+ Alcatel-Lucent Enterprise ósmy rok z rzędu trafia do kwadrantu liderów w przygotowanym przez firmę Gartner raporcie „Magiczny kwadrant” dotyczącym systemów telefonicznych dla przedsiębiorstw
Firma Alcatel-Lucent Enterprise poinformowała, że została zaliczona do liderów w opracowanym przez firmę Gartner Inc. raporcie „Magiczny kwadrant” dotyczącym systemów telefonicznych dla przedsiębiorstw (Magic Quadrant for Corporate Telephony). Autorami opracowania, które opublikowano 21 października 2014 r., są Sorell Slaymaker i Steve Blood. Ten doroczny raport zawiera globalny przegląd producentów rozwiązań technicznych dla firm, którzy projektują, produkują i dystrybuują instalowane lokalnie korporacyjne systemy telefoniczne dla co najmniej 1000 użytkowników. Producentów tych oceniono pod względem „kompletności wizji” oraz „zdolności do jej realizacji”. Firma Alcatel-Lucent Enterprise już ósmy rok z rzędu znalazła się wśród liderów.
Rozwiązania telefoniczne Alcatela-Lucenta zapewniają przedsiębiorstwom elastyczną architekturę w modelu lokalnym z licencją bezterminową lub w skalowalnym modelu opartym na hostingu i chmurze, obejmującym rozwiązania wybranych operatorów i partnerów handlowych. Takie modele biznesowe zapewniają prostą ścieżkę migracji do nowoczesnej, ujednoliconej komunikacji na bazie platformy OpenTouch.
Programowe rozwiązanie firmy Alcatel-Lucent Enterprise zoptymalizowano pod kątem pracy na serwerach wirtualnych. Zapewnia ono wysoką dostępność w szerszej sieci centrum przetwarzania danych, a przy tym pozwala uprościć modele wdrożeniowe, zmniejszyć powierzchnię zajmowaną przez rozwiązania techniczne i zoptymalizować prace w zakresie utrzymania i zarządzania. Informatycy nie muszą już zarządzać specjalistycznym sprzętem, dzięki czemu można zaoszczędzić czas i obniżyć koszty związane z inwestycją.
Gartner należy do czołowych firm badawczych i analitycznych na świecie. Raporty z serii „Magiczny kwadrant” stanowią podsumowanie badań konkretnego rynku i zawierają szczegółowe zestawienie pozycji rywali rynkowych względem siebie. Udostępniają podsumowania graficzne, a także dogłębne analizy kierunku i dojrzałości rynków oraz działających na nich producentów. Pokazują również, w jakim stopniu dostawcy rozwiązań technicznych radzą sobie z realizacją swoich wizji.
Eric Penisson, dyrektor działu rozwiązań komunikacyjnych w firmie Alcatel-Lucent Enterprise
„Jesteśmy przekonani, że szeroka gama funkcji i opcji komunikacyjnych, a także atrakcyjny całkowity koszt posiadania rozwiązań dla przedsiębiorstw to kilka spośród kluczowych czynników, które pozwalają nam utrzymać pozycję w kwadrancie liderów w raporcie „Magic Quadrant for Corporate Telephony” firmy Gartner.
Z naszych obserwacji wynika, że wraz z pojawieniem się elastyczniejszych modeli świadczenia usług w chmurze coraz więcej decydentów z obszaru IT analizuje potencjalną wartość systemów telefonicznych w chmurze w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa. OmniPCX Enterprise to w pełni wirtualne rozwiązanie, które dopasowuje się do każdego scenariusza transformacji, w tym planów wdrożenia chmury prywatnej lub hybrydowej, a przy tym udostępnia narzędzia zwiększające produktywność i pasujące do nowych stylów pracy”.
źródło: Alcatel-Lucent