Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki  za pierwszą połowę 2017 r.
Huawei

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

27.07.2017
Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego.

Prezes Huawei CBG Richard Yu komentuje: - Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.

Według danych IDC w pierwszym kwartale 2017 r. udział Huawei w światowym rynku smartfonów wzrósł do 9,8 %. Odpowiada za to rosnąca sprzedaż smartfonów klasy średniej i wyższej w kluczowych regionach świata. W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22.1% oraz zwiększeniem dostaw o 24% w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18% rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich. Grupa Huawei CBG ma na koncie też duże osiągnięcia na rynkach Azji i Pacyfiku, m.in. w Tajlandii, Malezji, Japonii, Korei Południowej i Rosji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK i Sino, urządzenia z linii Honor znalazły się w Chinach na pierwszym miejscu pod względem liczby smartfonów sprzedawanych przez Internet oraz przychodów w okresie styczeń–maj 2017 r.

Te wzrosty przełożyły się na pozycję Huawei jako marki premium o światowej renomie. W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ  na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500.

Urządzenia Huawei spotykają się z pozytywnym przyjęciem ze strony użytkowników z całego świata, ponieważ każde z nich to gwarancja jakości, pozytywnych doświadczeń i innowacyjność – tłumaczy Yu. Huawei oferuje solidny ekosystem urządzeń konsumenckich obejmujący popularne smartfony, tablety, galanterię elektroniczną a od niedawna także komputery PC. Konsumenci mają pewność, że urządzenia premium marki Huawei spełnią ich wysokie wymagania.

Wraz z umocnieniem pozycji marki Huawei ewoluować będzie także strategia sprzedażowa firmy. Huawei planuje rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy, podczas gdy w maju 2016 r. wynosiła 35 tysięcy. Firmowe placówki mają odzwierciedlać luksusowy wizerunek marki najwyższej klasy, który Huawei buduje we wszystkich zakątkach globu.

Znaczący wzrost w Europie Wschodniej

Z 50% wzrostem (pierwsza połowa 2017r. – 20.2% i pierwsza połowa 2016r.  – 13.5%) w Europie Wschodniej Huawei umacnia silną pozycję rynkową w tej części Europy. Firma osiągnęła kolejny ważny przełom w zrównoważonym rozwoju i utrzymaniu się na czołowej pozycji na rynku.

Huawei patrzy w przyszłość i zamierza utrzymywać tendencję wzrostową, proponując kolejne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i systemów uczących się – to one wprowadzą technologię w nową „erę smart”. Ambicją CBG jest oferować inteligentne urządzenia, wyprzedzające potrzeby użytkowników i organicznie dostosowujące się do ich stylu pracy i życia.

Piętnaście globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz 36 centrów innowacji pracuje nad nowymi technologiami takimi jak czujniki, metody zarządzania danymi i ulepszenia w chipsetach Kirin, które powstały po to, aby umożliwić wprowadzenie na rynek tego nowego rodzaju funkcjonalności. Opracowując innowacyjne rozwiązania Huawei współpracuje z najważniejszymi graczami w branży, takimi jak Leica, Dolby, Microsoft, Intel i Google. 

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Sukces sprzedażowy Huawei MateBook X

Sprzedaż MateBook X, pierwszego ultrabooka w ofercie Huawei, dynamicznie rośnie od chwili sierpniowego debiutu na polskim rynku. We wrześniu br. sprzedaż wzrosła o 55% w stosunku do sierpnia, a w październiku – aż o 65% w stosunku do sierpnia. czytaj więcej

Huawei LG U+ i HUAWEI chcą wspólnie wprowadzić do sieci szerokopasmowych telewizję w rozdzielczości ultra HD

Firmy LG U+ i HUAWEI z sukcesem zakończyły przedrynkowe testy pierwszej telewizji umożliwiającej przesyłanie sygnału telewizyjnego w sieciach szerokopasmowych (Internet Protocol Television – IPTV) w rozdzielczości ultra HD. Wykorzystano do tego technologię 5G Fixed Wireless Access (FWA) z układem scalonym opartym na falach milimetrowych 5G CPE. czytaj więcej

Huawei HUAWEI z trzema nagrodami na Broadband World Forum 2017

Firma HUAWEI została wyróżniona trzema nagrodami podczas tegorocznego Broadband World Forum, największego na świecie wydarzenia poświęconego globalnej sieci szerokopasmowej. Pionierskie rozwiązania i innowacje powstałe we współpracy z globalnymi operatorami zostały wyróżnione w kategorii „Osiągnięcie w FMC", „Najlepsze usługi dla konsumenta o prędkości 1Gb/s oparte na G.fast bądź DOCSIS 3.1" oraz „Najlepsza Sieć Smart Home". czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro i Robert Lewandowski – premiera mistrzowskiego duetu

Najnowszy flagowy smartfon Huawei – Mate 10 Pro, pierwszy na świecie telefon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją – zadebiutował dziś w Polsce. Podczas uroczystej premiery na Stadionie Narodowym kilkuset gości miało okazję poznać atuty najnowszego urządzenia Huawei. Atrakcją wieczoru był również przedpremierowy pokaz reklamy telewizyjnej promującej serię Mate 10 z udziałem ambasadora marki, Roberta Lewandowskiego. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro w przedsprzedaży z kamerą EnVizion 360

Już 27 października rozpocznie się przedsprzedaż
Huawei Mate 10 Pro. Jest to pierwszy smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją. W okresie przedsprzedaży będzie dostępny z kamerą Huawei EnVizion 360 w prezencie. czytaj więcej

Huawei HUAWEI z nagrodą "Best IoV Innovation"

Podczas Światowej Konferencji Inteligentnych Pojazdów 2017 rozwiązanie Connected Car firmy HUAWEI, opracowane na platformie OceanConnect IoT, zostało uhonorowane nagrodą "Best IoV Innovation". czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite w przedsprzedaży ze słuchawkami Bluetooth

Do przedsprzedaży trafił Huawei Mate 10 lite. Smartfon jest pierwszym w portfolio Huawei, wyposażonym w dwa podwójne aparaty – przedni oraz tylny. Nowy ekran FullView o proporcjach 18:9 i autorskie rozwiązania dźwiękowe dostarczą niezapomnianych wrażeń podczas oglądania materiałów video czy grania w gry mobilne. Przed datą oficjalnej premiery w Polsce do Mate 10 lite dodawane będą słuchawki Bluetooth AM61. czytaj więcej

Huawei Huawei prezentuje modele Mate 10 Pro i Mate 10

Podczas światowej prezentacji w Monachium, Huawei zaprezentował długo wyczekiwane najnowsze urządzenia z serii Mate. Nowe modele – Mate 10 i Mate 10 Pro, wyróżniają się na tle oferowanych na rynku rozwiązań, dzięki nowemu procesorowi Kirin 970. To pierwsza mobilna platforma wykorzystującą sztuczną inteligencję. Dzięki niemu oba urządzenia naprawdę rozumieją sposób, w jaki użytkownik komunikuje się ze światem. czytaj więcej

Huawei HUAWEI umacnia swoją pozycję w obszarze technologii 5G

HUAWEI prowadzi intensywne prace nad rozwojem i badaniami w obszarze technologii 5G. O zaangażowaniu firmy świadczyć mogą m.in. ogłoszone niedawno zadawalające wyniki drugiej fazy testu organizowanego przez Grupę Promocji IMT-2020 (5G). Dodatkowo HUAWEI zaprezentował pierwszą na świecie aplikację 5G przeznaczoną dla inteligentnych sieci. Co więcej w celu rozpoczęcia badań nad zastosowaniem tej technologii w obszarze produkcyjnym Huawei zawarł porozumienie z firmą Festo. Z kolei z firmą Intel ogłosił rozpoczęcie testów w zakresie rozwoju interoperacyjności. Ponadto w celu opracowania rozwiązań dla następnej fazy 5G, czyli mobilnej i bezprzewodowej architektury komunikacyjnej, Huawei połączył siły z 14 wiodącymi partnerami akademickimi i firmami branżowymi. czytaj więcej

Huawei Huawei: Jeden odcisk palca, wiele zastosowań. Sprawdź czy znasz je wszystkie

Po co w smartfonach, tabletach i laptopach czytniki linii papilarnych? Zabezpieczenia biometryczne są już standardem, ale ich funkcje nie zawsze są w pełni wykorzystywane. Do czego, oprócz odblokowywania urządzeń mobilnych, może posłużyć taki czytnik? czytaj więcej

Huawei Sukces sprzedażowy Huawei MateBook X

Sprzedaż MateBook X, pierwszego ultrabooka w ofercie Huawei, dynamicznie rośnie od chwili sierpniowego debiutu na polskim rynku. We wrześniu br. sprzedaż wzrosła o 55% w stosunku do sierpnia, a w październiku – aż o 65% w stosunku do sierpnia. czytaj więcej

Huawei LG U+ i HUAWEI chcą wspólnie wprowadzić do sieci szerokopasmowych telewizję w rozdzielczości ultra HD

Firmy LG U+ i HUAWEI z sukcesem zakończyły przedrynkowe testy pierwszej telewizji umożliwiającej przesyłanie sygnału telewizyjnego w sieciach szerokopasmowych (Internet Protocol Television – IPTV) w rozdzielczości ultra HD. Wykorzystano do tego technologię 5G Fixed Wireless Access (FWA) z układem scalonym opartym na falach milimetrowych 5G CPE. czytaj więcej

Huawei HUAWEI z trzema nagrodami na Broadband World Forum 2017

Firma HUAWEI została wyróżniona trzema nagrodami podczas tegorocznego Broadband World Forum, największego na świecie wydarzenia poświęconego globalnej sieci szerokopasmowej. Pionierskie rozwiązania i innowacje powstałe we współpracy z globalnymi operatorami zostały wyróżnione w kategorii „Osiągnięcie w FMC", „Najlepsze usługi dla konsumenta o prędkości 1Gb/s oparte na G.fast bądź DOCSIS 3.1" oraz „Najlepsza Sieć Smart Home". czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro i Robert Lewandowski – premiera mistrzowskiego duetu

Najnowszy flagowy smartfon Huawei – Mate 10 Pro, pierwszy na świecie telefon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją – zadebiutował dziś w Polsce. Podczas uroczystej premiery na Stadionie Narodowym kilkuset gości miało okazję poznać atuty najnowszego urządzenia Huawei. Atrakcją wieczoru był również przedpremierowy pokaz reklamy telewizyjnej promującej serię Mate 10 z udziałem ambasadora marki, Roberta Lewandowskiego. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro w przedsprzedaży z kamerą EnVizion 360

Już 27 października rozpocznie się przedsprzedaż
Huawei Mate 10 Pro. Jest to pierwszy smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją. W okresie przedsprzedaży będzie dostępny z kamerą Huawei EnVizion 360 w prezencie. czytaj więcej

Huawei HUAWEI z nagrodą "Best IoV Innovation"

Podczas Światowej Konferencji Inteligentnych Pojazdów 2017 rozwiązanie Connected Car firmy HUAWEI, opracowane na platformie OceanConnect IoT, zostało uhonorowane nagrodą "Best IoV Innovation". czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite w przedsprzedaży ze słuchawkami Bluetooth

Do przedsprzedaży trafił Huawei Mate 10 lite. Smartfon jest pierwszym w portfolio Huawei, wyposażonym w dwa podwójne aparaty – przedni oraz tylny. Nowy ekran FullView o proporcjach 18:9 i autorskie rozwiązania dźwiękowe dostarczą niezapomnianych wrażeń podczas oglądania materiałów video czy grania w gry mobilne. Przed datą oficjalnej premiery w Polsce do Mate 10 lite dodawane będą słuchawki Bluetooth AM61. czytaj więcej

Huawei Huawei prezentuje modele Mate 10 Pro i Mate 10

Podczas światowej prezentacji w Monachium, Huawei zaprezentował długo wyczekiwane najnowsze urządzenia z serii Mate. Nowe modele – Mate 10 i Mate 10 Pro, wyróżniają się na tle oferowanych na rynku rozwiązań, dzięki nowemu procesorowi Kirin 970. To pierwsza mobilna platforma wykorzystującą sztuczną inteligencję. Dzięki niemu oba urządzenia naprawdę rozumieją sposób, w jaki użytkownik komunikuje się ze światem. czytaj więcej

Huawei HUAWEI umacnia swoją pozycję w obszarze technologii 5G

HUAWEI prowadzi intensywne prace nad rozwojem i badaniami w obszarze technologii 5G. O zaangażowaniu firmy świadczyć mogą m.in. ogłoszone niedawno zadawalające wyniki drugiej fazy testu organizowanego przez Grupę Promocji IMT-2020 (5G). Dodatkowo HUAWEI zaprezentował pierwszą na świecie aplikację 5G przeznaczoną dla inteligentnych sieci. Co więcej w celu rozpoczęcia badań nad zastosowaniem tej technologii w obszarze produkcyjnym Huawei zawarł porozumienie z firmą Festo. Z kolei z firmą Intel ogłosił rozpoczęcie testów w zakresie rozwoju interoperacyjności. Ponadto w celu opracowania rozwiązań dla następnej fazy 5G, czyli mobilnej i bezprzewodowej architektury komunikacyjnej, Huawei połączył siły z 14 wiodącymi partnerami akademickimi i firmami branżowymi. czytaj więcej

Huawei Huawei: Jeden odcisk palca, wiele zastosowań. Sprawdź czy znasz je wszystkie

Po co w smartfonach, tabletach i laptopach czytniki linii papilarnych? Zabezpieczenia biometryczne są już standardem, ale ich funkcje nie zawsze są w pełni wykorzystywane. Do czego, oprócz odblokowywania urządzeń mobilnych, może posłużyć taki czytnik? czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017

Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcej