Wiadomości firmowe

Huawei publikuje sprawozdanie roczne za 2018 rok: ogromny wzrost mimo licznych przeciwności

29.03.2019
Warszawa, 29 marca 2019 r.

Huawei opublikował dziś raport roczny za 2018 rok. Firma utrzymała silny wzrost obrotów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 721,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 19.5% względem roku poprzedniego. Zysk netto osiągnął poziom 59.3 mld CNY, co stanowi wzrost o 25.1% rok do roku.

 

W 2018 r. Huawei zainwestował 101.5 mld CNY (14.1% swoich przychodów ze sprzedaży) w badania i rozwój, zajmując piąte miejsce na świecie w zestawieniu The 2018 EU Industrial R&D Investment Scoreboard. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wydatki Huawei na badania i rozwój osiągnęły poziom ponad 480 mld CNY. Według oficjalnych danych Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO), Huawei złożył w 2018 roku 5 405 wniosków patentowych, zajmując pierwsze miejsce wśród wszystkich firm składających wnioski na całym świecie.

 

Technologia informacyjno-komunikacyjna szybko wkracza do każdej branży. Spowodowało to cyfrową, inteligentną transformację – siłę napędową współczesnej gospodarki. Poprzez znaczne i konsekwentne inwestycje w rozwój rozwiązań 5G, a także komercyjne ich wdrażanie na dużą skalę, Huawei angażuje się w budowę najlepszych na świecie połączeń sieciowych. W trakcie tego procesu firma będzie nadal ściśle przestrzegać wszystkich odpowiednich norm, aby budować bezpieczne, godne zaufania i wysokiej jakości produkty. Pracując na rzecz osiągnięcia tego celu wyraźnie stwierdziliśmy: bezpieczeństwo cybernetyczne i ochrona prywatności użytkowników są absolutnym priorytetem naszych działań. Jesteśmy przekonani, że klienci, którzy zdecydują się na wybór rozwiązań Huawei będą najbardziej konkurencyjni w erze 5G. A kraje, które podejmą współpracę z firmą, zyskają przewagę przed kolejną falą wzrostu w gospodarce cyfrowej – powiedział Guo Ping, Rotating Chairman Huawei, po publikacji rocznego sprawozdania.

 

Najprostszym sposobem na zburzenie twierdzy jest zaatakowanie jej od wewnątrz. Najłatwiej jest ją z kolei wzmocnić z zewnątrz. Idąc naprzód, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby odwrócić uwagę od zewnętrznych czynników rozpraszających ją, poprawić zarządzanie i poczynić postępy w realizacji naszych strategicznych celów. Będziemy nadal wzmacniać zgodność operacyjną, zapewniać ciągłość biznesową i zrównoważony rozwój oraz kultywować otwarty ekosystem, w którym wszyscy uczestnicy będą współpracować i wspólnie prosperować. Ponadto, będziemy kontynuować naszą transformację organizacyjną, aby wzbudzić większą pasję i zaangażowanie w całej organizacji – podkreślił Guo Ping.

 

W segmencie usług operatorskich Huawei wprowadził na rynek swoje najnowsze rozwiązania 5G i SoftCOM AI, koncentrując się na tym, aby były jak najprostsze w obsłudze i eksploatacji. W 2018 r. wprowadzono również innowacje w takich dziedzinach jak szerokopasmowy dostęp do internetu oraz internet rzeczy (IoT), pomagając operatorom w wykorzystywaniu nowych możliwości rozwoju. W 2018 r. przychody ze sprzedaży Huawei w branży usług operatorskich osiągnęły poziom 294 mld CNY czyli mniej więcej tyle samo, co w roku poprzednim.

 

W swojej działalności w obszarze enterprise Huawei kontynuował dostarczanie usług w chmurze, big data, rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i IoT, oraz gamy produktów dla centrów przetwarzania danych, pamięci masowych typu all-flash i WiFi. Dzięki integracji tych technologii do swojej platformy cyfrowej, Huawei ułatwił budowę inteligentnych i bezpiecznych miast oraz inteligentnych kampusów. Przyczynił się także do cyfrowej transformacji swoich klientów w sektorze finansowym, transportowym i energetycznym. W 2018 r. przychody Huawei ze sprzedaży w sektorze enterprise osiągnęły poziom 74.4 mld CNY, co oznacza wzrost o 23.8% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Huawei uruchomił 160 usług i 140 rozwiązań w chmurze, a także współpracował ze swoimi partnerami, aby obsługiwać klientów na całym świecie w 40 strefach czasowych w 23 regionach. Huawei poszerzył swoją listę partnerów do ponad 6 000 w tej dziedzinie i aktywnie bada wykorzystanie swoich usług AI w ponad 200 projektach w 10 największych branżach.

 

W działalności konsumenckiej Huawei jeszcze bardziej zwiększył swój udział w globalnym rynku smartfonów i poprawił pozycję swoich urządzeń klasy high end. Dokonał również znaczących przełomów w budowaniu inteligentnego ekosystemu dla wszystkich scenariuszy zastosowań. W 2018 r. przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich Huawei osiągnęły poziom 348.9 mld CNY, co oznacza wzrost o 45.1% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Sprawozdania finansowe zawarte w Raporcie Rocznym 2018 są niezależnie kontrolowane przez KPMG, międzynarodową firmę księgową z tzw. Wielkiej Czwórki. Raport Roczny 2018 dostępny jest na stronie: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2018

Huawei Huawei prezentuje HUAWEI Mate 9

Huawei CBG zaprezentował właśnie najbardziej wyczekiwane urządzenie roku - HUAWEI Mate 9 oraz jego ekskluzywną wersję – PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate 9. Nowe, pięknie zaprojektowane modele z serii Mate mają najszybszą moc obliczeniową wśród dostępnych na rynku smartfonów, dzięki procesorowi Kirin 960. Urządzenia wyposażono w przełomową technologię SuperCharge i nową nakładkę systemu Android. czytaj więcej

Huawei Infolinia serwisowa Huawei czynna całą dobę przez siedem dni w tygodniu

Od 2 listopada klienci Huawei, jako jedyni w Polsce, będą mieli całodobowy dostęp do infolinii serwisowej. Firma uruchamia Hotline 24/7. Numer telefonu pozostaje bez zmian: 801 811 111. czytaj więcej

News MateBook wprowadza wzornictwo biznesowe na wyższy poziom

W dobie nowoczesnych technologii, wzornictwo w biznesie skupia się już nie tylko na przestrzeni biurowej, ale przede wszystkim na urządzeniach, których używamy w pracy. Dzisiaj często to już nie pięknie zaprojektowane biuro buduje wizerunek firmy, ale przede wszystkim sprzęt, jakiego używa jej reprezentant. Huawei MateBook odpowiada nowe trendy w biznesie. czytaj więcej

Huawei Huawei na 72. miejscu rankingu Interbrand 2016 Best Global Brands

Huawei, drugi rok z rzędu, odnotowuje wzrost swojej pozycji na liście najlepszych marek świata. W tegorocznej edycji raportu Interbrand 2016 Best Global Brands firma awansowała aż o 16 pozycji i tym samym uplasowała się na 72. miejscu listy. czytaj więcej

Archiwalne Aktywne lato z Huawei i Plus

Tegoroczna edycja „Active Summer” została zorganizowana we współpracy firmy Huawei i operatora Plus. Miasteczka ze strefą sportu pojawią się w najbardziej popularnych kurortach: Łebie, Ustce, Kołobrzegu i Pobierowie. Akcja trwa od 8 lipca do 9 sierpnia. czytaj więcej

Archiwalne Huawei uruchomił blog którego współautorami zostali artyści

Huawei uruchomił blog dedykowany klientom szukającym inspiracji do wykorzystania nowych technologii w życiu codziennym. Współautorami wpisów będą artyści z branży muzycznej, modowej, filmowej i fotograficznej czytaj więcej

Archiwalne Huawei otwiera w Warszawie Centrum Innowacji

W warszawskiej siedzibie Huawei otwarto pierwsze w regionie Europy Środkowo – Wschodniej i Skandynawii Centrum Innowacji: Customer Solution Innovation & Integration Experience Center. Na miejscu będzie można zobaczyć i wypróbować najnowsze technologie i urządzenia Huawei. czytaj więcej

Huawei Huawei prezentuje HUAWEI Mate 9

Huawei CBG zaprezentował właśnie najbardziej wyczekiwane urządzenie roku - HUAWEI Mate 9 oraz jego ekskluzywną wersję – PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate 9. Nowe, pięknie zaprojektowane modele z serii Mate mają najszybszą moc obliczeniową wśród dostępnych na rynku smartfonów, dzięki procesorowi Kirin 960. Urządzenia wyposażono w przełomową technologię SuperCharge i nową nakładkę systemu Android. czytaj więcej

Huawei Infolinia serwisowa Huawei czynna całą dobę przez siedem dni w tygodniu

Od 2 listopada klienci Huawei, jako jedyni w Polsce, będą mieli całodobowy dostęp do infolinii serwisowej. Firma uruchamia Hotline 24/7. Numer telefonu pozostaje bez zmian: 801 811 111. czytaj więcej

News MateBook wprowadza wzornictwo biznesowe na wyższy poziom

W dobie nowoczesnych technologii, wzornictwo w biznesie skupia się już nie tylko na przestrzeni biurowej, ale przede wszystkim na urządzeniach, których używamy w pracy. Dzisiaj często to już nie pięknie zaprojektowane biuro buduje wizerunek firmy, ale przede wszystkim sprzęt, jakiego używa jej reprezentant. Huawei MateBook odpowiada nowe trendy w biznesie. czytaj więcej

Huawei Huawei na 72. miejscu rankingu Interbrand 2016 Best Global Brands

Huawei, drugi rok z rzędu, odnotowuje wzrost swojej pozycji na liście najlepszych marek świata. W tegorocznej edycji raportu Interbrand 2016 Best Global Brands firma awansowała aż o 16 pozycji i tym samym uplasowała się na 72. miejscu listy. czytaj więcej

Archiwalne Aktywne lato z Huawei i Plus

Tegoroczna edycja „Active Summer” została zorganizowana we współpracy firmy Huawei i operatora Plus. Miasteczka ze strefą sportu pojawią się w najbardziej popularnych kurortach: Łebie, Ustce, Kołobrzegu i Pobierowie. Akcja trwa od 8 lipca do 9 sierpnia. czytaj więcej

Archiwalne Huawei uruchomił blog którego współautorami zostali artyści

Huawei uruchomił blog dedykowany klientom szukającym inspiracji do wykorzystania nowych technologii w życiu codziennym. Współautorami wpisów będą artyści z branży muzycznej, modowej, filmowej i fotograficznej czytaj więcej

Archiwalne Huawei otwiera w Warszawie Centrum Innowacji

W warszawskiej siedzibie Huawei otwarto pierwsze w regionie Europy Środkowo – Wschodniej i Skandynawii Centrum Innowacji: Customer Solution Innovation & Integration Experience Center. Na miejscu będzie można zobaczyć i wypróbować najnowsze technologie i urządzenia Huawei. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Brother Produkty Brother otrzymują prestiżowe nagrody iF Design Awards za jakość wzornictwa

Brother otrzymuje nagrody iF Design Awards za kolorowe urządzenia laserowe i atramentowe. Wśród nagrodzonych produktów znalazło się kolorowe wielofunkcyjne urządzenie laserowe Brother MFC-L9570CDW. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej