Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki  za pierwszą połowę 2017 r.
Huawei

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

27.07.2017
Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego.

Prezes Huawei CBG Richard Yu komentuje: - Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.

Według danych IDC w pierwszym kwartale 2017 r. udział Huawei w światowym rynku smartfonów wzrósł do 9,8 %. Odpowiada za to rosnąca sprzedaż smartfonów klasy średniej i wyższej w kluczowych regionach świata. W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22.1% oraz zwiększeniem dostaw o 24% w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18% rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich. Grupa Huawei CBG ma na koncie też duże osiągnięcia na rynkach Azji i Pacyfiku, m.in. w Tajlandii, Malezji, Japonii, Korei Południowej i Rosji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK i Sino, urządzenia z linii Honor znalazły się w Chinach na pierwszym miejscu pod względem liczby smartfonów sprzedawanych przez Internet oraz przychodów w okresie styczeń–maj 2017 r.

Te wzrosty przełożyły się na pozycję Huawei jako marki premium o światowej renomie. W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ  na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500.

Urządzenia Huawei spotykają się z pozytywnym przyjęciem ze strony użytkowników z całego świata, ponieważ każde z nich to gwarancja jakości, pozytywnych doświadczeń i innowacyjność – tłumaczy Yu. Huawei oferuje solidny ekosystem urządzeń konsumenckich obejmujący popularne smartfony, tablety, galanterię elektroniczną a od niedawna także komputery PC. Konsumenci mają pewność, że urządzenia premium marki Huawei spełnią ich wysokie wymagania.

Wraz z umocnieniem pozycji marki Huawei ewoluować będzie także strategia sprzedażowa firmy. Huawei planuje rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy, podczas gdy w maju 2016 r. wynosiła 35 tysięcy. Firmowe placówki mają odzwierciedlać luksusowy wizerunek marki najwyższej klasy, który Huawei buduje we wszystkich zakątkach globu.

Znaczący wzrost w Europie Wschodniej

Z 50% wzrostem (pierwsza połowa 2017r. – 20.2% i pierwsza połowa 2016r.  – 13.5%) w Europie Wschodniej Huawei umacnia silną pozycję rynkową w tej części Europy. Firma osiągnęła kolejny ważny przełom w zrównoważonym rozwoju i utrzymaniu się na czołowej pozycji na rynku.

Huawei patrzy w przyszłość i zamierza utrzymywać tendencję wzrostową, proponując kolejne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i systemów uczących się – to one wprowadzą technologię w nową „erę smart”. Ambicją CBG jest oferować inteligentne urządzenia, wyprzedzające potrzeby użytkowników i organicznie dostosowujące się do ich stylu pracy i życia.

Piętnaście globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz 36 centrów innowacji pracuje nad nowymi technologiami takimi jak czujniki, metody zarządzania danymi i ulepszenia w chipsetach Kirin, które powstały po to, aby umożliwić wprowadzenie na rynek tego nowego rodzaju funkcjonalności. Opracowując innowacyjne rozwiązania Huawei współpracuje z najważniejszymi graczami w branży, takimi jak Leica, Dolby, Microsoft, Intel i Google. 

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Huawei i Bouygues Telecom przeprowadzą we Francji testy sieci 5G

Huawei i Bouygues Telecom ogłosiły podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie współpracę na rzecz rozwoju sieci 5G. W ramach porozumienia, w Bordeaux we Francji, przeprowadzone zostaną pierwsze testy 5G w terenie, w których sygnał zostanie wysłany z jednego nadajnika do wielu odbiorników. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite rozpozna twarz swojego właściciela

Identyfikacja twarzy właściciela i możliwość odblokowania smartfonu dzięki Face Unlock – to nowe funkcje telefonu Huawei Mate 10 lite, dostępne do tej pory jedynie w najdroższych modelach. Posiadacze Mate 10 lite otrzymają do nich dostęp dzięki trwającej aktualizacji oprogramowania. Oprócz identyfikacji twarzy, Mate 10 lite otrzyma też nowe funkcje fotograficzne bazujące na rzeczywistości wirtualnej (AR). czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

W dniu 7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbędzie się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” to okazja do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji będą przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

News Pierwszy na świecie samochód kierowany przez... smartfon

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon napędzany sztuczną inteligencją, zadebiutował jako... kierowca autonomicznego samochodu! Bohaterem projektu jest Kirin 970, autorski procesor Huawei obecny w modelu Mate 10 Pro, który – podłączony do Porsche Panamera – nauczył się płynnie i bezpiecznie kierować autem. Huawei zaprezentował samochód sterowany przez smartfon szerszej publiczności podczas trwających targów MWC w Barcelonie. czytaj więcej

Huawei MWC 2018: dostęp do Internetu stanie się wkrótce prawem podstawowym

Firma Huawei była gospodarzem Global Digital Transformation Forum, poprzedzającego oficjalne rozpoczęcie Mobile World Congress 2018. Podjęte dyskusje z udziałem operatorów, instytucji branżowych skupiły się na pięciu obszarach: 5G, nowej wartości ekonomicznej, usługach B2B, big video i transformacji cyfrowej. Podczas Forum, Huawei przedstawił również swoje spostrzeżenia dotyczące przyspieszenia procesu cyfryzacji na rynkach wschodzących. czytaj więcej

Huawei Rusza przedsprzedaż tabletów z nowej serii Huawei MediaPad M5

Tablet Huawei MediaPad M5, jedna z nowości w portfolio Huawei, jest już dostępny w przedsprzedaży w polskich sklepach. Urządzenie wyposażone w cztery głośniki Harman Kardon i ekran 2k pokryty szkłem 2.5D można teraz zamówić w zestawie z prezentem – klawiaturą. Huawei zaprezentował MediaPad M5 wczoraj podczas globalnej premiery w Barcelonie, w przededniu targów MWC. czytaj więcej

Huawei Nowatorskie urządzenia od Huawei na targach MWC: MateBook X Pro, MediaPad M5

Pierwszy na świecie ultrabook z ekranem FullView, nowa seria tabletów i pierwszy na rynku komercyjny procesor dla urządzeń pracujących w sieci 5G – to nowości w portfolio Huawei zaprezentowane przez firmę w Barcelonie w przededniu targów Mobile World Congress. czytaj więcej

Huawei HUAWEI szacuje, że rynek cyfrowej transformacji warty będzie 23 biliony dolarów

W dniu 8 lutego br. odbył się w Londynie briefing dla mediów i ekspertów poprzedzający udział firmy HUAWEI w tegorocznej edycji targów Mobile World Congress w Barcelonie. Ryan Ding, dyrektor wykonawczy zarządu oraz prezes HUAWEI Carrier BG, w trakcie swojego wystąpienia zaprezentował m.in. szczegóły globalnej wizji firmy na temat rozwoju branży ICT. czytaj więcej

News Miłość w czasach smartfonów – miłe słowa, długie rozmowy i pikantne zdjęcia

Smartfony służą nam do zawierania znajomości, budowania związków i podtrzymywania ich temperatury na różne sposoby – wynika z badania Smart(fonowe) relacje wykonanego przez Ipsos na zlecenie Huawei. Trzy czwarte badanych stwierdziło, że używają smartfonu do budowania romantycznych relacji, rozmawiając i wysyłając wiadomości. Prawie połowa przyznała, że flirtuje za pomocą telefonu, a niemal jednej trzeciej zdarzyło się wysyłać do partnera pikantne wiadomości lub zdjęcia. czytaj więcej

News Huawei awansował na 25. miejsce w prestiżowym Brand Finance Global 500 2018

Huawei zajął 25. miejsce na 500 możliwych w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Brand Finance Global. To skok o 15 miejsc w porównaniu z rokiem ubiegłym i dwa razy szybsze tempo wzrostu niż w porówaniu roku 2017 z 2016, gdy Huawei awansował o 7 pozycji. Wartość marki została oszacowana na 38,046 mld dolarów, o ponad 50% wyżej niż w poprzednim zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Huawei i Bouygues Telecom przeprowadzą we Francji testy sieci 5G

Huawei i Bouygues Telecom ogłosiły podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie współpracę na rzecz rozwoju sieci 5G. W ramach porozumienia, w Bordeaux we Francji, przeprowadzone zostaną pierwsze testy 5G w terenie, w których sygnał zostanie wysłany z jednego nadajnika do wielu odbiorników. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite rozpozna twarz swojego właściciela

Identyfikacja twarzy właściciela i możliwość odblokowania smartfonu dzięki Face Unlock – to nowe funkcje telefonu Huawei Mate 10 lite, dostępne do tej pory jedynie w najdroższych modelach. Posiadacze Mate 10 lite otrzymają do nich dostęp dzięki trwającej aktualizacji oprogramowania. Oprócz identyfikacji twarzy, Mate 10 lite otrzyma też nowe funkcje fotograficzne bazujące na rzeczywistości wirtualnej (AR). czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

W dniu 7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbędzie się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” to okazja do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji będą przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

News Pierwszy na świecie samochód kierowany przez... smartfon

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon napędzany sztuczną inteligencją, zadebiutował jako... kierowca autonomicznego samochodu! Bohaterem projektu jest Kirin 970, autorski procesor Huawei obecny w modelu Mate 10 Pro, który – podłączony do Porsche Panamera – nauczył się płynnie i bezpiecznie kierować autem. Huawei zaprezentował samochód sterowany przez smartfon szerszej publiczności podczas trwających targów MWC w Barcelonie. czytaj więcej

Huawei MWC 2018: dostęp do Internetu stanie się wkrótce prawem podstawowym

Firma Huawei była gospodarzem Global Digital Transformation Forum, poprzedzającego oficjalne rozpoczęcie Mobile World Congress 2018. Podjęte dyskusje z udziałem operatorów, instytucji branżowych skupiły się na pięciu obszarach: 5G, nowej wartości ekonomicznej, usługach B2B, big video i transformacji cyfrowej. Podczas Forum, Huawei przedstawił również swoje spostrzeżenia dotyczące przyspieszenia procesu cyfryzacji na rynkach wschodzących. czytaj więcej

Huawei Rusza przedsprzedaż tabletów z nowej serii Huawei MediaPad M5

Tablet Huawei MediaPad M5, jedna z nowości w portfolio Huawei, jest już dostępny w przedsprzedaży w polskich sklepach. Urządzenie wyposażone w cztery głośniki Harman Kardon i ekran 2k pokryty szkłem 2.5D można teraz zamówić w zestawie z prezentem – klawiaturą. Huawei zaprezentował MediaPad M5 wczoraj podczas globalnej premiery w Barcelonie, w przededniu targów MWC. czytaj więcej

Huawei Nowatorskie urządzenia od Huawei na targach MWC: MateBook X Pro, MediaPad M5

Pierwszy na świecie ultrabook z ekranem FullView, nowa seria tabletów i pierwszy na rynku komercyjny procesor dla urządzeń pracujących w sieci 5G – to nowości w portfolio Huawei zaprezentowane przez firmę w Barcelonie w przededniu targów Mobile World Congress. czytaj więcej

Huawei HUAWEI szacuje, że rynek cyfrowej transformacji warty będzie 23 biliony dolarów

W dniu 8 lutego br. odbył się w Londynie briefing dla mediów i ekspertów poprzedzający udział firmy HUAWEI w tegorocznej edycji targów Mobile World Congress w Barcelonie. Ryan Ding, dyrektor wykonawczy zarządu oraz prezes HUAWEI Carrier BG, w trakcie swojego wystąpienia zaprezentował m.in. szczegóły globalnej wizji firmy na temat rozwoju branży ICT. czytaj więcej

News Miłość w czasach smartfonów – miłe słowa, długie rozmowy i pikantne zdjęcia

Smartfony służą nam do zawierania znajomości, budowania związków i podtrzymywania ich temperatury na różne sposoby – wynika z badania Smart(fonowe) relacje wykonanego przez Ipsos na zlecenie Huawei. Trzy czwarte badanych stwierdziło, że używają smartfonu do budowania romantycznych relacji, rozmawiając i wysyłając wiadomości. Prawie połowa przyznała, że flirtuje za pomocą telefonu, a niemal jednej trzeciej zdarzyło się wysyłać do partnera pikantne wiadomości lub zdjęcia. czytaj więcej

News Huawei awansował na 25. miejsce w prestiżowym Brand Finance Global 500 2018

Huawei zajął 25. miejsce na 500 możliwych w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Brand Finance Global. To skok o 15 miejsc w porównaniu z rokiem ubiegłym i dwa razy szybsze tempo wzrostu niż w porówaniu roku 2017 z 2016, gdy Huawei awansował o 7 pozycji. Wartość marki została oszacowana na 38,046 mld dolarów, o ponad 50% wyżej niż w poprzednim zestawieniu. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017

Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcej