Richard Yu, Prezes Huawei CBG komentuje: - Pomimo trudnych warunków na globalnym rynku Huawei Consumer Business Group wciąż odnotowuje wzrost. Jest to rezultat naszego podejścia skupiającego się na potrzebach konsumenta, a także tworzeniu innowacyjnych produktów premium. Osiągane wyniki są również rezultatem zwiększenia naszych globalnych kanałów sprzedaży oraz rozwijania sieci obsługi. W 2017 roku będziemy rozwijać nasze działy badań, dostaw oraz pozostałe obszary, niezbędne do usprawnienia działalności i zwiększania efektywności firmy. Będziemy także sukcesywnie kontynuować globalną strategię, polegającą na rozwijaniu nowych możliwości i produktów w segmencie premium.
Innowacja jako główny kierunek oraz nowe trendy technologiczne
Światowy rynek smartfonów zwalnia. Mimo to, Huawei wprowadza innowacyjne, pionierskie produkty i technologie. Rok 2016 był dla firmy przełomowy pod tym względem dzięki zaprezentowaniu nowego systemu operacyjnego EMUI 5.0, podwójnego aparaty czy pracy nad sztuczną inteligencją.
Kluczową zmianą było rozwiązanie sprzyjające optymalizacji systemu Android. Huawei zaprezentował nowy system operacyjny EMUI 5.0, który jest głęboko zintegrowany z procesorem Kirin i zawiera opatentowaną technologię 20+, pozwalającą w pełni wykorzystać możliwości oprogramowania i sprzętu Huawei.
W obszarze fotografii, Huawei we współpracy z Leica, stworzył podwójny aparat, wprowadzając nowy standard jakości obrazu. Dzięki temu modele wykorzystujące to rozwiązanie: Huawei P9 i Mate 9, zyskały ogromną popularność wśród konsumentów. We wrześniu 2016 Huawei wspólnie z Leica założył również Max Berek Innovation Lab.
W tym laboratorium będą prowadzone wspólne badania mające na celu rozwój systemów optycznych oraz algorytmów przetwarzania obrazu VR i AR.
Flagowe modele - Huawei, P9, Mate 9 oraz Honor 8 - zdobyły światowe uznanie wśród konsumentów. Dostawy modeli P9 i P9 Plus przekroczyły 10 milionów sztuk i jako pierwsze flagowce pobiły rekord liczby sprzedanych urządzeń w ciągu roku. Również Huawei Mate 9 na krótko po wejściu na rynek, w listopadzie 2016 zyskał niesamowitą popularność, wyprzedzając o 50 proc. sprzedaż modelu Mate 8 w analogicznym okresie.
Huawei rozwija też system usług w chmurze, oferując nowe możliwości dedykowane dla biznesu. Tworzy transparentny ekosystem, w którym ponad 200 milionów użytkowników, korzysta z mobilnych rozwiązań chmurowych i jest zarejestrowanych ponad 220 000 deweloperów. Udział partnerów w 2016 roku wynosił ponad 2,8 mld RMB przychodów, osiągniętych poprze usługi chmurowe.
Kanały i usługi budujące pozycję Huawei
Huawei, mając na uwadze dobro swoich klientów, poza poszerzaniem portfolio produktów z segmentu premium inwestuje także w rozwój swoich kanałów sprzedaży. W ramach wsparcia przed i posprzedażowego, Huawei zbudował pięć centrali wspierających 105 krajów za pośrednictwem infolinii. Posiada również ponad 460 punktów serwisowych w 45 krajach na całym świecie. Według danych IPSOS, m.in. w Polsce, w Chinach czy w Meksyku, serwisy Huawei zajmują 1. miejsce pod względem satysfakcji użytkowników.
Wspierający urządzenia Huawei Cloud Service, zapewnił bezpieczeństwo, dostęp do wysokiej jakości treści i aplikacji usług dla użytkowników na całym świecie. W 2016 roku z App Store Huawei ściągnięto w sumie ponad 45 miliardów aplikacji. Obecnie ten sposób dystrybucji posiada najlepszy system zabezpieczeń w branży, składający się z czterowarstwowego mechanizmu weryfikacji, testowania, dostępu oraz raportowania, który wyróżnia ponad 240 000 ryzykownych aplikacji. Huawei rozwija globalne usługi chmurowe, których efektem będzie zwiększenie ich dostępności w skali globalnej.
W przypadku kanałów sprzedażowych, Huawei znacznie poprawił ich wydajność. Udział w rynku otwartych kanałów wzrósł do 71 proc. w roku 2016, czyli o 13 proc. więcej niż w 2015. Huawei ma obecnie ponad 70 000 sklepów na całym świecie. Zbudował również sieć stabilnych, długoterminowych partnerstw z setkami dystrybutorów i detalistów na całym świecie.
Wzrost świadomości marki
Wartość marki Huawei jest wysoko ceniona przez globalne autorytety. Huawei po raz kolejny został odnotowany w rankingu Interbrand Top 100 Global Brands, zajmując 72. pozycję. Natomiast w zestawieniu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands uplasował się na 50. pozycji.
Według badań IPSOS, globalna świadomość marki Huawei wzrosła z 76 proc. w 2015 do 81 proc. w roku 2016. Co istotne, preferencje zagranicznych użytkowników Huawei wzrosły o 66,7 proc. oraz o 100 proc. odpowiednio w 2015 roku. Wśród kluczowych określeń dotyczących marki pojawiły się sformułowania takie jak "elegancki", "modny" i "bardzo innowacyjny". Badania wykazały również, że 31 proc. zagranicznych użytkowników Huawei należy w swoich krajach do grupy 30 proc. osób o wysokich dochodach.
Sukces Huawei na europejskim rynku urządzeń premium.
Huawei osiągnął w 2016 pozycję lidera w kategorii produktów premium nie tylko na poziomie globalnym, ale także na europejskim rynku. Firma notuje stabilny wzrost w wielu krajach. Liczba dostaw urządzeń z górnej półki wzrosła aż o 36 proc. Zgodnie z danymi opublikowanymi w październiku 2016 roku przez GFK, globalny udział Huawei w rynku smartfonów wzrósł do 11,3 proc. W Europie na przełomowe wyniki miała wpływ wysoka sprzedaż modeli P9 oraz P9 Plus. Zgodnie z danymi GFK, Huawei posiada obecnie 15 proc. udziałów w rynkach w 33 krajach i ponad 20 proc. w 18 krajach, z czego prawie połowa to kraje europejskie. W północno-wschodniej i zachodniej Europie, udział w rynku Huawei przekroczył odpowiednio 15 proc.
i 10 proc. Firma posiada również znaczące udziały w niektórych krajach skandynawskich, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech oraz na pozostałych rynkach.
Oprócz smartfonów, Huawei aktywnie rozwija swoje portfolio, inwestując m.in. w dodatki, Smart Home oraz Inteligentne Pojazdy (IOV). Innowacyjne produkty, takie jak MateBook spotykają się z pozytywnym odbiorem konsumentów, pomimo globalnych tendencji spadkowych w tym sektorze. W sumie dostarczono ponad 10 milionów sztuk urządzeń, co oznacza 90 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Eko-platforma HiLink dla Inteligentnego Domu zyskała aprobatę Haier, Gree oraz innych dostawców sprzętu domowego. Huawei nawiązał również współpracę z wiodącymi firmami motoryzacyjnymi takimi jak Audi i Volkswagen.
W roku 2017 Huawei będzie nadal koncentrować się na dostarczaniu najwyższej klasy urządzeń przeznaczonych dla wymagających konsumentów. W planach jest również zwiększanie swoich możliwości sprzedażowych oraz budowanie nowych kanałów sprzedaży i usług. Pozwoli to zwiększyć potencjał firmy i usprawnić działania m.in. w obszarze obsługi klienta. Dobre wyniki stanowią również podstawę do dalszego rozwoju w wielu sektorach, takich jak Smart Home czy rozwiązania chmurowe. Pozwoli to dostarczać klientom coraz bardziej nowoczesne, wygodne w obsłudze produkty i rozwiązania. Pozyskane w ten sposób doświadczenie przełoży się na umocnienie globalnej pozycji lidera w sektorze technologicznym.
Huawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017
Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.czytaj więcej
Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń
Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcejHuawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją
Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcejHuawei Huawei liderem sprzedaży tabletów w Polsce
Marka Huawei, która odnosi sukcesy na rynku smartfonów, cieszy się coraz większą popularnością także w segmencie tabletów. Jak wynika z najnowszych danych GfK Polonia, w ostatnim roku Huawei podwoił swoją sprzedaż i został nowym liderem całego segmentu. Firma powinna umocnić swoją pozycję w kolejnych miesiącach za sprawą nowego tabletu Huawei MediaPad M5 10. czytaj więcejHuawei Bajkowy motyl zagościł w centrum Warszawy
Pierwszy dzień wiosny zaskoczył warszawiaków niespotykanym zjawiskiem. W samym centrum stolicy, na budynku Cepelii przy Rondzie Dmowskiego zagościł zjawiskowy motyl o niespotykanych rozmiarach. Trzymetrowy i niezwykle kolorowy – jest zapowiedzią kampanii promującej nową serię smartfonów Huawei P20. Ich globalna premiera odbędzie się 27 marca w Paryżu. P20 to smartfony, które wyniosą mobilną fotografię na nieosiągalny dla innych telefonów poziom i będą inspirować do odkrywania magicznego świata fotografii w myśl hasła #seemooore. czytaj więcejHuawei Huawei wprowadza na rynek komercyjne rozwiązania 5G
Yang Chaobin, dyrektor Huawei 5G Product Line, zaprezentował pełną gamę rozwiązań sieciowych sieci E2E (end-to-end) 5G opartych na standardzie 3GPP. Obejmują one stację bazową, sieć rdzeniową i urządzenia brzegowe oraz terminale umożliwiające dostęp do bezprzewodowego szerokopasmowego Internetu. Produkty Huawei są na ten moment jedynymi dostępnymi rozwiązaniami w branży ICT zapewniającymi możliwość obsługi 5G E2E. czytaj więcejHuawei Wyniki najnowszego badania na temat postaw Polaków wobec sztucznej inteligencji, zaprezentowane na kongresie Huawei Rozmowy o Przyszłości
Wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań – wynika z badania przeprowadzonego przez InFuture Institute na zlecenie Huawei. 43% konsumentów uważa, że sztuczna inteligencja ułatwi ludziom życie, pełniąc rolę swego rodzaju osobistego asystenta. Przedstawiciele firm stwierdzili z kolei, że AI doprowadzi przede wszystkim do powstania zupełnie nowych zawodów. Spośród zbadanych przedsiębiorstw, 1/3 ma za sobą wdrożenia rozwiązań z tego zakresu, a aż 85% z nich przekonanych jest o pozytywnym wpływie AI na prowadzone działania. czytaj więcejHuawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń
Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcejHuawei Huawei P20 lite w sprzedaży w najbliższych dniach
Pierwszy smartfon z nowej serii Huawei P20 – P20 lite – będzie w sprzedaży w Polsce w najbliższych dniach. P20 lite wyglądem i specyfikacją nawiązuje do telefonów z najwyższej półki, kusi przy tym atrakcyjną ceną. P20 lite ma nową wersję ekranu FullView 2.0 o proporcjach 19:9, podwójny obiektyw 16 i 2 Mpx oraz aparat do selfie o rozdzielczości aż 16 Mpx. Całość zamknięta jest w szklanej obudowie o efektownych kolorach. czytaj więcejWiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT
7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbyła się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” było okazją do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji byli przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcejHuawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017
Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.czytaj więcej