Huawei

Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

31.03.2017
HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY).

W 2016 roku Huawei skutecznie realizował obraną strategię, osiągając tym samym znaczący wzrost. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, że ludzkość nieustannie dokonuje nowych odkryć w świecie technologii. Technologie informacyjno-komunikacyjne oferują dziś ogromne możliwości biznesowe w wielu obszarach. Pragnę również zaznaczyć, że dalej zamierzamy stawiać potrzeby naszych klientów na pierwszym miejscu. Będziemy konsekwentnie działać na rzecz cyfrowej transformacji światowej gospodarki, ponieważ chcemy tworzyć jak najlepsze rozwiązania dla naszych klientów i efektywnie wspierać przyszły rozwój firmy – mówi Eric Xu, dyrektor generalny Huawei.

W 2016 roku należąca do Huawei grupa biznesowa Carrier wygenerowała 41,8 mld USD (290,6 mld CNY) przychodu, co daje wzrost o 24% rok do roku. Wynik ten osiągnięto dzięki koncentracji działań ukierunkowanych na cyfrową transformację, a w szczególności wykorzystując możliwości w zakresie chmury obliczeniowej, wideo, Internetu Rzeczy oraz operacji dostosowanych do zmieniających się potrzeb operatorów telekomunikacyjnych. 

Grupa biznesowa Enterprise przy ścisłej współpracy z partnerami, dostarczyła infrastrukturę teleinformatyczną do firm z sektora finansowego i przemysłu energetycznego, a także do instytucji rządowych oraz bezpieczeństwa publicznego. Działania te przyczyniły się do rozwoju cyfrowej transformacji kluczowych obszarów gospodarki, przynosząc koncernowi 5,9 mld USD (40,7 mld CNY) rocznego przychodu, co daje wzrost o 47%.

Natomiast, dzięki coraz bardziej innowacyjnym produktom oraz rosnącej w 2016 roku na całym świecie rozpoznawalności Huawei jako marki urządzeń premium, grupa biznesowa Consumer dostarczyła na rynek 139 mln smartfonów. Tym samym odnotowała ( CNY) rocznego przychodu, czyli o 44% więcej niż w roku ubiegłym.

W 2016 roku działalność operacyjna Huawei była w dobrej kondycji, o czym świadczyły duże rezerwy finansowe, mocna i zrównoważona struktura kapitałowa oraz wysoka odporność na ryzyko. W 2017 roku będziemy więc dalej zwiększać efektywność i jakość naszych działań w celu zapewnienia stabilnego rozwoju koncernu – zaznacza Sabrina Meng, dyrektor finansowy Huawei.

Sprawozdanie finansowe ujęte w raporcie rocznym za 2016 rok zostało niezależnie zweryfikowane przez firmę KPMG. Z dokumentem można zapoznać się na stronie: www.huawei.com/en/about-huawei/annual-report/2016

Wiadomości firmowe Huawei: podsumowanie aktywności firmy w 2018 i plany na 2019 rok

– Kończymy rok 2018 z bardzo dobrymi wynikami. Był to, mówiąc najprościej, rok pełen wrażeń. Nigdy nie przestaliśmy jednak iść naprzód, w związku z czym oczekuje się, że w 2018 r. przychody ze sprzedaży osiągną 108,5 miliarda dolarów amerykańskich, co oznacza wzrost o 21% w stosunku do roku poprzedniego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia usługę opartą na blockchain

Huawei oficjalnie uruchomił swoją usługę Blockchain Service (BCS). czytaj więcej

Wiadomości firmowe Ken Hu, Rotating Chairman Huawei o 5G i inwestycji 2 mld USD

Ken Hu, Rotating Chairman Huawei, podczas konferencji prasowej w nowym kampusie Huawei w Dongguan w Chinach, zaprezentował laboratoria badawczo-rozwojowe oraz rozwiązania opracowane dla technologii 5G, a także niezależne laboratorium bezpieczeństwa cybernetycznego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei pomaga uruchomić sieć 5G w Księstwie Monako

Monaco Telecom we współpracy z Huawei zaprezentował ogólnokrajową sieć komórkową 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i eluminocity stworzą w Europie centrum testowe poświęcone Smart City

Huawei i eluminocity podpisały porozumienie o współpracy w zakresie rozwiązań Smart City. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wspiera utworzenie inteligentnego ruchu miejskiego w Berlinie

Fraunhofer Institute for Open Communication Systems (FOKUS) tworzy cyfrowy obszar testowy dla ruchu miejskiego w Berlinie przy pomocy produktów LTE-V2X firmy Huawei. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei IP Club ponownie w Polsce

Celem wydarzenia w Warszawie jest budowanie otwartej, kooperacyjnej i współdzielonej platformy dla liderów opinii z branży IP. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei: podsumowanie aktywności firmy w 2018 i plany na 2019 rok

– Kończymy rok 2018 z bardzo dobrymi wynikami. Był to, mówiąc najprościej, rok pełen wrażeń. Nigdy nie przestaliśmy jednak iść naprzód, w związku z czym oczekuje się, że w 2018 r. przychody ze sprzedaży osiągną 108,5 miliarda dolarów amerykańskich, co oznacza wzrost o 21% w stosunku do roku poprzedniego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei uruchamia usługę opartą na blockchain

Huawei oficjalnie uruchomił swoją usługę Blockchain Service (BCS). czytaj więcej

Wiadomości firmowe Ken Hu, Rotating Chairman Huawei o 5G i inwestycji 2 mld USD

Ken Hu, Rotating Chairman Huawei, podczas konferencji prasowej w nowym kampusie Huawei w Dongguan w Chinach, zaprezentował laboratoria badawczo-rozwojowe oraz rozwiązania opracowane dla technologii 5G, a także niezależne laboratorium bezpieczeństwa cybernetycznego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei pomaga uruchomić sieć 5G w Księstwie Monako

Monaco Telecom we współpracy z Huawei zaprezentował ogólnokrajową sieć komórkową 5G. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i eluminocity stworzą w Europie centrum testowe poświęcone Smart City

Huawei i eluminocity podpisały porozumienie o współpracy w zakresie rozwiązań Smart City. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei wspiera utworzenie inteligentnego ruchu miejskiego w Berlinie

Fraunhofer Institute for Open Communication Systems (FOKUS) tworzy cyfrowy obszar testowy dla ruchu miejskiego w Berlinie przy pomocy produktów LTE-V2X firmy Huawei. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei IP Club ponownie w Polsce

Celem wydarzenia w Warszawie jest budowanie otwartej, kooperacyjnej i współdzielonej platformy dla liderów opinii z branży IP. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowa inicjatywa Huawei mającą na celu eliminację cyfrowego wykluczenia

Ken Hu, Deputy Chairman Huawei, przedstawił nową inicjatywę Tech4ALL na rzecz eliminacji cyfrowego wykluczenia. W swoim przemówieniu zatytułowanym „Redefining Inclusion” zaprezentował on plany Huawei mające na celu pomóc 500 mln ludzi na całym świecie w czerpaniu korzyści z technologii cyfrowej w ciągu najbliższych pięciu lat. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej