Richard Yu, Prezes Huawei CBG komentuje: - Pomimo trudnych warunków na globalnym rynku Huawei Consumer Business Group wciąż odnotowuje wzrost. Jest to rezultat naszego podejścia skupiającego się na potrzebach konsumenta, a także tworzeniu innowacyjnych produktów premium. Osiągane wyniki są również rezultatem zwiększenia naszych globalnych kanałów sprzedaży oraz rozwijania sieci obsługi. W 2017 roku będziemy rozwijać nasze działy badań, dostaw oraz pozostałe obszary, niezbędne do usprawnienia działalności i zwiększania efektywności firmy. Będziemy także sukcesywnie kontynuować globalną strategię, polegającą na rozwijaniu nowych możliwości i produktów w segmencie premium.
Innowacja jako główny kierunek oraz nowe trendy technologiczne
Światowy rynek smartfonów zwalnia. Mimo to, Huawei wprowadza innowacyjne, pionierskie produkty i technologie. Rok 2016 był dla firmy przełomowy pod tym względem dzięki zaprezentowaniu nowego systemu operacyjnego EMUI 5.0, podwójnego aparaty czy pracy nad sztuczną inteligencją.
Kluczową zmianą było rozwiązanie sprzyjające optymalizacji systemu Android. Huawei zaprezentował nowy system operacyjny EMUI 5.0, który jest głęboko zintegrowany z procesorem Kirin i zawiera opatentowaną technologię 20+, pozwalającą w pełni wykorzystać możliwości oprogramowania i sprzętu Huawei.
W obszarze fotografii, Huawei we współpracy z Leica, stworzył podwójny aparat, wprowadzając nowy standard jakości obrazu. Dzięki temu modele wykorzystujące to rozwiązanie: Huawei P9 i Mate 9, zyskały ogromną popularność wśród konsumentów. We wrześniu 2016 Huawei wspólnie z Leica założył również Max Berek Innovation Lab.
W tym laboratorium będą prowadzone wspólne badania mające na celu rozwój systemów optycznych oraz algorytmów przetwarzania obrazu VR i AR.
Flagowe modele - Huawei, P9, Mate 9 oraz Honor 8 - zdobyły światowe uznanie wśród konsumentów. Dostawy modeli P9 i P9 Plus przekroczyły 10 milionów sztuk i jako pierwsze flagowce pobiły rekord liczby sprzedanych urządzeń w ciągu roku. Również Huawei Mate 9 na krótko po wejściu na rynek, w listopadzie 2016 zyskał niesamowitą popularność, wyprzedzając o 50 proc. sprzedaż modelu Mate 8 w analogicznym okresie.
Huawei rozwija też system usług w chmurze, oferując nowe możliwości dedykowane dla biznesu. Tworzy transparentny ekosystem, w którym ponad 200 milionów użytkowników, korzysta z mobilnych rozwiązań chmurowych i jest zarejestrowanych ponad 220 000 deweloperów. Udział partnerów w 2016 roku wynosił ponad 2,8 mld RMB przychodów, osiągniętych poprze usługi chmurowe.
Kanały i usługi budujące pozycję Huawei
Huawei, mając na uwadze dobro swoich klientów, poza poszerzaniem portfolio produktów z segmentu premium inwestuje także w rozwój swoich kanałów sprzedaży. W ramach wsparcia przed i posprzedażowego, Huawei zbudował pięć centrali wspierających 105 krajów za pośrednictwem infolinii. Posiada również ponad 460 punktów serwisowych w 45 krajach na całym świecie. Według danych IPSOS, m.in. w Polsce, w Chinach czy w Meksyku, serwisy Huawei zajmują 1. miejsce pod względem satysfakcji użytkowników.
Wspierający urządzenia Huawei Cloud Service, zapewnił bezpieczeństwo, dostęp do wysokiej jakości treści i aplikacji usług dla użytkowników na całym świecie. W 2016 roku z App Store Huawei ściągnięto w sumie ponad 45 miliardów aplikacji. Obecnie ten sposób dystrybucji posiada najlepszy system zabezpieczeń w branży, składający się z czterowarstwowego mechanizmu weryfikacji, testowania, dostępu oraz raportowania, który wyróżnia ponad 240 000 ryzykownych aplikacji. Huawei rozwija globalne usługi chmurowe, których efektem będzie zwiększenie ich dostępności w skali globalnej.
W przypadku kanałów sprzedażowych, Huawei znacznie poprawił ich wydajność. Udział w rynku otwartych kanałów wzrósł do 71 proc. w roku 2016, czyli o 13 proc. więcej niż w 2015. Huawei ma obecnie ponad 70 000 sklepów na całym świecie. Zbudował również sieć stabilnych, długoterminowych partnerstw z setkami dystrybutorów i detalistów na całym świecie.
Wzrost świadomości marki
Wartość marki Huawei jest wysoko ceniona przez globalne autorytety. Huawei po raz kolejny został odnotowany w rankingu Interbrand Top 100 Global Brands, zajmując 72. pozycję. Natomiast w zestawieniu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands uplasował się na 50. pozycji.
Według badań IPSOS, globalna świadomość marki Huawei wzrosła z 76 proc. w 2015 do 81 proc. w roku 2016. Co istotne, preferencje zagranicznych użytkowników Huawei wzrosły o 66,7 proc. oraz o 100 proc. odpowiednio w 2015 roku. Wśród kluczowych określeń dotyczących marki pojawiły się sformułowania takie jak "elegancki", "modny" i "bardzo innowacyjny". Badania wykazały również, że 31 proc. zagranicznych użytkowników Huawei należy w swoich krajach do grupy 30 proc. osób o wysokich dochodach.
Sukces Huawei na europejskim rynku urządzeń premium.
Huawei osiągnął w 2016 pozycję lidera w kategorii produktów premium nie tylko na poziomie globalnym, ale także na europejskim rynku. Firma notuje stabilny wzrost w wielu krajach. Liczba dostaw urządzeń z górnej półki wzrosła aż o 36 proc. Zgodnie z danymi opublikowanymi w październiku 2016 roku przez GFK, globalny udział Huawei w rynku smartfonów wzrósł do 11,3 proc. W Europie na przełomowe wyniki miała wpływ wysoka sprzedaż modeli P9 oraz P9 Plus. Zgodnie z danymi GFK, Huawei posiada obecnie 15 proc. udziałów w rynkach w 33 krajach i ponad 20 proc. w 18 krajach, z czego prawie połowa to kraje europejskie. W północno-wschodniej i zachodniej Europie, udział w rynku Huawei przekroczył odpowiednio 15 proc.
i 10 proc. Firma posiada również znaczące udziały w niektórych krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech oraz na pozostałych rynkach.
Oprócz smartfonów, Huawei aktywnie rozwija swoje portfolio, inwestując m.in. w dodatki, Smart Home oraz Inteligentne Pojazdy (IOV). Innowacyjne produkty, takie jak MateBook spotykają się z pozytywnym odbiorem konsumentów, pomimo globalnych tendencji spadkowych w tym sektorze. W sumie dostarczono ponad 10 milionów sztuk urządzeń, co oznacza 90 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Eko-platforma HiLink dla Inteligentnego Domu zyskała aprobatę Haier, Gree oraz innych dostawców sprzętu domowego. Huawei nawiązał również współpracę z wiodącymi firmami motoryzacyjnymi takimi jak Audi i Volkswagen.
W roku 2017 Huawei będzie nadal koncentrować się na dostarczaniu najwyższej klasy urządzeń przeznaczonych dla wymagających konsumentów. W planach jest również zwiększanie swoich możliwości sprzedażowych oraz budowanie nowych kanałów sprzedaży i usług. Pozwoli to zwiększyć potencjał firmy i usprawnić działania m.in. w obszarze obsługi klienta. Dobre wyniki stanowią również podstawę do dalszego rozwoju w wielu sektorach, takich jak Smart Home czy rozwiązania chmurowe. Pozwoli to dostarczać klientom coraz bardziej nowoczesne, wygodne w obsłudze produkty i rozwiązania. Pozyskane w ten sposób doświadczenie przełoży się na umocnienie globalnej pozycji lidera w sektorze technologicznym.
Huawei Rekordowa sprzedaż Huawei P20 Pro i P20
W ciągu zaledwie 30 dni od premiery, Huawei sprzedał ponad 100 000 sztuk smartfonów P20 Pro i P20 w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i nordyckich. Są to najbardziej pożądane przez klientów smartfony z linii P – sprzedaż P20 Pro przebiła aż 17-krotnie wyniki ubiegłorocznego flagowca – P10 Plus. czytaj więcejHuawei Nowa wersja Huawei Cloud z możliwością zakupu dodatkowej przestrzeni
Huawei Consumer Business Group wprowadza nową wersję Huawei Cloud w 24 krajach europejskich, w tym w Polsce. Użytkownicy usługi mogą bezpłatnie korzystać z 5GB pamięci dostępnej w chmurze oraz zwiększyć przestrzeń o 50GB, 200GB i 2TB. czytaj więcejWiadomości firmowe HUAWEI Global Industry Vision 2025: roboty przewodnicy dla niewidomych i inne wizje inteligentnego świata
Huawei opublikował raport Global Industry Vision (GIV) 2025, zawierający ilościowe i jakościowe prognozy dotyczące przyszłości przemysłu i społeczeństwa. Według raportu, do 2025 r. wszystkie urządzenia będą wyposażonew czujniki zbierające bodźce z otoczenia oraz będą wzajemnie połączone, prowadząc nas do w pełni inteligentnego świata. czytaj więcej
Wiadomości firmowe DS 7 jako pierwszy samochód wyposażony w HUAWEI Connected Car
DS 7 to pierwszy samochód wyposażony w Huawei Connect Car. Zaprezentowano go na konferencji Huawei Eco-Partner 2018. Jest to pierwszy efekt współpracy Huawei i Grupy PSA przy największym na świecie projekcie samochodowym kooperującym z OEM (Original Equipment Manufacturer,), który został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. DS 7 jest dowodem zaangażowania firmy Huawei w ciągłe innowacje i inwestycje w sektorze motoryzacyjnym.czytaj więcej
Wiadomości firmowe HUAWEI Demo Truck Road Show ponownie w Polsce
W dniach 16-20 kwietnia br. do Polski ponownie zawita HUAWEI Demo Truck. W ciągu 5 dni zaproszeni goście będą mogli zapoznawać się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), które mają wspomóc transformację cyfrową. Hasłem tegorocznego Road Show jest „Roads to a Better Future”.czytaj więcej
Huawei Huawei wybuduje podmorski światłowód w Chile
Huawei Marine, spółka typu joint venture założona przez Huawei Technologies, ogłosiła współpracę z CTR (Comunicación y Telefonía Rural S.A.) w celu budowy Fiber Optic Austral (FOA). Jest to najdalej wysunięty na południe podwodny kabel światłowodowy na świecie, który połączy trzy regiony w południowym Chile. czytaj więcejHuawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok
Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcejHuawei Gal Gadot i Robert Lewandowski razem w kampanii Huawei P20 Pro w Polsce
Gal Gadot, izraelska aktorka znana na świecie z roli Wonder Woman w hollywoodzkiej produkcji, i Robert Lewandowski, kapitan polskiej reprezentacji i ambasador Huawei w Polsce, wspólnie promują najnowszy smartfon Huawei P20 Pro. Najnowszy flagowy telefon Huawei został pokazany podczas globalnej premiery w Paryżu 27 marca, na której obecna była także Gadot. czytaj więcejHuawei Huawei przeprowadził w Chinach kolejne testy sieci 5G
Huawei jako pierwsza firma na świecie przeprowadziła test specyfikacji Non-Stand Alone 5G (NSA) przygotowanej w ramach 3GPP. Odbył się on w dystrykcie Huairou w Pekinie i stanowi element trzeciej fazy testów nad 5G. Celem eksperymentu jest komercyjne wdrożenia sieci nowej generacji do 2020 roku. Jest to termin, który Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU przyjął jako docelowy dla tego przedsięwzięcia.czytaj więcej
Huawei „Seeds for the Future Polska” 2018 szansą dla najzdolniejszych studentów uczelni technicznych
Międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI „Seeds for the Future” po raz piąty wystartował w Polsce. Jego celem jest wyłonienie najzdolniejszych studentów uczelni wyższych o profilu technicznym oraz zachęcanie ich do rozwijania wiedzy z obszaru technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczestnicy konkursu mają szansę na zdobycie praktycznego doświadczenia podczas dwutygodniowych warsztatów w siedzibie HUAWEI w Shenzhen. czytaj więcejHuawei Rekordowa sprzedaż Huawei P20 Pro i P20
W ciągu zaledwie 30 dni od premiery, Huawei sprzedał ponad 100 000 sztuk smartfonów P20 Pro i P20 w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i nordyckich. Są to najbardziej pożądane przez klientów smartfony z linii P – sprzedaż P20 Pro przebiła aż 17-krotnie wyniki ubiegłorocznego flagowca – P10 Plus. czytaj więcejHuawei Nowa wersja Huawei Cloud z możliwością zakupu dodatkowej przestrzeni
Huawei Consumer Business Group wprowadza nową wersję Huawei Cloud w 24 krajach europejskich, w tym w Polsce. Użytkownicy usługi mogą bezpłatnie korzystać z 5GB pamięci dostępnej w chmurze oraz zwiększyć przestrzeń o 50GB, 200GB i 2TB. czytaj więcejWiadomości firmowe HUAWEI Global Industry Vision 2025: roboty przewodnicy dla niewidomych i inne wizje inteligentnego świata
Huawei opublikował raport Global Industry Vision (GIV) 2025, zawierający ilościowe i jakościowe prognozy dotyczące przyszłości przemysłu i społeczeństwa. Według raportu, do 2025 r. wszystkie urządzenia będą wyposażonew czujniki zbierające bodźce z otoczenia oraz będą wzajemnie połączone, prowadząc nas do w pełni inteligentnego świata. czytaj więcej
Wiadomości firmowe DS 7 jako pierwszy samochód wyposażony w HUAWEI Connected Car
DS 7 to pierwszy samochód wyposażony w Huawei Connect Car. Zaprezentowano go na konferencji Huawei Eco-Partner 2018. Jest to pierwszy efekt współpracy Huawei i Grupy PSA przy największym na świecie projekcie samochodowym kooperującym z OEM (Original Equipment Manufacturer,), który został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. DS 7 jest dowodem zaangażowania firmy Huawei w ciągłe innowacje i inwestycje w sektorze motoryzacyjnym.czytaj więcej
Wiadomości firmowe HUAWEI Demo Truck Road Show ponownie w Polsce
W dniach 16-20 kwietnia br. do Polski ponownie zawita HUAWEI Demo Truck. W ciągu 5 dni zaproszeni goście będą mogli zapoznawać się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), które mają wspomóc transformację cyfrową. Hasłem tegorocznego Road Show jest „Roads to a Better Future”.czytaj więcej
Huawei Huawei wybuduje podmorski światłowód w Chile
Huawei Marine, spółka typu joint venture założona przez Huawei Technologies, ogłosiła współpracę z CTR (Comunicación y Telefonía Rural S.A.) w celu budowy Fiber Optic Austral (FOA). Jest to najdalej wysunięty na południe podwodny kabel światłowodowy na świecie, który połączy trzy regiony w południowym Chile. czytaj więcejHuawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok
Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcejHuawei Gal Gadot i Robert Lewandowski razem w kampanii Huawei P20 Pro w Polsce
Gal Gadot, izraelska aktorka znana na świecie z roli Wonder Woman w hollywoodzkiej produkcji, i Robert Lewandowski, kapitan polskiej reprezentacji i ambasador Huawei w Polsce, wspólnie promują najnowszy smartfon Huawei P20 Pro. Najnowszy flagowy telefon Huawei został pokazany podczas globalnej premiery w Paryżu 27 marca, na której obecna była także Gadot. czytaj więcejHuawei Huawei przeprowadził w Chinach kolejne testy sieci 5G
Huawei jako pierwsza firma na świecie przeprowadziła test specyfikacji Non-Stand Alone 5G (NSA) przygotowanej w ramach 3GPP. Odbył się on w dystrykcie Huairou w Pekinie i stanowi element trzeciej fazy testów nad 5G. Celem eksperymentu jest komercyjne wdrożenia sieci nowej generacji do 2020 roku. Jest to termin, który Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU przyjął jako docelowy dla tego przedsięwzięcia.czytaj więcej