Roboty LG wkraczają do największego portu lotniczego w Korei
Roboty LG wkraczają do największego portu lotniczego w Korei Roboty LG wkraczają do największego portu lotniczego w Korei Roboty LG wkraczają do największego portu lotniczego w Korei Roboty LG wkraczają do największego portu lotniczego w Korei
LG

Roboty LG wkraczają do największego portu lotniczego w Korei

21.07.2017
Firma LG Electronics właśnie dziś przekazała swoje najnowsze roboty najwięszemu lotnisku w Koreii, by za pomocą zautomatyzowanych usług ułatwić życie ponad 57 milionom podróżnym rocznie.

Roboty Airport Guide będą przemieszczać się po porcie, udzielając informacji podróżnym w aż czterech językach. Urządzenie może łączyć się z centralnym serwerem portu lotniczego i wspierać podróżnych, którzy się zgubili lub są spóźnieni, np. odprowadzając ich na czas do odpowiedniej bramki. Airport Cleaning dostosowano do pracy w miejscach użyteczności publicznej, dzięki czemu za pomocą automatycznej nawigacji może sprawnie omijać przeszkody i skutecznie zbierać zanieczyszczenia.

Kolejna z zaprezentowanych podczas tegorocznych targów CES innowacja firma LG Electronics wchodzi na rynek – tym razem by za pomocą zautomatyzowanych usług ułatwić życie podróżnym korzystającym z głównego koreańskiego portu lotniczego – Incheon International Airport (IIA). Właśnie dziś do użytku lotniska, które wielokrotnie było już nagradzane za jakość obsługi pasażerów, przekazane zostały inteligentne urządzenia LG. Roboty Airport Guide będą przemieszczać się po porcie, udzielając informacji podróżnym, natomiast Airport Cleaning zatroszczą się o utrzymywanie nieskazitelnej czystości podłóg.

Incheon International Airport to jedno z największych i najruchliwszych lotnisk świata, co oznacza, że inteligentne urządzenia LG i świadczone przez nie zautomatyzowane usługi będą dostępne dla około 57 milionów podróżnych rocznie. Oficjalne przekazanie sprzętu odbyło się dziś, jednak wsparcie robotów LG było widoczne w porcie IIA już od lutego, gdy rozpoczęto testy beta. W trakcie trwającej pięć miesięcy próbnej eksploatacji inżynierowie z firmy LG zbierali dane i doświadczenia, na podstawie których udoskonali roboty i ich oprogramowanie.

Robot Airport Guide został wyposażony w opracowany przez LG system rozpoznawania mowy obsługujący cztery języki najczęściej używane przez podróżnych odwiedzających lotnisko: koreański, angielski, chiński i japoński. Urządzenie może łączyć się z centralnym serwerem portu lotniczego i pobierać aktualne informację o czasie wejścia na pokład, położeniu restauracji, sklepów, itp. Po zeskanowaniu karty pokładowej robot Airport Guide może także pomóc osobom, które się zgubiły lub są spóźnione – wówczas inteligentny pomocnik LG odprowadzać je na czas do odpowiedniej bramki.Airport Cleaning wyposażono w skuteczne systemy znane z robota sprzątającego LG HOM-BOT. Urządzenie dostosowano do pracy w miejscach użyteczności publicznej, dzięki czemu za pomocą automatycznej nawigacji może sprawnie omijać przeszkody i skutecznie zbierać zanieczyszczenia. Robot wykrywa obszary wymagające największej częstotliwości sprzątania, wprowadza je do swojej bazy danych, a następnie oblicza optymalne trasy przejazdu do takich miejsc.

Roboty do zastosowań w miejscach publicznych to według firmy LG siła napędowa przyszłego rozwoju, dlatego wraz z wprowadzeniem swoich urządzeń na lotniska, planowana są dalsze prace nad tak innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie dział firmy LG zajmujący się robotami jest podzielony ze względu na zakres zastosowań: dla gospodarstw domowych oraz do obiektów użyteczności publicznej. Pierwsza z kategorii ma już w swojej ofercie robota sprzątającego HOM-BOT oraz nowego asystenta Hub Robot. W portfolio drugiego zespołu znalazły się natomiast urządzenia opracowane z myślą o portach lotniczych, hotelach, bankach, itp.

Firma LG bardzo angażuje się w doskonalenie i rozwój technologii stosowanych w robotach, w tym przeznaczonych do nawigacji, rozpoznawania mowy, przetwarzania języka naturalnego i oczywiście platformy sztucznej inteligencji DeepThinQ. Takie działania i innowacje zbliżają firmę LG do drzwi Czwartej rewolucji przemysłowej. - powiedział Song Dae-hyun, prezes działu Home Appliance & Air Solution firmy LG Electronics

Wiadomości firmowe Hakerzy wkraczają do gry: Krakowskie MPK na celowniku cyberprzestępców

Wyobraźcie sobie poranek, kiedy zmarznięci i zaspani próbujecie kupić bilet na tramwaj przez aplikację MPK, ale zamiast tego na ekranie pojawia się komunikat: "Twój system został shackowany". Tak wyglądał 3 grudnia 2024 roku dla krakowian, którzy padli ofiarą... no dobra, może nie oni bezpośrednio, ale ich ulubiony przewoźnik – MPK. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

News Jak wysłać SMS z internetu? Bramki SMS do wszystkich sieci wciąż cieszą się popularnością

Choć w dzisiejszych czasach właściwie wszyscy posiadają abonamenty telefoniczne pozwalające na wysyłanie wiadomości właściwie bez żadnych opłat. Bramki SMS Play, Plus, Orange czy T-Mobile oraz do pozostałych największych sieci nadal cieszą się dużą popularnością. Co skłania ludzi do korzystania z tego rodzaju usług? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Lato 2019: Kraków z największą liczbą nowych połączeń lotniczych

Wyszukiwarka KAYAK.pl sprawdziła, jakie nowe połączenia lotnicze pojawią się w rozkładach polskich lotnisk w zbliżającym się sezonie letnim. czytaj więcej