Według raportu 2016 Best Global Brands, Huawei jest jedną z najszybciej rozwijających się marek z sektora technologicznego, co zaowocowało skokiem z 88. na 72. miejsce na liście. Tym samym wartość marki została oszacowana na poziomie 5,835 miliarda dolarów. Jest to wzrost w porównaniu do roku poprzedniego aż o 18 proc.
O tak dobrym wyniku zadecydowała m.in. strategia firmy zorientowana na potrzeby klientów oraz innowacyjne usługi i produkty. Na szczególną uwagę zasługuje też fakt, że marka Huawei, mająca od lat ustabilizowaną pozycję rynkową w Chinach, dzięki szerokim kampaniom wizerunkowym, staje się coraz bardziej znana również w Europie. Rosnąca rozpoznawalność marki Huawei przekłada się na przychody firmy, które w ostatnich latach są intensywnie generowane przez grupę biznesową Consumer. Pomiędzy 2011 a 2015 rokiem, firma odnotowała 18 proc. wzrost CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu), w tym dochód całej firmy w zeszłym roku ukształtował się na poziomie 395 miliarda CNY (60,8 miliarda dolarów). Udział Consumer Business Group wyniósł 129,1 milarda CNY (19,36 milarda USD), co daje 72,9 proc. wzrostu w stosunku do roku 2014. W 2015 na całym świecie Huawei dostarczył ponad 108 milionów smartfonów, co stanowi 44 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
- Misją Huawei jest tworzenie lepiej skomunikowanego świata, którego fundamentem są technologie informacyjno-komunikacyjne, a w szczególności rozwiązania chmurowe, SDN, „Internet rzeczy” oraz sztuczna inteligencja. W naszej strategii biznesowej skupiamy się przede wszystkim na potrzebach naszych klientów, którzy są zawsze na pierwszym miejscu. Dzięki filozofii nastawionej na otwartą współpracę w biznesie możemy wpłynąć na przyspieszenie rozwoju społeczeństwa cyfrowego. – powiedział Kevin Zhang, Prezes Marketingu Huawei Corporate.
Jako czołowa firma z branży technologicznej, Huawei przekazuje rokrocznie 10 proc. swojego zysku ze sprzedaży na badania i rozwój w 16 centrach badawczo-rozwojowych, zlokalizowanych na całym świecie. Przykładem może być Aesthetics Reaserch Center w Paryżu, gdzie francuskie firmy z kategorii premium pracują razem z inżynierami Huawei nad dostosowaniem technologii do przyszłych trendów w modzie. Z kolei, najnowsze centrum badawcze – Max Berek Innovation Lab w Wetzlar w Niemczech – zostało otwarte wspólnie z marką Leica, by tworzyć coraz lepsze rozwiązania w dziedzinie fotografii mobilnej oraz usprawnić jakość wykonywanych zdjęć w smartfonach. Oprócz tego, Huawei posiada ponad 10 laboratoriów badawczych w Chinach, Europie i innych lokalizacjach, gdzie projekty są realizowane z ponad 600 partnerami.
W ostatnim czasie, firma powołała wart 1 miliard dolarów Developer Enablement Program, którego celem jest wspieranie partnerów oraz twórców aplikacji mobilnych.
Huawei Wystartowała IV edycja konkursu „Seeds for the Future Polska”
„Seeds for the Future” to międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI organizowany w Polsce po razy czwarty. Jego celem jest wyłonienie uzdolnionych studentów na uczelniach wyższych i zapewnienie im możliwości zdobycia praktycznego doświadczenia w zakresie nowych technologii. czytaj więcejHuawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017
Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcejHuawei Huawei P10 Plus dostępny w Polsce
Na polskim rynku pojawił się Huawei P10 Plus. Smartfon wyposażony został w aparat drugiej generacji w wersji profesjonalnej, który powstał we współpracyz legendarną firmą Leica. Urządzenie zachwyca nie tylko znakomitym trybem portretowym, ale również eleganckim wykończeniem i świetną specyfikacją. W przedsprzedaży smartfon dostępny jest z promocyjnym giftboxem, w którym znalazły się: powerbank o pojemności 10000mAh, szybka ładowarka samochodowa Super Charge i selfie stick. czytaj więcej
Huawei Premiera Honor 8 Pro. Od 8. maja dostępny w wolnej sprzedaży
8 maja do otwartej sprzedaży trafi Honor 8 Pro, smartfon nastawiony na szybkość. Urządzenie wyposażone zostało w jeden z najmocniejszych procesorów na rynku, by zapewnić użytkowników maksimum doznań multimedialnych. Honor 8 Pro trafił na rynek z zainstalowanymi aplikacjami Jaunt VR oraz Quick od GoPro. Umożliwiają one odkrywanie wirtualnej rzeczywistości oraz tworzenie efektownych filmów ze wszystkich zebranych w galerii zdjęć. czytaj więcejHuawei Huawei zaprezentował nowe tablety: MediaPad M3 Lite oraz serię T3
Dziś wieczorem Huawei zaprezentował nową serię tabletów – MediaPad M3 Lite, młodszego brata wielokrotnie nagradzanego MadiaPad M3 oraz T3, linię dedykowaną nowoczesnej rodzinie. MediaPad M3 wyróżnia doskonały system audio zaprojektowany we współpracy ze specjalistami z firmy Harman Kardon. Natomiast linia T3 to doskonałe rozwiązanie dla całej rodziny. czytaj więcejHuawei Filmy od GoPro i podróż do wirtualnego świata z Honorem 8 Pro
Honor 8 Pro to nie tylko smartfon wyposażony w najmocniejsze podzespoły, ale również urządzenie, które dostarczy użytkownikom rozwiązania wcześniej dla nich niedostępne. Dzięki partnerstwu z Jaunt VR i GoPro, każdy będzie mógł na własnej skórze poczuć jak smakuje podróż po wirtualnej rzeczywistości, a także jak efektownie może wyglądać film złożony ze zdjęć. czytaj więcejHuawei 210 milionów użytkowników usług chmury Huawei w 2016 roku
12 kwietnia 2017 r. w Shenzhen odbyła się 14. edycja Huawei Global Analyst Conference. Udział w konferencji wzięło ponad 500 analityków i przedstawicieli mediów z całego świata. Podczas wydarzenia uczestnicy otrzymali informacje na temat aktualnych wyników oraz działalności Huawei B.G. w 2016 roku. Podczas konferencji przedstawiono również postęp prac nad ekosystemem, który ma stanowić podstawę dla usług w chmurze dla konsumentów - Huawei Consumer Cloud Services. Oprócz tego uczestnicy dowiedzieli się więcej na temat strategiiw związku ze zbliżającą się erą „+intelligence”.
czytaj więcej
Huawei Huawei i Commvault wspólnie wprowadzają na rynek hybrydowe rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych w chmurze
Huawei i Commvault wprowadziły na rynek wspólne rozwiązanie Hybrid Cloud Backup Solution. Umożliwia ono przedsiębiorstwom efektywne i bezpieczne tworzenie, na platformie chmury publicznej Huawei, kopii zapasowych najważniejszych informacji przechowywanych w prywatnych centrach przetwarzania danych. Rozwiązanie znacznie zmniejsza koszty tworzenia kopii zapasowych i upraszcza ich przechowywanie, a ponadto udostępnia zasoby pamięci masowej na żądanie, co stanowi duże ułatwienie dla szybko rozwijających się firm. Dzięki Hybrid Cloud Backup Solution klienci, bez konieczności planowania ani serwisowania, mogą korzystać z pamięci masowej oferującej wysoki poziom bezpieczeństwa i dostępu do danych o znaczeniu krytycznym. czytaj więcejHuawei HUAWEI P10 lite trafił do otwartej sprzedaży
Do otwartej sprzedaży trafił właśnie Huawei P10 lite. Nowe urządzenie z serii P to nie tylko świetny aparat z trybem portretowym, ale również mocne podzespoły. Wszystko zamknięte w efektownej szklanej obudowie, która zachwyca pięknymi, załamującymi światło kolorami. Smartfon został wyposażony we wszystkie najnowsze rozwiązania, w tym w czytnik linii papilarnych i możliwość stosowania dwóch kart SIM. czytaj więcejHuawei HUAWEI oraz Deutsche Telekom przedstawiają dalsze plany rozwoju wspólnej inicjatywy Open Telekom Cloud
Koncerny HUAWEI i Deutsche Telekom, zaprezentowały najnowsze osiągnięcia oraz plany na przyszłość dotyczące Open Telekom Cloud (OTC). Jedną z przyjętych koncepcji jest szeroka integracja tego rozwiązania z Internet of Things (IoT). czytaj więcejHuawei Wystartowała IV edycja konkursu „Seeds for the Future Polska”
„Seeds for the Future” to międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI organizowany w Polsce po razy czwarty. Jego celem jest wyłonienie uzdolnionych studentów na uczelniach wyższych i zapewnienie im możliwości zdobycia praktycznego doświadczenia w zakresie nowych technologii. czytaj więcejHuawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017
Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcejHuawei Huawei P10 Plus dostępny w Polsce
Na polskim rynku pojawił się Huawei P10 Plus. Smartfon wyposażony został w aparat drugiej generacji w wersji profesjonalnej, który powstał we współpracyz legendarną firmą Leica. Urządzenie zachwyca nie tylko znakomitym trybem portretowym, ale również eleganckim wykończeniem i świetną specyfikacją. W przedsprzedaży smartfon dostępny jest z promocyjnym giftboxem, w którym znalazły się: powerbank o pojemności 10000mAh, szybka ładowarka samochodowa Super Charge i selfie stick. czytaj więcej
Huawei Premiera Honor 8 Pro. Od 8. maja dostępny w wolnej sprzedaży
8 maja do otwartej sprzedaży trafi Honor 8 Pro, smartfon nastawiony na szybkość. Urządzenie wyposażone zostało w jeden z najmocniejszych procesorów na rynku, by zapewnić użytkowników maksimum doznań multimedialnych. Honor 8 Pro trafił na rynek z zainstalowanymi aplikacjami Jaunt VR oraz Quick od GoPro. Umożliwiają one odkrywanie wirtualnej rzeczywistości oraz tworzenie efektownych filmów ze wszystkich zebranych w galerii zdjęć. czytaj więcejHuawei Huawei zaprezentował nowe tablety: MediaPad M3 Lite oraz serię T3
Dziś wieczorem Huawei zaprezentował nową serię tabletów – MediaPad M3 Lite, młodszego brata wielokrotnie nagradzanego MadiaPad M3 oraz T3, linię dedykowaną nowoczesnej rodzinie. MediaPad M3 wyróżnia doskonały system audio zaprojektowany we współpracy ze specjalistami z firmy Harman Kardon. Natomiast linia T3 to doskonałe rozwiązanie dla całej rodziny. czytaj więcejHuawei Filmy od GoPro i podróż do wirtualnego świata z Honorem 8 Pro
Honor 8 Pro to nie tylko smartfon wyposażony w najmocniejsze podzespoły, ale również urządzenie, które dostarczy użytkownikom rozwiązania wcześniej dla nich niedostępne. Dzięki partnerstwu z Jaunt VR i GoPro, każdy będzie mógł na własnej skórze poczuć jak smakuje podróż po wirtualnej rzeczywistości, a także jak efektownie może wyglądać film złożony ze zdjęć. czytaj więcejHuawei 210 milionów użytkowników usług chmury Huawei w 2016 roku
12 kwietnia 2017 r. w Shenzhen odbyła się 14. edycja Huawei Global Analyst Conference. Udział w konferencji wzięło ponad 500 analityków i przedstawicieli mediów z całego świata. Podczas wydarzenia uczestnicy otrzymali informacje na temat aktualnych wyników oraz działalności Huawei B.G. w 2016 roku. Podczas konferencji przedstawiono również postęp prac nad ekosystemem, który ma stanowić podstawę dla usług w chmurze dla konsumentów - Huawei Consumer Cloud Services. Oprócz tego uczestnicy dowiedzieli się więcej na temat strategiiw związku ze zbliżającą się erą „+intelligence”.
czytaj więcej