Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki  za pierwszą połowę 2017 r.
Huawei

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

27.07.2017
Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego.

Prezes Huawei CBG Richard Yu komentuje: - Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.

Według danych IDC w pierwszym kwartale 2017 r. udział Huawei w światowym rynku smartfonów wzrósł do 9,8 %. Odpowiada za to rosnąca sprzedaż smartfonów klasy średniej i wyższej w kluczowych regionach świata. W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22.1% oraz zwiększeniem dostaw o 24% w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18% rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich. Grupa Huawei CBG ma na koncie też duże osiągnięcia na rynkach Azji i Pacyfiku, m.in. w Tajlandii, Malezji, Japonii, Korei Południowej i Rosji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK i Sino, urządzenia z linii Honor znalazły się w Chinach na pierwszym miejscu pod względem liczby smartfonów sprzedawanych przez Internet oraz przychodów w okresie styczeń–maj 2017 r.

Te wzrosty przełożyły się na pozycję Huawei jako marki premium o światowej renomie. W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ  na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500.

Urządzenia Huawei spotykają się z pozytywnym przyjęciem ze strony użytkowników z całego świata, ponieważ każde z nich to gwarancja jakości, pozytywnych doświadczeń i innowacyjność – tłumaczy Yu. Huawei oferuje solidny ekosystem urządzeń konsumenckich obejmujący popularne smartfony, tablety, galanterię elektroniczną a od niedawna także komputery PC. Konsumenci mają pewność, że urządzenia premium marki Huawei spełnią ich wysokie wymagania.

Wraz z umocnieniem pozycji marki Huawei ewoluować będzie także strategia sprzedażowa firmy. Huawei planuje rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy, podczas gdy w maju 2016 r. wynosiła 35 tysięcy. Firmowe placówki mają odzwierciedlać luksusowy wizerunek marki najwyższej klasy, który Huawei buduje we wszystkich zakątkach globu.

Znaczący wzrost w Europie Wschodniej

Z 50% wzrostem (pierwsza połowa 2017r. – 20.2% i pierwsza połowa 2016r.  – 13.5%) w Europie Wschodniej Huawei umacnia silną pozycję rynkową w tej części Europy. Firma osiągnęła kolejny ważny przełom w zrównoważonym rozwoju i utrzymaniu się na czołowej pozycji na rynku.

Huawei patrzy w przyszłość i zamierza utrzymywać tendencję wzrostową, proponując kolejne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i systemów uczących się – to one wprowadzą technologię w nową „erę smart”. Ambicją CBG jest oferować inteligentne urządzenia, wyprzedzające potrzeby użytkowników i organicznie dostosowujące się do ich stylu pracy i życia.

Piętnaście globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz 36 centrów innowacji pracuje nad nowymi technologiami takimi jak czujniki, metody zarządzania danymi i ulepszenia w chipsetach Kirin, które powstały po to, aby umożliwić wprowadzenie na rynek tego nowego rodzaju funkcjonalności. Opracowując innowacyjne rozwiązania Huawei współpracuje z najważniejszymi graczami w branży, takimi jak Leica, Dolby, Microsoft, Intel i Google. 

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

News Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi

Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi. czytaj więcej

Huawei Smartfon pod poduszką? Polaków portet własny

Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. W sondażu Smart(fonowe) relacje, zrealizowanym przez Ipsos na zlecenie Huawei, co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy. czytaj więcej

Huawei Telefónica i HUAWEI rozwijają wspólnie technologię na rzecz autonomicznych pojazdów

Telefónica i HUAWEI przeprowadziły pierwszą na świecie, pilotażową próbę (PoC) dotyczącą modułów komunikacyjnych pojazdów opartych na technologii 5G, znanych jako 5G-V2X. Test odbył się w laboratorium 5G Joint Innovation Lab w Madrycie. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro dostępny w nowej, atrakcyjnej cenie

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją dostępny jest w wybranych, najlepszych sklepach w obniżonej cenie, poniżej 3 000 PLN. Telefon dedykowany jest najbardziej wymagającym użytkownikom – wyróżnia się świetną jakością wykonania, podzespołami z najwyższej półki oraz bardzo dobrym aparatem fotograficznym. Sztuczna inteligencja na jego pokładzie zapewnia stałą, najszybszą prędkość działania i zarządza bardzo wydajną baterią. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro z tytułem Best of CES 2018

Urządzenia Huawei zostały wyróżnione nagrodami przez pięć prestiżowych redakcji podczas targów CES w Las Vegas. Eksperci docenili pierwszy na świecie smartfon z wbudowaną sztuczną inteligencją Huawei Mate 10 Pro – redakcja Android Police przyznała mu prestiżowy tytuł Best of CES 2018, a Android Authority – nagrodę Smartphone of the Year. Debiutujący na amerykańskim rynku hybrydowy system Huawei WiFi Q2 został wyróżniony przez serwis T3 za bardzo szybką i stabilną łączność bezprzewodową. czytaj więcej

Huawei HUAWEI jednym z liderów rynku rozwiązań dla operatorów

Wiodąca na świecie firma analityczno-konsultingowa Ovum, w swoim najnowszym raporcie sklasyfikowała HUAWEI jako jednego z liderów rynku pod kątem rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych. czytaj więcej

News Huawei P Smart – nowy bohater flagowej linii

Huawei wprowadza na polski rynek nowy model smartfonu – P Smart. Najmłodsze dziecko z flagowej serii P wyposażone jest w ekran FullView o najbardziej pożądanych przez klientów proporcjach 18:9, podwójny aparat 13- i 2-megapikselowy oraz autofocus z detekcją fazy. Wyróżnia się minimalistycznym i efektownym designem, a także przystępną ceną. Smartfon dedykowany jest aktywnym użytkownikom, który potrzebują szybko działającego urządzenia z wydajną baterią i doskonałą jakością zdjęć. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Baidu podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju nowej ery sztucznej inteligencji

HUAWEI i Baidu ogłosiły porozumienie o zawarciu strategicznej współpracy obejmujące swoim zasięgiem badania i rozwój nad sztuczną inteligencję (AI), platformą i technologiami oraz usługami internetowymi. Celem obu firm jest propagowanie otwartego mobilnego ekosystemu opartego na wspólnych wartościach, pobudzanie rozwoju nowych zastosowań sztucznej inteligencji oraz dostarczania użytkownikom lepszych doświadczeń z użytkowania rozwiązań i usług AI. czytaj więcej

Huawei Firmy HUAWEI i Nokia zawarły porozumienie dotyczące patentów

Firmy HUAWEI i Nokia ogłosiły podpisanie wieloletniej umowy licencyjnej na patenty. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Sunrise zaprezentowały w Szwajcarii najszybsze połączenie 5G

Firmy HUAWEI i Sunrise zaprezentowały szeroki zakres zastosowań sieci 5G opartej o technologię end-to-end network. W trakcie pokazu wydajność tego rozwiązania została przedstawiona przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, 360 stopniowego panoramicznego połączenia video na żywo oraz dwunastu równoległych transmisji w jakości 4K. Co ważne, przepustowość pobierania danych wyniosła 3.28 Gbit/s i jest to najwyższy wynik jaki kiedykolwiek zmierzono na łączu internetowym o częstotliwości 3.5GHz. czytaj więcej

News Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi

Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona, nieco więcej, prawie trzy czwarte, z jedzenia słodyczy. Badanie Smart(fonowe) relacje, wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei, pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi. czytaj więcej

Huawei Smartfon pod poduszką? Polaków portet własny

Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. W sondażu Smart(fonowe) relacje, zrealizowanym przez Ipsos na zlecenie Huawei, co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy. czytaj więcej

Huawei Telefónica i HUAWEI rozwijają wspólnie technologię na rzecz autonomicznych pojazdów

Telefónica i HUAWEI przeprowadziły pierwszą na świecie, pilotażową próbę (PoC) dotyczącą modułów komunikacyjnych pojazdów opartych na technologii 5G, znanych jako 5G-V2X. Test odbył się w laboratorium 5G Joint Innovation Lab w Madrycie. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro dostępny w nowej, atrakcyjnej cenie

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją dostępny jest w wybranych, najlepszych sklepach w obniżonej cenie, poniżej 3 000 PLN. Telefon dedykowany jest najbardziej wymagającym użytkownikom – wyróżnia się świetną jakością wykonania, podzespołami z najwyższej półki oraz bardzo dobrym aparatem fotograficznym. Sztuczna inteligencja na jego pokładzie zapewnia stałą, najszybszą prędkość działania i zarządza bardzo wydajną baterią. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro z tytułem Best of CES 2018

Urządzenia Huawei zostały wyróżnione nagrodami przez pięć prestiżowych redakcji podczas targów CES w Las Vegas. Eksperci docenili pierwszy na świecie smartfon z wbudowaną sztuczną inteligencją Huawei Mate 10 Pro – redakcja Android Police przyznała mu prestiżowy tytuł Best of CES 2018, a Android Authority – nagrodę Smartphone of the Year. Debiutujący na amerykańskim rynku hybrydowy system Huawei WiFi Q2 został wyróżniony przez serwis T3 za bardzo szybką i stabilną łączność bezprzewodową. czytaj więcej

Huawei HUAWEI jednym z liderów rynku rozwiązań dla operatorów

Wiodąca na świecie firma analityczno-konsultingowa Ovum, w swoim najnowszym raporcie sklasyfikowała HUAWEI jako jednego z liderów rynku pod kątem rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych. czytaj więcej

News Huawei P Smart – nowy bohater flagowej linii

Huawei wprowadza na polski rynek nowy model smartfonu – P Smart. Najmłodsze dziecko z flagowej serii P wyposażone jest w ekran FullView o najbardziej pożądanych przez klientów proporcjach 18:9, podwójny aparat 13- i 2-megapikselowy oraz autofocus z detekcją fazy. Wyróżnia się minimalistycznym i efektownym designem, a także przystępną ceną. Smartfon dedykowany jest aktywnym użytkownikom, który potrzebują szybko działającego urządzenia z wydajną baterią i doskonałą jakością zdjęć. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Baidu podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju nowej ery sztucznej inteligencji

HUAWEI i Baidu ogłosiły porozumienie o zawarciu strategicznej współpracy obejmujące swoim zasięgiem badania i rozwój nad sztuczną inteligencję (AI), platformą i technologiami oraz usługami internetowymi. Celem obu firm jest propagowanie otwartego mobilnego ekosystemu opartego na wspólnych wartościach, pobudzanie rozwoju nowych zastosowań sztucznej inteligencji oraz dostarczania użytkownikom lepszych doświadczeń z użytkowania rozwiązań i usług AI. czytaj więcej

Huawei Firmy HUAWEI i Nokia zawarły porozumienie dotyczące patentów

Firmy HUAWEI i Nokia ogłosiły podpisanie wieloletniej umowy licencyjnej na patenty. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Sunrise zaprezentowały w Szwajcarii najszybsze połączenie 5G

Firmy HUAWEI i Sunrise zaprezentowały szeroki zakres zastosowań sieci 5G opartej o technologię end-to-end network. W trakcie pokazu wydajność tego rozwiązania została przedstawiona przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, 360 stopniowego panoramicznego połączenia video na żywo oraz dwunastu równoległych transmisji w jakości 4K. Co ważne, przepustowość pobierania danych wyniosła 3.28 Gbit/s i jest to najwyższy wynik jaki kiedykolwiek zmierzono na łączu internetowym o częstotliwości 3.5GHz. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017

Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcej