operatorów w 27 krajach. Wraz z zespołem Huawei jest odpowiedzialny za rozwijanie biznesu i rozwiązań, transformacje sieci i procesów u operatorów poprzez programy takie jak 5G, tworzenie nowej architektury, chmury i automatyzacja. Ma kluczowy wkład w inicjatywy cyfrowe Huawei i współpracę z branżą. Pełni również rolę konsultanta działu badań i rozwoju Huawei w zakresie rozwoju produktów i standaryzacji, takich jak IETF (Internet Engineering Task Force).
Igor Milojevic przez 10 lat pracował na rynku operatorów na rynkach Europy Południowo-Wschodniej na stanowiskach Director of Networks i Director of Services Architecture, zdobywając bogate doświadczenie w obszarze zarządzania i wdrażania operacji, inżynierii, strategii i rozwoju produktów, a także w prowadzeniu FMC (fixed-mobile convergence) i transformacji procesów.
Huawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017
Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcejHuawei Huawei P10 Plus dostępny w Polsce
Na polskim rynku pojawił się Huawei P10 Plus. Smartfon wyposażony został w aparat drugiej generacji w wersji profesjonalnej, który powstał we współpracyz legendarną firmą Leica. Urządzenie zachwyca nie tylko znakomitym trybem portretowym, ale również eleganckim wykończeniem i świetną specyfikacją. W przedsprzedaży smartfon dostępny jest z promocyjnym giftboxem, w którym znalazły się: powerbank o pojemności 10000mAh, szybka ładowarka samochodowa Super Charge i selfie stick. czytaj więcej
Huawei Premiera Honor 8 Pro. Od 8. maja dostępny w wolnej sprzedaży
8 maja do otwartej sprzedaży trafi Honor 8 Pro, smartfon nastawiony na szybkość. Urządzenie wyposażone zostało w jeden z najmocniejszych procesorów na rynku, by zapewnić użytkowników maksimum doznań multimedialnych. Honor 8 Pro trafił na rynek z zainstalowanymi aplikacjami Jaunt VR oraz Quick od GoPro. Umożliwiają one odkrywanie wirtualnej rzeczywistości oraz tworzenie efektownych filmów ze wszystkich zebranych w galerii zdjęć. czytaj więcejHuawei Huawei zaprezentował nowe tablety: MediaPad M3 Lite oraz serię T3
Dziś wieczorem Huawei zaprezentował nową serię tabletów – MediaPad M3 Lite, młodszego brata wielokrotnie nagradzanego MadiaPad M3 oraz T3, linię dedykowaną nowoczesnej rodzinie. MediaPad M3 wyróżnia doskonały system audio zaprojektowany we współpracy ze specjalistami z firmy Harman Kardon. Natomiast linia T3 to doskonałe rozwiązanie dla całej rodziny. czytaj więcejHuawei Filmy od GoPro i podróż do wirtualnego świata z Honorem 8 Pro
Honor 8 Pro to nie tylko smartfon wyposażony w najmocniejsze podzespoły, ale również urządzenie, które dostarczy użytkownikom rozwiązania wcześniej dla nich niedostępne. Dzięki partnerstwu z Jaunt VR i GoPro, każdy będzie mógł na własnej skórze poczuć jak smakuje podróż po wirtualnej rzeczywistości, a także jak efektownie może wyglądać film złożony ze zdjęć. czytaj więcejHuawei 210 milionów użytkowników usług chmury Huawei w 2016 roku
12 kwietnia 2017 r. w Shenzhen odbyła się 14. edycja Huawei Global Analyst Conference. Udział w konferencji wzięło ponad 500 analityków i przedstawicieli mediów z całego świata. Podczas wydarzenia uczestnicy otrzymali informacje na temat aktualnych wyników oraz działalności Huawei B.G. w 2016 roku. Podczas konferencji przedstawiono również postęp prac nad ekosystemem, który ma stanowić podstawę dla usług w chmurze dla konsumentów - Huawei Consumer Cloud Services. Oprócz tego uczestnicy dowiedzieli się więcej na temat strategiiw związku ze zbliżającą się erą „+intelligence”.
czytaj więcej
Huawei Huawei i Commvault wspólnie wprowadzają na rynek hybrydowe rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych w chmurze
Huawei i Commvault wprowadziły na rynek wspólne rozwiązanie Hybrid Cloud Backup Solution. Umożliwia ono przedsiębiorstwom efektywne i bezpieczne tworzenie, na platformie chmury publicznej Huawei, kopii zapasowych najważniejszych informacji przechowywanych w prywatnych centrach przetwarzania danych. Rozwiązanie znacznie zmniejsza koszty tworzenia kopii zapasowych i upraszcza ich przechowywanie, a ponadto udostępnia zasoby pamięci masowej na żądanie, co stanowi duże ułatwienie dla szybko rozwijających się firm. Dzięki Hybrid Cloud Backup Solution klienci, bez konieczności planowania ani serwisowania, mogą korzystać z pamięci masowej oferującej wysoki poziom bezpieczeństwa i dostępu do danych o znaczeniu krytycznym. czytaj więcejHuawei HUAWEI P10 lite trafił do otwartej sprzedaży
Do otwartej sprzedaży trafił właśnie Huawei P10 lite. Nowe urządzenie z serii P to nie tylko świetny aparat z trybem portretowym, ale również mocne podzespoły. Wszystko zamknięte w efektownej szklanej obudowie, która zachwyca pięknymi, załamującymi światło kolorami. Smartfon został wyposażony we wszystkie najnowsze rozwiązania, w tym w czytnik linii papilarnych i możliwość stosowania dwóch kart SIM. czytaj więcejHuawei HUAWEI oraz Deutsche Telekom przedstawiają dalsze plany rozwoju wspólnej inicjatywy Open Telekom Cloud
Koncerny HUAWEI i Deutsche Telekom, zaprezentowały najnowsze osiągnięcia oraz plany na przyszłość dotyczące Open Telekom Cloud (OTC). Jedną z przyjętych koncepcji jest szeroka integracja tego rozwiązania z Internet of Things (IoT). czytaj więcejHuawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok
HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcejHuawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017
Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcejHuawei Huawei P10 Plus dostępny w Polsce
Na polskim rynku pojawił się Huawei P10 Plus. Smartfon wyposażony został w aparat drugiej generacji w wersji profesjonalnej, który powstał we współpracyz legendarną firmą Leica. Urządzenie zachwyca nie tylko znakomitym trybem portretowym, ale również eleganckim wykończeniem i świetną specyfikacją. W przedsprzedaży smartfon dostępny jest z promocyjnym giftboxem, w którym znalazły się: powerbank o pojemności 10000mAh, szybka ładowarka samochodowa Super Charge i selfie stick. czytaj więcej
Huawei Premiera Honor 8 Pro. Od 8. maja dostępny w wolnej sprzedaży
8 maja do otwartej sprzedaży trafi Honor 8 Pro, smartfon nastawiony na szybkość. Urządzenie wyposażone zostało w jeden z najmocniejszych procesorów na rynku, by zapewnić użytkowników maksimum doznań multimedialnych. Honor 8 Pro trafił na rynek z zainstalowanymi aplikacjami Jaunt VR oraz Quick od GoPro. Umożliwiają one odkrywanie wirtualnej rzeczywistości oraz tworzenie efektownych filmów ze wszystkich zebranych w galerii zdjęć. czytaj więcejHuawei Huawei zaprezentował nowe tablety: MediaPad M3 Lite oraz serię T3
Dziś wieczorem Huawei zaprezentował nową serię tabletów – MediaPad M3 Lite, młodszego brata wielokrotnie nagradzanego MadiaPad M3 oraz T3, linię dedykowaną nowoczesnej rodzinie. MediaPad M3 wyróżnia doskonały system audio zaprojektowany we współpracy ze specjalistami z firmy Harman Kardon. Natomiast linia T3 to doskonałe rozwiązanie dla całej rodziny. czytaj więcejHuawei Filmy od GoPro i podróż do wirtualnego świata z Honorem 8 Pro
Honor 8 Pro to nie tylko smartfon wyposażony w najmocniejsze podzespoły, ale również urządzenie, które dostarczy użytkownikom rozwiązania wcześniej dla nich niedostępne. Dzięki partnerstwu z Jaunt VR i GoPro, każdy będzie mógł na własnej skórze poczuć jak smakuje podróż po wirtualnej rzeczywistości, a także jak efektownie może wyglądać film złożony ze zdjęć. czytaj więcejHuawei 210 milionów użytkowników usług chmury Huawei w 2016 roku
12 kwietnia 2017 r. w Shenzhen odbyła się 14. edycja Huawei Global Analyst Conference. Udział w konferencji wzięło ponad 500 analityków i przedstawicieli mediów z całego świata. Podczas wydarzenia uczestnicy otrzymali informacje na temat aktualnych wyników oraz działalności Huawei B.G. w 2016 roku. Podczas konferencji przedstawiono również postęp prac nad ekosystemem, który ma stanowić podstawę dla usług w chmurze dla konsumentów - Huawei Consumer Cloud Services. Oprócz tego uczestnicy dowiedzieli się więcej na temat strategiiw związku ze zbliżającą się erą „+intelligence”.
czytaj więcej