Wiadomości firmowe

Huawei publikuje sprawozdanie roczne za 2018 rok: ogromny wzrost mimo licznych przeciwności

29.03.2019
Warszawa, 29 marca 2019 r.

Huawei opublikował dziś raport roczny za 2018 rok. Firma utrzymała silny wzrost obrotów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 721,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 19.5% względem roku poprzedniego. Zysk netto osiągnął poziom 59.3 mld CNY, co stanowi wzrost o 25.1% rok do roku.

 

W 2018 r. Huawei zainwestował 101.5 mld CNY (14.1% swoich przychodów ze sprzedaży) w badania i rozwój, zajmując piąte miejsce na świecie w zestawieniu The 2018 EU Industrial R&D Investment Scoreboard. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wydatki Huawei na badania i rozwój osiągnęły poziom ponad 480 mld CNY. Według oficjalnych danych Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO), Huawei złożył w 2018 roku 5 405 wniosków patentowych, zajmując pierwsze miejsce wśród wszystkich firm składających wnioski na całym świecie.

 

Technologia informacyjno-komunikacyjna szybko wkracza do każdej branży. Spowodowało to cyfrową, inteligentną transformację – siłę napędową współczesnej gospodarki. Poprzez znaczne i konsekwentne inwestycje w rozwój rozwiązań 5G, a także komercyjne ich wdrażanie na dużą skalę, Huawei angażuje się w budowę najlepszych na świecie połączeń sieciowych. W trakcie tego procesu firma będzie nadal ściśle przestrzegać wszystkich odpowiednich norm, aby budować bezpieczne, godne zaufania i wysokiej jakości produkty. Pracując na rzecz osiągnięcia tego celu wyraźnie stwierdziliśmy: bezpieczeństwo cybernetyczne i ochrona prywatności użytkowników są absolutnym priorytetem naszych działań. Jesteśmy przekonani, że klienci, którzy zdecydują się na wybór rozwiązań Huawei będą najbardziej konkurencyjni w erze 5G. A kraje, które podejmą współpracę z firmą, zyskają przewagę przed kolejną falą wzrostu w gospodarce cyfrowej – powiedział Guo Ping, Rotating Chairman Huawei, po publikacji rocznego sprawozdania.

 

Najprostszym sposobem na zburzenie twierdzy jest zaatakowanie jej od wewnątrz. Najłatwiej jest ją z kolei wzmocnić z zewnątrz. Idąc naprzód, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby odwrócić uwagę od zewnętrznych czynników rozpraszających ją, poprawić zarządzanie i poczynić postępy w realizacji naszych strategicznych celów. Będziemy nadal wzmacniać zgodność operacyjną, zapewniać ciągłość biznesową i zrównoważony rozwój oraz kultywować otwarty ekosystem, w którym wszyscy uczestnicy będą współpracować i wspólnie prosperować. Ponadto, będziemy kontynuować naszą transformację organizacyjną, aby wzbudzić większą pasję i zaangażowanie w całej organizacji – podkreślił Guo Ping.

 

W segmencie usług operatorskich Huawei wprowadził na rynek swoje najnowsze rozwiązania 5G i SoftCOM AI, koncentrując się na tym, aby były jak najprostsze w obsłudze i eksploatacji. W 2018 r. wprowadzono również innowacje w takich dziedzinach jak szerokopasmowy dostęp do internetu oraz internet rzeczy (IoT), pomagając operatorom w wykorzystywaniu nowych możliwości rozwoju. W 2018 r. przychody ze sprzedaży Huawei w branży usług operatorskich osiągnęły poziom 294 mld CNY czyli mniej więcej tyle samo, co w roku poprzednim.

 

W swojej działalności w obszarze enterprise Huawei kontynuował dostarczanie usług w chmurze, big data, rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i IoT, oraz gamy produktów dla centrów przetwarzania danych, pamięci masowych typu all-flash i WiFi. Dzięki integracji tych technologii do swojej platformy cyfrowej, Huawei ułatwił budowę inteligentnych i bezpiecznych miast oraz inteligentnych kampusów. Przyczynił się także do cyfrowej transformacji swoich klientów w sektorze finansowym, transportowym i energetycznym. W 2018 r. przychody Huawei ze sprzedaży w sektorze enterprise osiągnęły poziom 74.4 mld CNY, co oznacza wzrost o 23.8% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Huawei uruchomił 160 usług i 140 rozwiązań w chmurze, a także współpracował ze swoimi partnerami, aby obsługiwać klientów na całym świecie w 40 strefach czasowych w 23 regionach. Huawei poszerzył swoją listę partnerów do ponad 6 000 w tej dziedzinie i aktywnie bada wykorzystanie swoich usług AI w ponad 200 projektach w 10 największych branżach.

 

W działalności konsumenckiej Huawei jeszcze bardziej zwiększył swój udział w globalnym rynku smartfonów i poprawił pozycję swoich urządzeń klasy high end. Dokonał również znaczących przełomów w budowaniu inteligentnego ekosystemu dla wszystkich scenariuszy zastosowań. W 2018 r. przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich Huawei osiągnęły poziom 348.9 mld CNY, co oznacza wzrost o 45.1% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Sprawozdania finansowe zawarte w Raporcie Rocznym 2018 są niezależnie kontrolowane przez KPMG, międzynarodową firmę księgową z tzw. Wielkiej Czwórki. Raport Roczny 2018 dostępny jest na stronie: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2018

Huawei HUAWEI podczas World Internet Conference zademonstrował pierwszy na świecie system 3GPP 5G

Przedkomercyjna wersja systemu HUAWEI – 3GPP 5G – otrzymała wyróżnienie World Leading Internet Scientific and Technological Achievements podczas otwarcia czwartej konferencji World Internet Conference. Działanie nowego rozwiązania zademonstrował w trakcie wydarzenia Eric Xu, prezes rotacyjny firmy Huawei. czytaj więcej

Huawei HUAWEI wskazał 10 najbardziej obiecujących zastosowań 5G

Podczas 8. edycji Global Mobile Broadband Forum w Londynie, HUAWEI zaprezentował 10 najbardziej obiecujących zastosowań 5G, wskazując kierunek rozwoju branży ICT w przyszłości. Przedstawione wnioski zostały opracowane przy pomocy platformy do badań Huawei X Labs, która dokonała analizy rozmaitych aspektów, takich jak zależność przemysłu od technologii 5G, wartość biznesową czy dojrzałość usług. czytaj więcej

Huawei Polscy studenci na warsztatach w centrali HUAWEI w Chinach

10 z 12 laureatów międzynarodowego konkursu „Seeds for the Future” organizowanego przez firmę HUAWEI, w dniach 3-19 listopada wzięło udział w warsztatach technologiczno-kulturalnych w Chinach. Projekt prowadzony jest od 2008 roku (w Polsce od roku 2014) i obejmuje swoim zasięgiem 96 krajów, angażując 20 tys. studentów z ponad 280 uczelni świata. czytaj więcej

Huawei Udana akcja rekrutacyjna Huawei Polska, wciąż można aplikować

Kilkaset osób zgłosiło swoje kandydatury w akcji rekrutacyjnej dla Huawei Polska, która odbyła się 1 grudnia w 11 miastach w całej Polsce. Kilkadziesiąt z nich pomyślnie przeszło proces kwalifikacji i jeszcze w tym miesiącu dostanie propozycję dołączenia do zespołu Huawei. Firma zamierza zatrudnić w sumie 100 specjalistów sprzedaży, również na stanowiskach menadżerskich. Rekrutacja trwa – osoby zainteresowane ofertą mogą wysyłać swoje zgłoszenia na adres huawei@adecco.pl. czytaj więcej

Huawei HUAWEI tworzy „układ nerwowy” dla Smart City

We współpracy z globalnymi partnerami, firma HUAWEI pod hasłem „Leading New ICT, Creating a Smart City Nervous System” zaprezentowała podczas Smart City Expo World Congress 2017 (SCEWC) w Barcelonie oraz Global Smart City Summit odbywającego się w trakcie szczytu 16+1 CEE-China w Budapeszcie rozwiązania ICT mające na celu tworzenie inteligentnych miast. Wykorzystanie tych technologii w Smart Cities ma się przyczynić do bezproblemowej współpracy oraz samodzielnego udoskonalania usług dostępnych w takich miastach. czytaj więcej

Huawei Jak usłyszeć przelatujący pocisk… we własnym domu? - MateBook X z systemem Dolby Atmos

Wielu użytkownikom dźwięk z głośników komputera kojarzy się ze słabą jakością i brakiem głębi, wysokich tonów lub basu. Możliwe jest jednak przeżywanie filmowych i muzycznych efektów na poziomie zbliżonym do kinowego i to niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy – w domu, w podróży czy na wakacyjnym wyjeździe w odległym zakątku świata. Pierwszym ultrabookiem, który oferuje doskonałe wrażenia dźwiękowe jest Huawei MateBook X, wyposażony w system Dolby Atmos. czytaj więcej

Huawei Huawei zatrudni 100 specjalistów sprzedaży w całej Polsce

Huawei, globalny producent najwyższej klasy smartfonów, tabletów, wearables i notebooków, zatrudni w Polsce 100 specjalistów sprzedaży. Rekrutacja rozpocznie się 1 grudnia i będzie prowadzona w 11 miastach. Potrzeby kadrowe firmy rosną wraz z szybkim rozwojem biznesu i coraz mocniejszą pozycją na polskim rynku – po trzech kwartałach tego roku udział Huawei w rynku smartfonów sięgnął już 23%. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Global mobile Suppliers Association dzielą się wiedzą nt. 5G do zastosowań wewnątrz budynku

Firma HUAWEI oraz stowarzyszenie Global mobile Suppliers Association (GSA), założone przez dostawców infrastruktury służącej do budowy sieci telefonii komórkowej, określiły wymagania dla sieci 5G do zastosowań wewnątrz budynku w oficjalnym dokumencie „5G-Oriented Indoor Digitalization Solution White Paper”. Został on przedstawionym podczas ostatniego Global Mobile Broadband Forum (MBBF) 2017. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i NTT DOCOMO zaprezentowali holograficzne połączenie video w technologii 5G mmWave CPE

Firma HUAWEI i NTT DOCOMO, największy japoński operator telefonii komórkowej, zaprezentowali pierwszy punkt dostępowy CPE (Customer-premises equipment) w technologii 5G mmWave. Podczas demonstracji nawiązano przy użyciu tej technologii holograficzne połączenie video. czytaj więcej

Huawei Sukces sprzedażowy Huawei MateBook X

Sprzedaż MateBook X, pierwszego ultrabooka w ofercie Huawei, dynamicznie rośnie od chwili sierpniowego debiutu na polskim rynku. We wrześniu br. sprzedaż wzrosła o 55% w stosunku do sierpnia, a w październiku – aż o 65% w stosunku do sierpnia. czytaj więcej

Huawei HUAWEI podczas World Internet Conference zademonstrował pierwszy na świecie system 3GPP 5G

Przedkomercyjna wersja systemu HUAWEI – 3GPP 5G – otrzymała wyróżnienie World Leading Internet Scientific and Technological Achievements podczas otwarcia czwartej konferencji World Internet Conference. Działanie nowego rozwiązania zademonstrował w trakcie wydarzenia Eric Xu, prezes rotacyjny firmy Huawei. czytaj więcej

Huawei HUAWEI wskazał 10 najbardziej obiecujących zastosowań 5G

Podczas 8. edycji Global Mobile Broadband Forum w Londynie, HUAWEI zaprezentował 10 najbardziej obiecujących zastosowań 5G, wskazując kierunek rozwoju branży ICT w przyszłości. Przedstawione wnioski zostały opracowane przy pomocy platformy do badań Huawei X Labs, która dokonała analizy rozmaitych aspektów, takich jak zależność przemysłu od technologii 5G, wartość biznesową czy dojrzałość usług. czytaj więcej

Huawei Polscy studenci na warsztatach w centrali HUAWEI w Chinach

10 z 12 laureatów międzynarodowego konkursu „Seeds for the Future” organizowanego przez firmę HUAWEI, w dniach 3-19 listopada wzięło udział w warsztatach technologiczno-kulturalnych w Chinach. Projekt prowadzony jest od 2008 roku (w Polsce od roku 2014) i obejmuje swoim zasięgiem 96 krajów, angażując 20 tys. studentów z ponad 280 uczelni świata. czytaj więcej

Huawei Udana akcja rekrutacyjna Huawei Polska, wciąż można aplikować

Kilkaset osób zgłosiło swoje kandydatury w akcji rekrutacyjnej dla Huawei Polska, która odbyła się 1 grudnia w 11 miastach w całej Polsce. Kilkadziesiąt z nich pomyślnie przeszło proces kwalifikacji i jeszcze w tym miesiącu dostanie propozycję dołączenia do zespołu Huawei. Firma zamierza zatrudnić w sumie 100 specjalistów sprzedaży, również na stanowiskach menadżerskich. Rekrutacja trwa – osoby zainteresowane ofertą mogą wysyłać swoje zgłoszenia na adres huawei@adecco.pl. czytaj więcej

Huawei HUAWEI tworzy „układ nerwowy” dla Smart City

We współpracy z globalnymi partnerami, firma HUAWEI pod hasłem „Leading New ICT, Creating a Smart City Nervous System” zaprezentowała podczas Smart City Expo World Congress 2017 (SCEWC) w Barcelonie oraz Global Smart City Summit odbywającego się w trakcie szczytu 16+1 CEE-China w Budapeszcie rozwiązania ICT mające na celu tworzenie inteligentnych miast. Wykorzystanie tych technologii w Smart Cities ma się przyczynić do bezproblemowej współpracy oraz samodzielnego udoskonalania usług dostępnych w takich miastach. czytaj więcej

Huawei Jak usłyszeć przelatujący pocisk… we własnym domu? - MateBook X z systemem Dolby Atmos

Wielu użytkownikom dźwięk z głośników komputera kojarzy się ze słabą jakością i brakiem głębi, wysokich tonów lub basu. Możliwe jest jednak przeżywanie filmowych i muzycznych efektów na poziomie zbliżonym do kinowego i to niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy – w domu, w podróży czy na wakacyjnym wyjeździe w odległym zakątku świata. Pierwszym ultrabookiem, który oferuje doskonałe wrażenia dźwiękowe jest Huawei MateBook X, wyposażony w system Dolby Atmos. czytaj więcej

Huawei Huawei zatrudni 100 specjalistów sprzedaży w całej Polsce

Huawei, globalny producent najwyższej klasy smartfonów, tabletów, wearables i notebooków, zatrudni w Polsce 100 specjalistów sprzedaży. Rekrutacja rozpocznie się 1 grudnia i będzie prowadzona w 11 miastach. Potrzeby kadrowe firmy rosną wraz z szybkim rozwojem biznesu i coraz mocniejszą pozycją na polskim rynku – po trzech kwartałach tego roku udział Huawei w rynku smartfonów sięgnął już 23%. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Global mobile Suppliers Association dzielą się wiedzą nt. 5G do zastosowań wewnątrz budynku

Firma HUAWEI oraz stowarzyszenie Global mobile Suppliers Association (GSA), założone przez dostawców infrastruktury służącej do budowy sieci telefonii komórkowej, określiły wymagania dla sieci 5G do zastosowań wewnątrz budynku w oficjalnym dokumencie „5G-Oriented Indoor Digitalization Solution White Paper”. Został on przedstawionym podczas ostatniego Global Mobile Broadband Forum (MBBF) 2017. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i NTT DOCOMO zaprezentowali holograficzne połączenie video w technologii 5G mmWave CPE

Firma HUAWEI i NTT DOCOMO, największy japoński operator telefonii komórkowej, zaprezentowali pierwszy punkt dostępowy CPE (Customer-premises equipment) w technologii 5G mmWave. Podczas demonstracji nawiązano przy użyciu tej technologii holograficzne połączenie video. czytaj więcej

Huawei Sukces sprzedażowy Huawei MateBook X

Sprzedaż MateBook X, pierwszego ultrabooka w ofercie Huawei, dynamicznie rośnie od chwili sierpniowego debiutu na polskim rynku. We wrześniu br. sprzedaż wzrosła o 55% w stosunku do sierpnia, a w październiku – aż o 65% w stosunku do sierpnia. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Brother Produkty Brother otrzymują prestiżowe nagrody iF Design Awards za jakość wzornictwa

Brother otrzymuje nagrody iF Design Awards za kolorowe urządzenia laserowe i atramentowe. Wśród nagrodzonych produktów znalazło się kolorowe wielofunkcyjne urządzenie laserowe Brother MFC-L9570CDW. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej