Roboty Airport Guide będą przemieszczać się po porcie, udzielając informacji podróżnym w aż czterech językach. Urządzenie może łączyć się z centralnym serwerem portu lotniczego i wspierać podróżnych, którzy się zgubili lub są spóźnieni, np. odprowadzając ich na czas do odpowiedniej bramki. Airport Cleaning dostosowano do pracy w miejscach użyteczności publicznej, dzięki czemu za pomocą automatycznej nawigacji może sprawnie omijać przeszkody i skutecznie zbierać zanieczyszczenia.
Kolejna z zaprezentowanych podczas tegorocznych targów CES innowacja firma LG Electronics wchodzi na rynek – tym razem by za pomocą zautomatyzowanych usług ułatwić życie podróżnym korzystającym z głównego koreańskiego portu lotniczego – Incheon International Airport (IIA). Właśnie dziś do użytku lotniska, które wielokrotnie było już nagradzane za jakość obsługi pasażerów, przekazane zostały inteligentne urządzenia LG. Roboty Airport Guide będą przemieszczać się po porcie, udzielając informacji podróżnym, natomiast Airport Cleaning zatroszczą się o utrzymywanie nieskazitelnej czystości podłóg.
Incheon International Airport to jedno z największych i najruchliwszych lotnisk świata, co oznacza, że inteligentne urządzenia LG i świadczone przez nie zautomatyzowane usługi będą dostępne dla około 57 milionów podróżnych rocznie. Oficjalne przekazanie sprzętu odbyło się dziś, jednak wsparcie robotów LG było widoczne w porcie IIA już od lutego, gdy rozpoczęto testy beta. W trakcie trwającej pięć miesięcy próbnej eksploatacji inżynierowie z firmy LG zbierali dane i doświadczenia, na podstawie których udoskonali roboty i ich oprogramowanie.
Robot Airport Guide został wyposażony w opracowany przez LG system rozpoznawania mowy obsługujący cztery języki najczęściej używane przez podróżnych odwiedzających lotnisko: koreański, angielski, chiński i japoński. Urządzenie może łączyć się z centralnym serwerem portu lotniczego i pobierać aktualne informację o czasie wejścia na pokład, położeniu restauracji, sklepów, itp. Po zeskanowaniu karty pokładowej robot Airport Guide może także pomóc osobom, które się zgubiły lub są spóźnione – wówczas inteligentny pomocnik LG odprowadzać je na czas do odpowiedniej bramki.Airport Cleaning wyposażono w skuteczne systemy znane z robota sprzątającego LG HOM-BOT. Urządzenie dostosowano do pracy w miejscach użyteczności publicznej, dzięki czemu za pomocą automatycznej nawigacji może sprawnie omijać przeszkody i skutecznie zbierać zanieczyszczenia. Robot wykrywa obszary wymagające największej częstotliwości sprzątania, wprowadza je do swojej bazy danych, a następnie oblicza optymalne trasy przejazdu do takich miejsc.
Roboty do zastosowań w miejscach publicznych to według firmy LG siła napędowa przyszłego rozwoju, dlatego wraz z wprowadzeniem swoich urządzeń na lotniska, planowana są dalsze prace nad tak innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie dział firmy LG zajmujący się robotami jest podzielony ze względu na zakres zastosowań: dla gospodarstw domowych oraz do obiektów użyteczności publicznej. Pierwsza z kategorii ma już w swojej ofercie robota sprzątającego HOM-BOT oraz nowego asystenta Hub Robot. W portfolio drugiego zespołu znalazły się natomiast urządzenia opracowane z myślą o portach lotniczych, hotelach, bankach, itp.
Firma LG bardzo angażuje się w doskonalenie i rozwój technologii stosowanych w robotach, w tym przeznaczonych do nawigacji, rozpoznawania mowy, przetwarzania języka naturalnego i oczywiście platformy sztucznej inteligencji DeepThinQ. Takie działania i innowacje zbliżają firmę LG do drzwi Czwartej rewolucji przemysłowej. - powiedział Song Dae-hyun, prezes działu Home Appliance & Air Solution firmy LG Electronics