Huawei publikuje sprawozdanie roczne za 2018 rok: ogromny wzrost mimo licznych przeciwności
Huawei opublikował dziś raport roczny za 2018 rok. Firma utrzymała silny wzrost obrotów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 721,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 19.5% względem roku poprzedniego. Zysk netto osiągnął poziom 59.3 mld CNY, co stanowi wzrost o 25.1% rok do roku.
W 2018 r. Huawei zainwestował 101.5 mld CNY (14.1% swoich przychodów ze sprzedaży) w badania i rozwój, zajmując piąte miejsce na świecie w zestawieniu The 2018 EU Industrial R&D Investment Scoreboard. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wydatki Huawei na badania i rozwój osiągnęły poziom ponad 480 mld CNY. Według oficjalnych danych Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO), Huawei złożył w 2018 roku 5 405 wniosków patentowych, zajmując pierwsze miejsce wśród wszystkich firm składających wnioski na całym świecie.
– Technologia informacyjno-komunikacyjna szybko wkracza do każdej branży. Spowodowało to cyfrową, inteligentną transformację – siłę napędową współczesnej gospodarki. Poprzez znaczne i konsekwentne inwestycje w rozwój rozwiązań 5G, a także komercyjne ich wdrażanie na dużą skalę, Huawei angażuje się w budowę najlepszych na świecie połączeń sieciowych. W trakcie tego procesu firma będzie nadal ściśle przestrzegać wszystkich odpowiednich norm, aby budować bezpieczne, godne zaufania i wysokiej jakości produkty. Pracując na rzecz osiągnięcia tego celu wyraźnie stwierdziliśmy: bezpieczeństwo cybernetyczne i ochrona prywatności użytkowników są absolutnym priorytetem naszych działań. Jesteśmy przekonani, że klienci, którzy zdecydują się na wybór rozwiązań Huawei będą najbardziej konkurencyjni w erze 5G. A kraje, które podejmą współpracę z firmą, zyskają przewagę przed kolejną falą wzrostu w gospodarce cyfrowej – powiedział Guo Ping, Rotating Chairman Huawei, po publikacji rocznego sprawozdania.
– Najprostszym sposobem na zburzenie twierdzy jest zaatakowanie jej od wewnątrz. Najłatwiej jest ją z kolei wzmocnić z zewnątrz. Idąc naprzód, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby odwrócić uwagę od zewnętrznych czynników rozpraszających ją, poprawić zarządzanie i poczynić postępy w realizacji naszych strategicznych celów. Będziemy nadal wzmacniać zgodność operacyjną, zapewniać ciągłość biznesową i zrównoważony rozwój oraz kultywować otwarty ekosystem, w którym wszyscy uczestnicy będą współpracować i wspólnie prosperować. Ponadto, będziemy kontynuować naszą transformację organizacyjną, aby wzbudzić większą pasję i zaangażowanie w całej organizacji – podkreślił Guo Ping.
W segmencie usług operatorskich Huawei wprowadził na rynek swoje najnowsze rozwiązania 5G i SoftCOM AI, koncentrując się na tym, aby były jak najprostsze w obsłudze i eksploatacji. W 2018 r. wprowadzono również innowacje w takich dziedzinach jak szerokopasmowy dostęp do internetu oraz internet rzeczy (IoT), pomagając operatorom w wykorzystywaniu nowych możliwości rozwoju. W 2018 r. przychody ze sprzedaży Huawei w branży usług operatorskich osiągnęły poziom 294 mld CNY czyli mniej więcej tyle samo, co w roku poprzednim.
W swojej działalności w obszarze enterprise Huawei kontynuował dostarczanie usług w chmurze, big data, rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i IoT, oraz gamy produktów dla centrów przetwarzania danych, pamięci masowych typu all-flash i WiFi. Dzięki integracji tych technologii do swojej platformy cyfrowej, Huawei ułatwił budowę inteligentnych i bezpiecznych miast oraz inteligentnych kampusów. Przyczynił się także do cyfrowej transformacji swoich klientów w sektorze finansowym, transportowym i energetycznym. W 2018 r. przychody Huawei ze sprzedaży w sektorze enterprise osiągnęły poziom 74.4 mld CNY, co oznacza wzrost o 23.8% w stosunku do roku poprzedniego.
Huawei uruchomił 160 usług i 140 rozwiązań w chmurze, a także współpracował ze swoimi partnerami, aby obsługiwać klientów na całym świecie w 40 strefach czasowych w 23 regionach. Huawei poszerzył swoją listę partnerów do ponad 6 000 w tej dziedzinie i aktywnie bada wykorzystanie swoich usług AI w ponad 200 projektach w 10 największych branżach.
W działalności konsumenckiej Huawei jeszcze bardziej zwiększył swój udział w globalnym rynku smartfonów i poprawił pozycję swoich urządzeń klasy high end. Dokonał również znaczących przełomów w budowaniu inteligentnego ekosystemu dla wszystkich scenariuszy zastosowań. W 2018 r. przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich Huawei osiągnęły poziom 348.9 mld CNY, co oznacza wzrost o 45.1% w stosunku do roku poprzedniego.
Sprawozdania finansowe zawarte w Raporcie Rocznym 2018 są niezależnie kontrolowane przez KPMG, międzynarodową firmę księgową z tzw. Wielkiej Czwórki. Raport Roczny 2018 dostępny jest na stronie: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2018
Huawei Huawei P10 w kolorze roku 2017 według Pantone już w sprzedaży
W lutym, podczas barcelońskich targów MWC miała miejsce premiera Huawei P10. Podczas wydarzenia zaprezentowano smartfona w wielu kolorach, w tymw Greenery – kolorze 2017 roku według Instytutu Pantone. Huawei P10, w najmodniejszym kolorze sezonu, jest już dostępny w sprzedaży. czytaj więcej
Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej
Huawei Cyfrowa transformacja motywem przewodnim HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017 w Pradze
Ponad 100 reprezentantów branży ICT z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii zebrało się w Pradze, aby wziąć udział w konferencji HUAWEI eco-CONNECT CEE & NORDIC 2017. Odbywające w dniach 30-31 maja spotkanie pod hasłem Leading New ICT, The Road to Digital Transformation to międzynarodowa platforma wymiany doświadczeń, trendów oraz najlepszych praktyk w zakresie cyfrowej transformacji zainicjowana przez HUAWEI. czytaj więcejHuawei Ostatnie chwile do zgłoszenia się do IV edycji konkursu „Seeds for the Future Polska”
Już tylko dwa dni mają studenci uczelni technicznych na zgłoszenie do programu Seeds for the Future. Na zwycięzców międzynarodowego konkursu czekają warsztaty technologiczne w siedzibie HUAWEI w Shenzhen oraz staż w instytucie badawczym NASK. czytaj więcejHuawei Huawei P9 lite 2017 - Smartfonowy hit 2016 roku powrócił w nowej odsłonie
Technologia mobilna rozwija się w zawrotnym tempie. Jeszcze kilka lat temu modele ze średniej półki nie mogły być porównywane z funkcjonalnością flagowych smartfonów. Dziś telefon za nieco ponad tysiąc złotych wiele funkcji współdzieli ze swoim droższym odpowiednikiem. Takim urządzeniem jest Huawei P9 lite 2017, czyli odświeżona wersja znakomicie przyjętego w 2016 roku Huawei P9 lite. czytaj więcejHuawei Huawei odkrywa drogę do cyfrowej transformacji podczas HUAWEI eco – CONNECT CEE & Nordic 2017
HUAWEI, jako wiodący dostawca rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych konsekwentnie buduje otwarty ekosystem wspierający rozwój społeczeństwa przyszłości. Podczas konferencji HUAWEI eco – CONNECT CEE & NORDIC 2017, która odbędzie się w dniach 30-31 maja w Pałacu Žofín w Pradze, firma połączy siły z globalnymi partnerami, aby wspólnie odkryć drogę do cyfrowej transformacji. czytaj więcejHuawei Huawei prezentuje nową stylową serię MateBooków
Huawei przedstawił dzisiaj trzy nowe MateBooki, poszerzając swoje portfolio urządzeń mobilnych. Huawei MateBook X, Huawei MateBook E oraz Huawei MateBook D na nowo definiują pojęcie mobilności komputerów osobistych. Nowa seria urządzeń jest kontynuacją osiągnięć Huawei we wprowadzaniu na rynek produktów klasy premium. Wśród zaprezentowanych urządzeń znajduje się nie tylko innowacyjny laptop 2 w 1, ale też pierwsze komputery osobiste marki Huawei. Najnowsza seria MateBooków pojawi się na rynku już latem 2017 roku. czytaj więcejHuawei Ruszyła przedsprzedaż Huawei Watch 2 z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei Sport w prezencie
W przedsprzedaży pojawił się Huawei Watch 2 - nowa odsłona inteligentnego zegarka Huawei z zaawansowanymi funkcjami sportowymi. Nic tak nie uprzyjemnia treningu jak ulubiona muzyka, dlatego w zestawie przedsprzedażowym znajdą się bezprzewodowe słuchawki Huawei Sport, dzięki którym każda nuta zabrzmi głęboko i czysto. czytaj więcejHuawei Jak Polacy korzystają z tabletów - Badania na zlecenie Huawei Polska
Huawei sprawdził, w jakich okolicznościach i w jaki sposób Polacy korzystają z tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research, tablet to świetny pomysł na zapewnienie rozrywki całej rodzinie. Wśród nowych urządzeń Huawei każdy znajdzie coś dla siebie. Od stylowego i idealnego do odtwarzania multimediów modelu MediaPad M3 lite do przystosowanych dla rodziny tabletów z linii T3. czytaj więcejHuawei Wystartowała IV edycja konkursu „Seeds for the Future Polska”
„Seeds for the Future” to międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI organizowany w Polsce po razy czwarty. Jego celem jest wyłonienie uzdolnionych studentów na uczelniach wyższych i zapewnienie im możliwości zdobycia praktycznego doświadczenia w zakresie nowych technologii. czytaj więcejHuawei Huawei P10 w kolorze roku 2017 według Pantone już w sprzedaży
W lutym, podczas barcelońskich targów MWC miała miejsce premiera Huawei P10. Podczas wydarzenia zaprezentowano smartfona w wielu kolorach, w tymw Greenery – kolorze 2017 roku według Instytutu Pantone. Huawei P10, w najmodniejszym kolorze sezonu, jest już dostępny w sprzedaży. czytaj więcej
Huawei Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu. czytaj więcej