Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.
Miejsce, marka | Wartość marki | Zmiana wartości w ciągu jednego roku | Przychód marki | Działalność reklamowa | Branża |
81. Corona | 7,5 mld USD | 10% | 4,8 mld USD | - | Przemysł alkoholowy |
82. Caterpillar | 7,5 mld USD | -11% | 38,5 mld USD | - | Sprzęt ciężki |
83. FedEx | 7,5 mld USD | -3% | 57,6 mld USD | 147 mln USD | Usługi transportowe |
84. Adobe Systems | 7,4 mld USD | 18% | 5,8 mld USD | 136 mln USD | Technologia |
85. Goldman Sachs Group | 7,4 mld USD | 12% | 37,7 mld USD | - | Usługi finansowe |
86. Lowe’s | 7,3 mld USD | 16% | 65 mld USD | 893 mld USD | Handel detaliczny |
87. Chanel | 7,3 mld USD | 2% | 5,1 mld USD | - | Dobra luksusowe |
88. Huawei | 7,3 mld USD | 9% | 75,5 mld USD | - | Technologia |
89. Target | 7,3 mld USD | 1% | 69,5 mld USD | 1,5 mld USD | Handel detaliczny |
90. Philips | 7,2 mld USD | 6% | 26,1 mld USD | 1,2 mld USD | Działalność zróżnicowana |
(Źródło: Forbes)
Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.
Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.
W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.
W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.
Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Wiadomości firmowe Huawei zaprezentował strategię AI oraz kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu sztucznej inteligencji
Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei wprowadza ultra szybką transmisję danych do sieci optycznej
Huawei oficjalnie zaprezentował na tegorocznym Ultra-Broadband Forum rozwiązanie sieci optycznej 600G oferujące niezwykle dużą przepustowość. Metoda ta oparta na najnowszych układach OptiXtreme oDSP firmy, zapewnia regulowaną prędkość pojedynczej fali do 600 Gb/s oraz najwyższą w branży ICT pojemność pojedynczego włókna – 40 Tb. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei uruchamia rozwiązania ICT dla kolei w chmurze na InnoTrans 2018 r. w celu ochrony przyszłości mobilności
Na targach InnoTrans 2018 Huawei zaprezentował nowe technologie ICT dla kolejnictwa - Urban Rail Cloud oraz Railway IoT Solution. Są to pierwsze na świecie komercyjne rozwiązania w dziedzinie miejskich sieci kolei dużych prędkości wspomaganych przez OTN. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei i Intel ukończyły testy połączeń w 5G
W trzeciej fazie procesu badawczo-rozwojowego 5G zorganizowanego przez grupę promocyjną IMT-2020, Huawei i Intel wspólnie zakończyły test SA (Standalone) First Call w oparciu o najnowszą specyfikację 3GPP Rel. Tym samym firmy zakończyły testy protokołu 3GPP R15. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei jako pierwsza firma na świecie przetestował 5G SA
Huawei jako pierwsza firma na świecie wraz z IMT-2020 (5G) Promotion Group zakończyła funkcjonalny test C-Band 5G SA (Standalone) oparty na standardzie 3GPP. Weryfikacja dostępu radiowego sieci 5G SA (RAN) odbyła się w ramach trzeciej fazy testów nad 5G prowadzonych w Pekinie. czytaj więcejWiadomości firmowe HUAWEI zbudował optyczną sieć transportową (OTN) dla Austriackich Kolei Federalnych
Huawei wdrożył optyczną sieć transportową (OTN) wykorzystującą DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing) dla Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB). Technologia DWDM zapewnia przepustowość 100 Gb/s i możliwość efektywnej rozbudowy systemów sieci szerokopasmowych. czytaj więcejHuawei HUAWEI dostarczył system pamięci masowej dla Uniwersytetu Opolskiego
W celu usprawnienia systemu informatycznego, Uniwersytet Opolski podjął decyzję o integracji już istniejących infrastruktur i zwiększeniu pojemności pamięci masowej. Spośród rozważanych rozwiązań władze uniwersytetu wybrały system pamięci masowej OceanStor 2600 V3 firmy Huawei ze względu na łatwość obsługi, bezproblemową integrację z istniejącym sprzętem oraz korzystną cenę. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei oraz IEEE tworzą w pełni inteligentne sieci elektroenergetyczne
Huawei wraz z IEEE ogłosiły standard IEEE 1901.1 do zastosowania w inteligentnych sieciach energetycznych. na podstawie tego standardu będzie możliwa współpraca pomiędzy wieloma przedsiębiorstwami przemysłowymi. czytaj więcejHuawei Kabel światłowodowy o długości 6000 km połączył Kamerun z Brazylią
Huawei wraz z partnerami ukończył budowę kabla światłowodowego o długości 6000 km, łączącego Afrykę z Ameryką Południową. Inwestycja wpłynie pozytywnie nie tylko na oba kraje, ale również ich sąsiadów dzięki ułatwieniu korzystania z usług telekomunikacyjnych dla mieszkańców obu kontynentów. czytaj więcejHuawei Raport Gartnera: HUAWEI liderem w budowie infrastruktury sieci LTE
Huawei jest liderem w branży LTE. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze wdrożenie technologii 5G będzie znacznie ułatwione. Jego wysiłki zostały docenione przez firmę Gartner, świadczącej usługi w dziedzinie doradztwa i badań. Raport przez nią wydany docenił Huaweia dzięki kompletności infrastruktury LTE, wizję oraz możliwości dostawcy. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei zaprezentował strategię AI oraz kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu sztucznej inteligencji
Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei wprowadza ultra szybką transmisję danych do sieci optycznej
Huawei oficjalnie zaprezentował na tegorocznym Ultra-Broadband Forum rozwiązanie sieci optycznej 600G oferujące niezwykle dużą przepustowość. Metoda ta oparta na najnowszych układach OptiXtreme oDSP firmy, zapewnia regulowaną prędkość pojedynczej fali do 600 Gb/s oraz najwyższą w branży ICT pojemność pojedynczego włókna – 40 Tb. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei uruchamia rozwiązania ICT dla kolei w chmurze na InnoTrans 2018 r. w celu ochrony przyszłości mobilności
Na targach InnoTrans 2018 Huawei zaprezentował nowe technologie ICT dla kolejnictwa - Urban Rail Cloud oraz Railway IoT Solution. Są to pierwsze na świecie komercyjne rozwiązania w dziedzinie miejskich sieci kolei dużych prędkości wspomaganych przez OTN. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei i Intel ukończyły testy połączeń w 5G
W trzeciej fazie procesu badawczo-rozwojowego 5G zorganizowanego przez grupę promocyjną IMT-2020, Huawei i Intel wspólnie zakończyły test SA (Standalone) First Call w oparciu o najnowszą specyfikację 3GPP Rel. Tym samym firmy zakończyły testy protokołu 3GPP R15. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei jako pierwsza firma na świecie przetestował 5G SA
Huawei jako pierwsza firma na świecie wraz z IMT-2020 (5G) Promotion Group zakończyła funkcjonalny test C-Band 5G SA (Standalone) oparty na standardzie 3GPP. Weryfikacja dostępu radiowego sieci 5G SA (RAN) odbyła się w ramach trzeciej fazy testów nad 5G prowadzonych w Pekinie. czytaj więcejWiadomości firmowe HUAWEI zbudował optyczną sieć transportową (OTN) dla Austriackich Kolei Federalnych
Huawei wdrożył optyczną sieć transportową (OTN) wykorzystującą DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing) dla Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB). Technologia DWDM zapewnia przepustowość 100 Gb/s i możliwość efektywnej rozbudowy systemów sieci szerokopasmowych. czytaj więcejHuawei HUAWEI dostarczył system pamięci masowej dla Uniwersytetu Opolskiego
W celu usprawnienia systemu informatycznego, Uniwersytet Opolski podjął decyzję o integracji już istniejących infrastruktur i zwiększeniu pojemności pamięci masowej. Spośród rozważanych rozwiązań władze uniwersytetu wybrały system pamięci masowej OceanStor 2600 V3 firmy Huawei ze względu na łatwość obsługi, bezproblemową integrację z istniejącym sprzętem oraz korzystną cenę. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei oraz IEEE tworzą w pełni inteligentne sieci elektroenergetyczne
Huawei wraz z IEEE ogłosiły standard IEEE 1901.1 do zastosowania w inteligentnych sieciach energetycznych. na podstawie tego standardu będzie możliwa współpraca pomiędzy wieloma przedsiębiorstwami przemysłowymi. czytaj więcejHuawei Kabel światłowodowy o długości 6000 km połączył Kamerun z Brazylią
Huawei wraz z partnerami ukończył budowę kabla światłowodowego o długości 6000 km, łączącego Afrykę z Ameryką Południową. Inwestycja wpłynie pozytywnie nie tylko na oba kraje, ale również ich sąsiadów dzięki ułatwieniu korzystania z usług telekomunikacyjnych dla mieszkańców obu kontynentów. czytaj więcejHuawei Raport Gartnera: HUAWEI liderem w budowie infrastruktury sieci LTE
Huawei jest liderem w branży LTE. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze wdrożenie technologii 5G będzie znacznie ułatwione. Jego wysiłki zostały docenione przez firmę Gartner, świadczącej usługi w dziedzinie doradztwa i badań. Raport przez nią wydany docenił Huaweia dzięki kompletności infrastruktury LTE, wizję oraz możliwości dostawcy. czytaj więcejHuawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku
Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcejHuawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa
Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcejLG LG przedstawia LG G7 ThinQ - przełomowy, flagowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG Electronics (LG) przedstawia dziś swój najnowszy smartfon: LG G7 ThinQ, wyposażony w użyteczne i wygodne funkcje oparte o sztuczną inteligencję.LG G7 ThinQ napędzany jest przez najnowszą mobilną platformę Qualcomm® Snapdragon™ 845. Posiada 4GB/6GB pamięci RAM oraz 64GB/128GB pamięci wewnętrznej, co umożliwia mu obsługę najnowszych aplikacji i szybkie wykonywanie nawet najbardziej wymagających zadań. LG G7 ThinQ wyposażony jest w 6,1-calowy wyświetlacz – niemal o pół cala większy od swojego poprzednika – co istotne nie jest jednak szerszy. To z kolei oznacza, że doskonale nadaje się do obsługi jedną ręką. czytaj więcej