Archiwalne

M²: Potęga mobilności i multiscreeningu

30.10.2014

Coraz szybsze tempo życia, konieczność żonglowania wieloma zadaniami zmienia to, jak Polacy korzystają z urządzeń i rozwiązań technologicznych, a także czego oczekują od nadawców i dostawców telewizji. Stajemy się coraz bardziej mobilni. Nie bez przyczyny UPC od dawna stawia - obok rozwijania oferty stacjonarnej - na mobilny dostęp do oferowanych usług. O trendach w mobilności i multiscreeningu traktuje raport UPC Polska, którego premiera miała 29 października.

W czerwcu 2014 agencja badawcza IIBR, na zlecenie UPC Polska, przeprowadziła badanie polskiej rzeczywistości M². Wynika z niego m.in, że aż 89% ankietowanych w wieku 15-50 lat dostrzega zalety mobilnej TV. Polacy wciąż doceniają także tradycyjne odbiorniki telewizyjne, ale w nowej odsłonie – 42% respondentów chciałoby oglądać programy na telewizorze z dostępem do Internetu. Oprócz telewizora Polacy coraz częściej wybierają laptopy (62%), aż 53% młodych (19-24 lat) chce oglądać TV na smartfonie, a 49% na tablecie. Co ciekawe, to kobiety, a nie mężczyźni, częściej deklarują, że chciałyby oglądać TV na urządzeniach mobilnych (40% vs 28%).

‘Dzisiejszy konsument oczekuje coraz większej swobody korzystania z usług cyfrowych, w tym internetu i telewizji. Pod pojęciem swobody rozumie takie pojęcia jak jakość, szybkość oraz wygoda. Widzimy to w UPC Polska i dlatego stale rozwijamy naszą ofertę, by sprostać tym oczekiwaniom. Nasi klienci coraz chętniej oglądają telewizję na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem aplikacji Horizon TV, korzystają z internetu mobilnie wykorzystując sieć UPC Wi-Free, a także komunikują się w nowoczesny sposób używając mobilnej aplikacji UPC Phone. Nie ma przyszłości bez mobilności - w UPC rozumiemy to doskonale i na pewno nie powiedzieliśmy w tej dziedzinie ostatniego słowa’ - mówi Patrycja Gołos, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej w UPC Polska.

UPC od dawna stawia - obok rozwijania oferty stacjonarnej - na mobilny dostęp do oferowanych usług. Przykładem usługi, która na to pozwala, jest Horizon TV. Ta aplikacja oznacza możliwość oglądania telewizji cyfrowej na urządzeniach mobilnych i wielu ekranach jednocześnie. Dostępna zarówno dla systemów operacyjnych iOS, jak i Android, pozwala na dostęp do cyfrowych treści w dowolnym miejscu i czasie oraz na dowolnym urządzeniu mobilnym. Jak wynika z badań, w usłudze telewizji mobilnej widzimy obietnicę komfortu oglądania programów w dowolnej sytuacji i miejscu (64%), a także swobodę wyboru nośnika, jaki nam w danej chwili odpowiada (58%).

Telewizję na tablecie czy smartfonie można oglądać poza domem także dzięki sieci 600 tysięcy bezpłatnych hot-spotów UPC Wi-Free, tworzonej przez modemy Wi-Fi użytkowników internetu w UPC. Kolejnym przykładem mobilności usług jest aplikacja UPC Phone - instaluje się ją bezpłatnie na smartfonie i dzięki temu korzysta z darmowych minut swojego telefonu domowego nie tylko w Polsce, ale także za granicą, co pozwala choćby nie przejmować się opłatami roamingowymi.

Raport ‘M² - czyli potęga mobilności i multiscreeningu’ znajduje się tutaj: http://newsroom.upc.pl/wp-content/uploads/2014/10/m2web1.pdf

Opis badania
Dane pochodzą z badania sondażowego przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w czerwcu 2014 specjalnie dla UPC Polska (próba reprezentatywna dla Polaków w wieku 15-50 lat).

źródło: UPC

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej