Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.
Miejsce, marka | Wartość marki | Zmiana wartości w ciągu jednego roku | Przychód marki | Działalność reklamowa | Branża |
81. Corona | 7,5 mld USD | 10% | 4,8 mld USD | - | Przemysł alkoholowy |
82. Caterpillar | 7,5 mld USD | -11% | 38,5 mld USD | - | Sprzęt ciężki |
83. FedEx | 7,5 mld USD | -3% | 57,6 mld USD | 147 mln USD | Usługi transportowe |
84. Adobe Systems | 7,4 mld USD | 18% | 5,8 mld USD | 136 mln USD | Technologia |
85. Goldman Sachs Group | 7,4 mld USD | 12% | 37,7 mld USD | - | Usługi finansowe |
86. Lowe’s | 7,3 mld USD | 16% | 65 mld USD | 893 mld USD | Handel detaliczny |
87. Chanel | 7,3 mld USD | 2% | 5,1 mld USD | - | Dobra luksusowe |
88. Huawei | 7,3 mld USD | 9% | 75,5 mld USD | - | Technologia |
89. Target | 7,3 mld USD | 1% | 69,5 mld USD | 1,5 mld USD | Handel detaliczny |
90. Philips | 7,2 mld USD | 6% | 26,1 mld USD | 1,2 mld USD | Działalność zróżnicowana |
(Źródło: Forbes)
Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.
Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.
W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.
W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.
Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w logistyce
Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności. czytaj więcejHuawei Huawei P20 w nowym kolorze Twilight i niższej cenie
Smartfon Huawei P20 jest już dostępny w nowym kolorze obudowy – Twilight, zarezerwowanym do tej pory dla najwyższego modelu z serii – P20 Pro. Jeden z najlepszych fotograficznych smartfonów na rynku wyposażony jest w podwójny aparat, powstały we współpracy z Leica, procesor wspierany sztuczną inteligencją Kirin 970 oraz 64GB pamięci wewnętrznej. P20 Twilight oferowany jest w rekomendowanej cenie detalicznej - 2 299 zł. czytaj więcejHuawei Mate 20 lite dla fanów selfie od Huawei - przedsprzedaż
Huawei Mate 20 lite – następca Mate 10 lite, najchętniej kupowanego telefonu w Polsce – jest już dostępny w przedsprzedaży. Smartfon został wyposażony w nowy procesor Kirin 710 z modułem sztucznej inteligencji, która wspiera dwa podwójne aparaty, przedni i tylny. To właśnie przedni aparat jest szczególnie mocną stroną Mate 20 lite – ma potężne obiektywy stworzone z myślą o fanach selfie. czytaj więcejHuawei Huawei uruchomia hotspoty Wi-Fi na terenie całych Włoch
Włoska firma Fastweb wraz z Huawei zbuduje miejskie punkty dostępu do sieci Wi-Fi. Rozwiązanie CloudCampus ma zostać użyte do wdrożenia sieci Wi-Fi na terenie całych Włoch i w efekcie do poprawy komfortu korzystania z Internetu. czytaj więcejWiadomości firmowe Centra danych w chmurze w erze 5G
Centra danych w chmurze są głównym ośrodkiem ekosystemu nowej generacji i będą odgrywać kluczową rolę w ewolucji technologii 5G. Firma Huawei wskazuje kluczowe wymagania sieciowe i usługowe 5G związane z ich stworzeniem. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei współpracuje z Dubai Airports – powstanie inteligentne lotnisko
Na lotnisku w Dubaju wciąż przybywa pasażerów. Z tego powodu Dubai Airports uruchomiło program DXB Plus. Wiąże się on z budową pierwszego na świecie kompleksu modułowego centrum danych (MDCC), który oparto na rozwiązaniu FusionModule1000B firmy Huawei. czytaj więcejHuawei Huawei P20 Pro wygrywa tytuł Smartfon roku
Smartfon Huawei z serii P po raz szósty z rzędu został uznany przez EISA (Europejskie Stowarzyszenie Technik Audiowizualnych) za najlepszy smartfon dostępny na rynku. Huawei P20 Pro został nagrodzony za wyznaczanie trendów w mobilnej fotografii oraz znakomitą jakość wykonania. To kolejne wyróżnienie dla tego telefonu, po najwyższej w historii ocenie w rankingu DxOMark i nagrodzie EHA. czytaj więcejHuawei Huawei Mate 10 lite - najchętniej kupowany smartfon w Polsce w nowej cenie
Według badania rynku zleconego przez Huawei Polska, Mate 10 lite odnotował najwyższą sprzedaż w Polsce w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku. Smartfon został doceniony przez klientów między innymi dzięki zastosowaniu wydajnych podzespołów, wytrzymałej baterii oraz dwóch podwójnych aparatów. Teraz telefon dostępny jest w nowej niższej cenie – 1099 złotych. czytaj więcejWiadomości firmowe Vodafone i Huawei zaprezentowały technologię 5G w Karlowych Warach
Vodafone jest pierwszym operatorem telefonii komórkowej w Czechach, który przeprowadził prezentację sieci 5G na żywo. W tym celu firma wykorzystała rozwiązania Huawei. Po 4G, 4,5G i NB-IoT, Vodafone zaprezentował skuteczniejszą i bezpieczniejszą technologię przyszłości z mniejszym niż dotychczas opóźnieniem transmisji danych.czytaj więcej
Wiadomości firmowe HUAWEI o znaczeniu pasma C dla sukcesu biznesowego 5G
Podczas dorocznej, 4. już konferencji poświęconej zarządzaniu częstotliwościami w regionie Azji i Pacyfiku, która odbyła się w Bankoku, Huawei zaprezentował stałą szerokość pasma C – 100 MHz – dedykowaną dla jednego operatora, która jest trendem napędzającym przyszły sukces biznesowy 5G. Producent rozwiązań ICT był jednym z partnerów wydarzenia, które odbyło się pod patronatem Forum Global, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) oraz Telekomunikacyjnej Grupy Azji i Pacyfiku (Asia-Pac czytaj więcejWiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w logistyce
Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności. czytaj więcejHuawei Huawei P20 w nowym kolorze Twilight i niższej cenie
Smartfon Huawei P20 jest już dostępny w nowym kolorze obudowy – Twilight, zarezerwowanym do tej pory dla najwyższego modelu z serii – P20 Pro. Jeden z najlepszych fotograficznych smartfonów na rynku wyposażony jest w podwójny aparat, powstały we współpracy z Leica, procesor wspierany sztuczną inteligencją Kirin 970 oraz 64GB pamięci wewnętrznej. P20 Twilight oferowany jest w rekomendowanej cenie detalicznej - 2 299 zł. czytaj więcejHuawei Mate 20 lite dla fanów selfie od Huawei - przedsprzedaż
Huawei Mate 20 lite – następca Mate 10 lite, najchętniej kupowanego telefonu w Polsce – jest już dostępny w przedsprzedaży. Smartfon został wyposażony w nowy procesor Kirin 710 z modułem sztucznej inteligencji, która wspiera dwa podwójne aparaty, przedni i tylny. To właśnie przedni aparat jest szczególnie mocną stroną Mate 20 lite – ma potężne obiektywy stworzone z myślą o fanach selfie. czytaj więcejHuawei Huawei uruchomia hotspoty Wi-Fi na terenie całych Włoch
Włoska firma Fastweb wraz z Huawei zbuduje miejskie punkty dostępu do sieci Wi-Fi. Rozwiązanie CloudCampus ma zostać użyte do wdrożenia sieci Wi-Fi na terenie całych Włoch i w efekcie do poprawy komfortu korzystania z Internetu. czytaj więcejWiadomości firmowe Centra danych w chmurze w erze 5G
Centra danych w chmurze są głównym ośrodkiem ekosystemu nowej generacji i będą odgrywać kluczową rolę w ewolucji technologii 5G. Firma Huawei wskazuje kluczowe wymagania sieciowe i usługowe 5G związane z ich stworzeniem. czytaj więcejWiadomości firmowe Huawei współpracuje z Dubai Airports – powstanie inteligentne lotnisko
Na lotnisku w Dubaju wciąż przybywa pasażerów. Z tego powodu Dubai Airports uruchomiło program DXB Plus. Wiąże się on z budową pierwszego na świecie kompleksu modułowego centrum danych (MDCC), który oparto na rozwiązaniu FusionModule1000B firmy Huawei. czytaj więcejHuawei Huawei P20 Pro wygrywa tytuł Smartfon roku
Smartfon Huawei z serii P po raz szósty z rzędu został uznany przez EISA (Europejskie Stowarzyszenie Technik Audiowizualnych) za najlepszy smartfon dostępny na rynku. Huawei P20 Pro został nagrodzony za wyznaczanie trendów w mobilnej fotografii oraz znakomitą jakość wykonania. To kolejne wyróżnienie dla tego telefonu, po najwyższej w historii ocenie w rankingu DxOMark i nagrodzie EHA. czytaj więcejHuawei Huawei Mate 10 lite - najchętniej kupowany smartfon w Polsce w nowej cenie
Według badania rynku zleconego przez Huawei Polska, Mate 10 lite odnotował najwyższą sprzedaż w Polsce w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku. Smartfon został doceniony przez klientów między innymi dzięki zastosowaniu wydajnych podzespołów, wytrzymałej baterii oraz dwóch podwójnych aparatów. Teraz telefon dostępny jest w nowej niższej cenie – 1099 złotych. czytaj więcejWiadomości firmowe Vodafone i Huawei zaprezentowały technologię 5G w Karlowych Warach
Vodafone jest pierwszym operatorem telefonii komórkowej w Czechach, który przeprowadził prezentację sieci 5G na żywo. W tym celu firma wykorzystała rozwiązania Huawei. Po 4G, 4,5G i NB-IoT, Vodafone zaprezentował skuteczniejszą i bezpieczniejszą technologię przyszłości z mniejszym niż dotychczas opóźnieniem transmisji danych.czytaj więcej
Wiadomości firmowe HUAWEI o znaczeniu pasma C dla sukcesu biznesowego 5G
Podczas dorocznej, 4. już konferencji poświęconej zarządzaniu częstotliwościami w regionie Azji i Pacyfiku, która odbyła się w Bankoku, Huawei zaprezentował stałą szerokość pasma C – 100 MHz – dedykowaną dla jednego operatora, która jest trendem napędzającym przyszły sukces biznesowy 5G. Producent rozwiązań ICT był jednym z partnerów wydarzenia, które odbyło się pod patronatem Forum Global, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) oraz Telekomunikacyjnej Grupy Azji i Pacyfiku (Asia-Pac czytaj więcejHuawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku
Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcejHuawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa
Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcejLG LG przedstawia LG G7 ThinQ - przełomowy, flagowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG Electronics (LG) przedstawia dziś swój najnowszy smartfon: LG G7 ThinQ, wyposażony w użyteczne i wygodne funkcje oparte o sztuczną inteligencję.LG G7 ThinQ napędzany jest przez najnowszą mobilną platformę Qualcomm® Snapdragon™ 845. Posiada 4GB/6GB pamięci RAM oraz 64GB/128GB pamięci wewnętrznej, co umożliwia mu obsługę najnowszych aplikacji i szybkie wykonywanie nawet najbardziej wymagających zadań. LG G7 ThinQ wyposażony jest w 6,1-calowy wyświetlacz – niemal o pół cala większy od swojego poprzednika – co istotne nie jest jednak szerszy. To z kolei oznacza, że doskonale nadaje się do obsługi jedną ręką. czytaj więcej