Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Huawei

Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

07.06.2017
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.

 

Miejsce, marka

Wartość marki

Zmiana wartości w ciągu jednego roku

Przychód marki

Działalność reklamowa

Branża

81. Corona

7,5 mld USD

10%

4,8 mld USD

-

Przemysł alkoholowy

82. Caterpillar

7,5 mld USD

-11%

38,5 mld USD

-

Sprzęt ciężki

83. FedEx

7,5 mld USD

-3%

57,6 mld USD

147 mln USD

Usługi transportowe

84. Adobe Systems

7,4 mld USD

18%

5,8 mld USD

136 mln USD

Technologia

85. Goldman Sachs Group

7,4 mld USD

12%

37,7 mld USD

-

Usługi finansowe

86. Lowe’s

7,3 mld USD

16%

65 mld USD

893 mld USD

Handel detaliczny

87. Chanel

7,3 mld USD

2%

5,1 mld USD

-

Dobra luksusowe

88. Huawei

7,3 mld USD

9%

75,5 mld USD

-

Technologia

89. Target

7,3 mld USD

1%

69,5 mld USD

1,5 mld USD

Handel detaliczny

90. Philips

7,2 mld USD

6%

26,1 mld USD

1,2 mld USD

Działalność zróżnicowana

(Źródło: Forbes)

Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.

Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.

W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.

W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.

Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Wiadomości firmowe CEO Huawei Polska: sieć 5G może się pojawić w pierwszych polskich miastach już w 2020 roku

Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający (CEO) Huawei Polska podczas tegorocznego Forum Gospodarczego TIME wziął udział w debacie eksperckiej poświęconej optymalizacji budowy warstw sieci bezprzewodowej 5G. W trakcie dyskusji CEO zwrócił uwagę m.in. na kwestie czasu i kosztów wdrożenia sieci 5G w Polsce. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei otwiera Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego w Brukseli

Huawei otworzył dziś w Brukseli swoje Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 200 przedstawicieli urzędów regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz mediów. Podczas ceremonii otwarcia głos zabrali przedstawiciele Unii Europejskiej, GSMA i Światowego Forum Ekonomicznego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wspiera HAWE Telekom opracowywać zintegrowane rozwiązanie transportowe MS-OTN

HAWE Telekom i Huawei ogłosiły nawiązanie bliskiej współpracy podczas tegorocznych targów MWC 2019 w Barcelonie dotyczącej rozwoju kompetencji polskiej spółki w zakresie technologii 5G. Obie strony porozumiały się co do możliwości i wyzwań, jakie niosą ze sobą sieci 5G oraz omówiły rozwiązanie ewolucji połączeń ukierunkowanych na zintegrowane sieci transportowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i islandzki operator Nova podpisali umowę w zakresie testowania 5G

Podczas Mobile World Congress 2019 (MWC 2019) Huawei i islandzki operator Nova podpisali umowę na przeprowadzenie pierwszych testów technologii 5G na Islandii. Jest to pierwsze partnerstwo firmy w obszarze 5G na Islandii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Maxis i Huawei podpisali porozumienie na rzecz przyspieszenia wdrożenia 5G

Podczas Mobile World Congress 2019 (MWC 2019) Huawei i Maxis, wiodący dostawca konwergentnych usług komunikacyjnych i cyfrowych, podpisali porozumienie, które zakłada, że obie strony będą współpracowały w celu przyspieszenia wdrożenia technologii 5G w Malezji. Przedmiotem porozumienia jest współpraca w zakresie kompleksowych testów technologii 5G obejmujących systemy i usługi end-to-end. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Biała księga na temat zastosowań przedkomercyjnych 5G

Podczas 24. warsztatów Global TD-LTE Initiative (GTI) – międzynarodowej platformy współpracy branżowej – w Barcelonie, organizacja GTI zaprezentowała białą księgę dotyczącą zastosowań przedkomercyjnych sieci 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei na nowo definiuje streaming filmów i gier dzięki sieci 5G i składanemu smartfonowi

Tematem przewodnim było budowanie w pełni zintegrowanego, inteligentnego świata, a także przegląd nowych technologii i najnowszych trendów w branży. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei zdobywa nagrodę GTI „Market Development Award" za wybitne osiągnięcia w komercjalizacji technologii 5G

Huawei zdobył nagrodę „Market Development Award", przyznawaną za wybitne osiągnięcia na rynku komercyjnym oraz za kompleksową promocję technologii 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEO Huawei Polska: sieć 5G może się pojawić w pierwszych polskich miastach już w 2020 roku

Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający (CEO) Huawei Polska podczas tegorocznego Forum Gospodarczego TIME wziął udział w debacie eksperckiej poświęconej optymalizacji budowy warstw sieci bezprzewodowej 5G. W trakcie dyskusji CEO zwrócił uwagę m.in. na kwestie czasu i kosztów wdrożenia sieci 5G w Polsce. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei otwiera Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego w Brukseli

Huawei otworzył dziś w Brukseli swoje Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 200 przedstawicieli urzędów regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz mediów. Podczas ceremonii otwarcia głos zabrali przedstawiciele Unii Europejskiej, GSMA i Światowego Forum Ekonomicznego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wspiera HAWE Telekom opracowywać zintegrowane rozwiązanie transportowe MS-OTN

HAWE Telekom i Huawei ogłosiły nawiązanie bliskiej współpracy podczas tegorocznych targów MWC 2019 w Barcelonie dotyczącej rozwoju kompetencji polskiej spółki w zakresie technologii 5G. Obie strony porozumiały się co do możliwości i wyzwań, jakie niosą ze sobą sieci 5G oraz omówiły rozwiązanie ewolucji połączeń ukierunkowanych na zintegrowane sieci transportowe. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i islandzki operator Nova podpisali umowę w zakresie testowania 5G

Podczas Mobile World Congress 2019 (MWC 2019) Huawei i islandzki operator Nova podpisali umowę na przeprowadzenie pierwszych testów technologii 5G na Islandii. Jest to pierwsze partnerstwo firmy w obszarze 5G na Islandii. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Maxis i Huawei podpisali porozumienie na rzecz przyspieszenia wdrożenia 5G

Podczas Mobile World Congress 2019 (MWC 2019) Huawei i Maxis, wiodący dostawca konwergentnych usług komunikacyjnych i cyfrowych, podpisali porozumienie, które zakłada, że obie strony będą współpracowały w celu przyspieszenia wdrożenia technologii 5G w Malezji. Przedmiotem porozumienia jest współpraca w zakresie kompleksowych testów technologii 5G obejmujących systemy i usługi end-to-end. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Biała księga na temat zastosowań przedkomercyjnych 5G

Podczas 24. warsztatów Global TD-LTE Initiative (GTI) – międzynarodowej platformy współpracy branżowej – w Barcelonie, organizacja GTI zaprezentowała białą księgę dotyczącą zastosowań przedkomercyjnych sieci 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei na nowo definiuje streaming filmów i gier dzięki sieci 5G i składanemu smartfonowi

Tematem przewodnim było budowanie w pełni zintegrowanego, inteligentnego świata, a także przegląd nowych technologii i najnowszych trendów w branży. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei zdobywa nagrodę GTI „Market Development Award" za wybitne osiągnięcia w komercjalizacji technologii 5G

Huawei zdobył nagrodę „Market Development Award", przyznawaną za wybitne osiągnięcia na rynku komercyjnym oraz za kompleksową promocję technologii 5G. czytaj więcej