Coraz szybsze tempo życia, konieczność żonglowania wieloma zadaniami zmienia to, jak Polacy korzystają z urządzeń i rozwiązań technologicznych, a także czego oczekują od nadawców i dostawców telewizji. Stajemy się coraz bardziej mobilni. Nie bez przyczyny UPC od dawna stawia - obok rozwijania oferty stacjonarnej - na mobilny dostęp do oferowanych usług. O trendach w mobilności i multiscreeningu traktuje raport UPC Polska, którego premiera miała 29 października.
W czerwcu 2014 agencja badawcza IIBR, na zlecenie UPC Polska, przeprowadziła badanie polskiej rzeczywistości M². Wynika z niego m.in, że aż 89% ankietowanych w wieku 15-50 lat dostrzega zalety mobilnej TV. Polacy wciąż doceniają także tradycyjne odbiorniki telewizyjne, ale w nowej odsłonie – 42% respondentów chciałoby oglądać programy na telewizorze z dostępem do Internetu. Oprócz telewizora Polacy coraz częściej wybierają laptopy (62%), aż 53% młodych (19-24 lat) chce oglądać TV na smartfonie, a 49% na tablecie. Co ciekawe, to kobiety, a nie mężczyźni, częściej deklarują, że chciałyby oglądać TV na urządzeniach mobilnych (40% vs 28%).
‘Dzisiejszy konsument oczekuje coraz większej swobody korzystania z usług cyfrowych, w tym internetu i telewizji. Pod pojęciem swobody rozumie takie pojęcia jak jakość, szybkość oraz wygoda. Widzimy to w UPC Polska i dlatego stale rozwijamy naszą ofertę, by sprostać tym oczekiwaniom. Nasi klienci coraz chętniej oglądają telewizję na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem aplikacji Horizon TV, korzystają z internetu mobilnie wykorzystując sieć UPC Wi-Free, a także komunikują się w nowoczesny sposób używając mobilnej aplikacji UPC Phone. Nie ma przyszłości bez mobilności - w UPC rozumiemy to doskonale i na pewno nie powiedzieliśmy w tej dziedzinie ostatniego słowa’ - mówi Patrycja Gołos, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej w UPC Polska.
UPC od dawna stawia - obok rozwijania oferty stacjonarnej - na mobilny dostęp do oferowanych usług. Przykładem usługi, która na to pozwala, jest Horizon TV. Ta aplikacja oznacza możliwość oglądania telewizji cyfrowej na urządzeniach mobilnych i wielu ekranach jednocześnie. Dostępna zarówno dla systemów operacyjnych iOS, jak i Android, pozwala na dostęp do cyfrowych treści w dowolnym miejscu i czasie oraz na dowolnym urządzeniu mobilnym. Jak wynika z badań, w usłudze telewizji mobilnej widzimy obietnicę komfortu oglądania programów w dowolnej sytuacji i miejscu (64%), a także swobodę wyboru nośnika, jaki nam w danej chwili odpowiada (58%).
Telewizję na tablecie czy smartfonie można oglądać poza domem także dzięki sieci 600 tysięcy bezpłatnych hot-spotów UPC Wi-Free, tworzonej przez modemy Wi-Fi użytkowników internetu w UPC. Kolejnym przykładem mobilności usług jest aplikacja UPC Phone - instaluje się ją bezpłatnie na smartfonie i dzięki temu korzysta z darmowych minut swojego telefonu domowego nie tylko w Polsce, ale także za granicą, co pozwala choćby nie przejmować się opłatami roamingowymi.
Raport ‘M² - czyli potęga mobilności i multiscreeningu’ znajduje się tutaj: http://newsroom.upc.pl/wp-content/uploads/2014/10/m2web1.pdf
Opis badania
Dane pochodzą z badania sondażowego przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w czerwcu 2014 specjalnie dla UPC Polska (próba reprezentatywna dla Polaków w wieku 15-50 lat).
źródło: UPC