Huawei publikuje sprawozdanie roczne za 2018 rok: ogromny wzrost mimo licznych przeciwności
Huawei opublikował dziś raport roczny za 2018 rok. Firma utrzymała silny wzrost obrotów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 721,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 19.5% względem roku poprzedniego. Zysk netto osiągnął poziom 59.3 mld CNY, co stanowi wzrost o 25.1% rok do roku.
W 2018 r. Huawei zainwestował 101.5 mld CNY (14.1% swoich przychodów ze sprzedaży) w badania i rozwój, zajmując piąte miejsce na świecie w zestawieniu The 2018 EU Industrial R&D Investment Scoreboard. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wydatki Huawei na badania i rozwój osiągnęły poziom ponad 480 mld CNY. Według oficjalnych danych Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO), Huawei złożył w 2018 roku 5 405 wniosków patentowych, zajmując pierwsze miejsce wśród wszystkich firm składających wnioski na całym świecie.
– Technologia informacyjno-komunikacyjna szybko wkracza do każdej branży. Spowodowało to cyfrową, inteligentną transformację – siłę napędową współczesnej gospodarki. Poprzez znaczne i konsekwentne inwestycje w rozwój rozwiązań 5G, a także komercyjne ich wdrażanie na dużą skalę, Huawei angażuje się w budowę najlepszych na świecie połączeń sieciowych. W trakcie tego procesu firma będzie nadal ściśle przestrzegać wszystkich odpowiednich norm, aby budować bezpieczne, godne zaufania i wysokiej jakości produkty. Pracując na rzecz osiągnięcia tego celu wyraźnie stwierdziliśmy: bezpieczeństwo cybernetyczne i ochrona prywatności użytkowników są absolutnym priorytetem naszych działań. Jesteśmy przekonani, że klienci, którzy zdecydują się na wybór rozwiązań Huawei będą najbardziej konkurencyjni w erze 5G. A kraje, które podejmą współpracę z firmą, zyskają przewagę przed kolejną falą wzrostu w gospodarce cyfrowej – powiedział Guo Ping, Rotating Chairman Huawei, po publikacji rocznego sprawozdania.
– Najprostszym sposobem na zburzenie twierdzy jest zaatakowanie jej od wewnątrz. Najłatwiej jest ją z kolei wzmocnić z zewnątrz. Idąc naprzód, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby odwrócić uwagę od zewnętrznych czynników rozpraszających ją, poprawić zarządzanie i poczynić postępy w realizacji naszych strategicznych celów. Będziemy nadal wzmacniać zgodność operacyjną, zapewniać ciągłość biznesową i zrównoważony rozwój oraz kultywować otwarty ekosystem, w którym wszyscy uczestnicy będą współpracować i wspólnie prosperować. Ponadto, będziemy kontynuować naszą transformację organizacyjną, aby wzbudzić większą pasję i zaangażowanie w całej organizacji – podkreślił Guo Ping.
W segmencie usług operatorskich Huawei wprowadził na rynek swoje najnowsze rozwiązania 5G i SoftCOM AI, koncentrując się na tym, aby były jak najprostsze w obsłudze i eksploatacji. W 2018 r. wprowadzono również innowacje w takich dziedzinach jak szerokopasmowy dostęp do internetu oraz internet rzeczy (IoT), pomagając operatorom w wykorzystywaniu nowych możliwości rozwoju. W 2018 r. przychody ze sprzedaży Huawei w branży usług operatorskich osiągnęły poziom 294 mld CNY czyli mniej więcej tyle samo, co w roku poprzednim.
W swojej działalności w obszarze enterprise Huawei kontynuował dostarczanie usług w chmurze, big data, rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i IoT, oraz gamy produktów dla centrów przetwarzania danych, pamięci masowych typu all-flash i WiFi. Dzięki integracji tych technologii do swojej platformy cyfrowej, Huawei ułatwił budowę inteligentnych i bezpiecznych miast oraz inteligentnych kampusów. Przyczynił się także do cyfrowej transformacji swoich klientów w sektorze finansowym, transportowym i energetycznym. W 2018 r. przychody Huawei ze sprzedaży w sektorze enterprise osiągnęły poziom 74.4 mld CNY, co oznacza wzrost o 23.8% w stosunku do roku poprzedniego.
Huawei uruchomił 160 usług i 140 rozwiązań w chmurze, a także współpracował ze swoimi partnerami, aby obsługiwać klientów na całym świecie w 40 strefach czasowych w 23 regionach. Huawei poszerzył swoją listę partnerów do ponad 6 000 w tej dziedzinie i aktywnie bada wykorzystanie swoich usług AI w ponad 200 projektach w 10 największych branżach.
W działalności konsumenckiej Huawei jeszcze bardziej zwiększył swój udział w globalnym rynku smartfonów i poprawił pozycję swoich urządzeń klasy high end. Dokonał również znaczących przełomów w budowaniu inteligentnego ekosystemu dla wszystkich scenariuszy zastosowań. W 2018 r. przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich Huawei osiągnęły poziom 348.9 mld CNY, co oznacza wzrost o 45.1% w stosunku do roku poprzedniego.
Sprawozdania finansowe zawarte w Raporcie Rocznym 2018 są niezależnie kontrolowane przez KPMG, międzynarodową firmę księgową z tzw. Wielkiej Czwórki. Raport Roczny 2018 dostępny jest na stronie: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2018
Huawei Mediatel SA razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska
Mediatel SA (Grupa Kapitałowa HAWE) razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska dotyczący współpracy w zakresie wsparcia technologicznego, handlowego oraz finansowego. Strony porozumienia zakładają podpisanie szczegółowej umowy do końca maja br. W opinii przedstawicieli firm podjęte działania będą podstawą wzrostu przychodów zarówno Grupy Kapitałowej HAWE, jak i Huawei Polska. czytaj więcejHuawei HUAWEI P10 lite zadebiutował na polskim rynku
Na polskim rynku zadebiutował Huawei P10 lite - smartfon, dzięki któremu każda fotografia będzie wyglądała znakomicie! Nowe urządzenie z serii P to nie tylko świetny aparat z trybem portretowym, ale również mocne podzespoły. Wszystko zamknięte w szklanej obudowie, która zachwyca pięknymi, załamującymi swiatło kolorami. Tradycyjnie nie zabrakło funkcji, które kochają wszyscy aktywni użytkownicy - czytnika linii papilarnych i dual SIM.czytaj więcej
Huawei Założyciel Huawei przedstawił Premierowi Nowej Zelandii program inwestycyjny na rzecz transformacji cyfrowej
Premier Nowej Zelandii – Rt Hon. Bill English oraz założyciel i prezes zarządu Huawei – Ren Zhengfei, podczas spotkania, dyskutowali o rozwoju infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej oraz jej znaczeniu dla transformacji cyfrowej. Huawei przedstawił program inwestycyjny dla Nowej Zelandii w tym działania, które zamierza podjąć w ramach badań i rozwoju oraz inicjatyw w zakresie budowy infrastruktury chmurowej. Firma poinformowała także o planach otwarcia biura regionalnego w Wellington. czytaj więcejHuawei HUAWEI P10 – mobilne studio fotografii - polska premiera
Najnowszy produkt w serii P – HUAWEI P10 został oficjalnie zaprezentowany w Polsce. Zarówno główny, jak i przedni aparat w smartfonie, powstał we współpracy z Leica. Nowością jest tryb portretowy z inteligentnym algorytmem rozpoznawania cech twarzy. Sercem P10 jest procesor Kirin 960 i bateria 3200mAh. Kampania reklamowa najnowszego flagowca Huawei pod nazwą „Perfekcyjny portret” rusza 1 kwietnia, bierze w niej udział ambasador marki - Robert Lewandowski. czytaj więcejHuawei Marzena Śliz Dyrektorem Public Affairs w HUAWEI Polska
HUAWEI Polska powiększył swój zespół. Od 15 marca br. do polskiego oddziału firmy dołączyła Marzena Śliz, obejmując stanowisko Dyrektora Public Affairs. Nowa Dyrektor w Huawei będzie odpowiedzialna za wdrażanie strategii oraz komunikacji korporacyjnej na rynku ICT w Polsce, a także utrzymywanie relacji z instytucjami i organizacjami odpowiedzialnymi za ten obszar. czytaj więcejHuawei Huawei P10 w przedsprzedaży z zestawem prezentów
Dobra wiadomość dla tych, którzy nie mogą się doczekać najnowszego Huawei P10 z rewolucyjnymi funkcjami fotograficznymi. Tegoroczny flagowiec Huawei jest już dostępny w przedsprzedaży razem z zestawem prezentów. Decydując się na zamówienie Huawei P10 przed oficjalną polską premierą można otrzymać powerbank o pojemności 10000mAh, szybką ładowarkę samochodową Super Charge i selfie stick. czytaj więcejHuawei HUAWEI na Smart City Forum: Inteligentny system zarządzania oświetleniem fundamentem pod budowę Smart City
Transformacja technologiczna dokonująca się w oparciu o ideę Smart City dotyka wszystkich kluczowych obszarów środowiska miejskiego. HUAWEI podczas V edycji Smart City Forum zaprezentował perspektywy rozwoju polskich miast z wykorzystaniem nowych technologii oraz ich rolę w budowaniu przyjaznego, bardziej komfortowego oraz bezpieczniejszego ekosystemu do życia i pracy. czytaj więcejHuawei HUAWEI w ramach projektu X Labs ogłasza kluczowe obszary badań na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress HUAWEI zorganizował pierwszą doroczną konferencję w ramach projektu X Labs. Zebranym gościom przedstawiono między innymi kierunki badań na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych. Wśród nich znalazły się drony i pojazdy podłączone do Internetu, wirtualna rzeczywistość w chmurze oraz bezprzewodowe rozwiązania dla robotyki. czytaj więcejHuawei China Mobile, HUAWEI, Deutsche Telekom i Volkswagen przedstawiają wizję usługi 5G we wspólnym raporcie
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress, firmy China Mobile, HUAWEI, Deutsche Telekom i Volkswagen przedstawiły wspólną wizję rozwoju sieci 5G. Standard usług mobilnych nowej generacji działających w oparciu o technologię network slicing zaprezentowano w raporcie „5G Service-Guaranteed Network Slicing White Paper”. Ponadto jego autorzy dzielą się także spostrzeżeniami na temat rozwoju rozwiązań chmurowych w erze 5G. czytaj więcejHuawei Wystawa HUAWEI z rozwiązaniami dla Inteligentnego Miasta na Smart City Forum w Warszawie
Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) zmienia nasz sposób życia. Wykorzystując bowiem ich potencjał można skutecznie poprawić funkcjonalność naszego otoczenia. A szybka, otwarta wymiana informacji staje się kluczem do budowania lepszych miast. W ramach promocji tej idei firma HUAWEI w dniach 8 - 9 marca – podczas V edycji Smart City Forum w Warszawie – będzie prezentowała w formie otwartej dla wszystkich wystawy rozwiązania, które pomagają efektywnie tworzyć komfortowe i nowoczesne środowisko miejskie. czytaj więcejHuawei Mediatel SA razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska
Mediatel SA (Grupa Kapitałowa HAWE) razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska dotyczący współpracy w zakresie wsparcia technologicznego, handlowego oraz finansowego. Strony porozumienia zakładają podpisanie szczegółowej umowy do końca maja br. W opinii przedstawicieli firm podjęte działania będą podstawą wzrostu przychodów zarówno Grupy Kapitałowej HAWE, jak i Huawei Polska. czytaj więcejHuawei HUAWEI P10 lite zadebiutował na polskim rynku
Na polskim rynku zadebiutował Huawei P10 lite - smartfon, dzięki któremu każda fotografia będzie wyglądała znakomicie! Nowe urządzenie z serii P to nie tylko świetny aparat z trybem portretowym, ale również mocne podzespoły. Wszystko zamknięte w szklanej obudowie, która zachwyca pięknymi, załamującymi swiatło kolorami. Tradycyjnie nie zabrakło funkcji, które kochają wszyscy aktywni użytkownicy - czytnika linii papilarnych i dual SIM.czytaj więcej