Huawei

Huawei na 72. miejscu rankingu Interbrand 2016 Best Global Brands

10.10.2016
Huawei, drugi rok z rzędu, odnotowuje wzrost swojej pozycji na liście najlepszych marek świata. W tegorocznej edycji raportu Interbrand 2016 Best Global Brands firma awansowała aż o 16 pozycji i tym samym uplasowała się na 72. miejscu listy.

Według raportu 2016 Best Global Brands, Huawei jest jedną z najszybciej rozwijających się marek z sektora technologicznego, co zaowocowało skokiem z 88. na 72. miejsce na liście. Tym samym wartość marki została oszacowana na poziomie 5,835 miliarda dolarów. Jest to wzrost w porównaniu do roku poprzedniego aż o 18 proc.

O tak dobrym wyniku zadecydowała m.in. strategia firmy zorientowana na potrzeby klientów oraz innowacyjne usługi i produkty. Na szczególną uwagę zasługuje też fakt, że marka Huawei, mająca od lat ustabilizowaną pozycję rynkową w Chinach, dzięki szerokim kampaniom wizerunkowym, staje się coraz bardziej znana również w Europie. Rosnąca rozpoznawalność marki Huawei przekłada się na przychody firmy, które w ostatnich latach są intensywnie generowane przez grupę biznesową Consumer. Pomiędzy 2011 a 2015 rokiem, firma odnotowała 18 proc. wzrost CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu), w tym dochód całej firmy w zeszłym roku ukształtował się na poziomie 395 miliarda CNY (60,8 miliarda dolarów). Udział Consumer Business Group wyniósł 129,1 milarda CNY (19,36 milarda USD), co daje 72,9 proc. wzrostu w stosunku do roku 2014. W 2015 na całym świecie Huawei dostarczył ponad 108 milionów smartfonów, co stanowi 44 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

- Misją Huawei jest tworzenie lepiej skomunikowanego świata, którego fundamentem są technologie informacyjno-komunikacyjne, a w szczególności rozwiązania chmurowe, SDN, „Internet rzeczy” oraz sztuczna inteligencja. W naszej strategii biznesowej skupiamy się przede wszystkim na potrzebach naszych klientów, którzy są zawsze na pierwszym miejscu. Dzięki filozofii nastawionej na otwartą współpracę w biznesie możemy wpłynąć na przyspieszenie rozwoju społeczeństwa cyfrowego. – powiedział Kevin Zhang, Prezes Marketingu Huawei Corporate.

Jako czołowa firma z branży technologicznej, Huawei przekazuje rokrocznie 10 proc. swojego zysku ze sprzedaży na badania i rozwój w 16 centrach badawczo-rozwojowych, zlokalizowanych na całym świecie. Przykładem może być Aesthetics Reaserch Center w Paryżu, gdzie francuskie firmy z kategorii premium pracują razem z inżynierami Huawei nad dostosowaniem technologii do przyszłych trendów w modzie. Z kolei, najnowsze centrum badawcze – Max Berek Innovation Lab w Wetzlar w Niemczech – zostało otwarte wspólnie z marką Leica, by tworzyć coraz lepsze rozwiązania w dziedzinie fotografii mobilnej oraz usprawnić jakość wykonywanych zdjęć w smartfonach. Oprócz tego, Huawei posiada ponad 10 laboratoriów badawczych w Chinach, Europie i innych lokalizacjach, gdzie projekty są realizowane z ponad 600 partnerami.

W ostatnim czasie, firma powołała wart 1 miliard dolarów Developer Enablement Program, którego celem jest wspieranie partnerów oraz twórców aplikacji mobilnych.

Huawei Ruszył Mobilny Serwis Huawei

Na ulice Warszawy wyjechał Service Truck. Mobilny serwis Huawei dojedzie do każdego miejsca w Warszawie i przeprowadzi proste naprawy urządzeń Huawei (smartfony, tablety, modemy itp.). W ten sposób Firma ponownie wychodzi naprzeciw potrzebom swoich Klientów. Service Truck to kolejne udogodnienie, obok usługi Hotline i serwisu door-to-door, z którego będą mogli korzystać wszyscy Klienci Huawei. czytaj więcej

Huawei Szczepan Karpiel-Bułecka ambasadorem marki Honor

Honor nawiązał współpracę z wielokrotnym Mistrzem Polski freeskiingu – Szczepanem Karpielem-Bułecką. To kolejny krok marki do świata ekstremalnych sportów oraz element długofalowej kampanii marketingowej. Honor jest także sponsorem tytularnym najbardziej widowiskowych zawodów sezonu zimowego, Honor Winter Sports Festival Powered by Huawei, które odbędą się w dniach 17-18 lutego w Białce Tatrzańskiej. czytaj więcej

Huawei Polska premiera HUAWEI Mate 9 Pro i HUAWEI Mate 9 PORSCHE DESIGN

Szybkość, niezawodność i spektakularny design – te trzy cechy powinny bez wątpienia towarzyszyć smartfonom zaprojektowanym dla świata biznesu. Takimi modelami są HUAWEI Mate 9 Pro oraz HUAWEI Mate 9 PORSCHE DESIGN, które dziś miały swoją oficjalną polską premierę. Konferencja odbyła się w salonie Porsche Centrum Warszawa, a luksusowe samochody marki Porsche były wspaniałym dopełnieniem dla dwóch nowych smartfonów. W wydarzeniu uczestniczyli także przedstawiciele T-Mobile Polska – pierwszego operatora wprowadzającego na rynek Mate 9 Porsche Design. Wyjątkowemu wzornictwu urządzeń z serii Mate przyjrzał się projektant ze studia Kaniewski Design – Mateusz Przystał. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej

Huawei CES 2017: Huawei ogłasza nową erę w komunikacji mobilnej Inteligentne telefony

Podczas tegorocznych targów CES, Richard Yu, Prezes Huawei, zapowiedział działania zmieniające dotychczasowy sposób korzystania z urządzeń mobilnych. Yu zwrócił uwagę m.in. na sztuczną inteligencję i jej praktyczne zastosowanie w urządzeniach mobilnych. Te plany będą realizowane wspólnie z liderami branży – Amazon i Google Daydream. czytaj więcej

Huawei Multimedialny Huawei MediaPad M3 w sprzedaży w Polsce

Tablet Huawei MediaPad M3, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów IFA 2016, jest już dostępny w Polsce. Urządzenie wyróżnia się bezkonkurencyjną jakością dźwięku oraz zaawansowanymi funkcjami odtwarzania multimediów. Nowy tablet Huawei to produkt z najwyższej półki, zachwyca niezwykłą jakością dźwięku, pięknym, minimalistycznym designem oraz płynnością działania. czytaj więcej

Huawei Honor sponsorem tytularnym Winter Sports Festival

Nadszedł czas, by zaznaczyć w kalendarzu 17 i 18 lutego. Właśnie wtedy w Ośrodku Narciarskim Kotelnica Białczańska odbędą się najbardziej widowiskowe zawody sezonu zimowego. Na wielkiej skoczni, która stanie w sercu narciarskiej stolicy Polski rywalizować będą narciarze, snowboardziści i rowerzyści z całej Europy! Sponsorem tytularnym tegorocznej edycji jest marka smartfonów Honor powered by Huawei. czytaj więcej

Huawei Tajemnica designu Honora 8

Smartfon to dzisiaj dużo więcej, niż wielofunkcyjne urządzenie mobilne. Służy nie tylko do codziennej komunikacji, wykonywania zdjęć, czy obsługi domowego sprzętu audio-wideo. W dobie nowoczesnych technologii, używamy go w każdej niemal sytuacji. Dlatego musi spełniać jeszcze jeden aspekt: odzwierciedlać styl właściciela. Nowocześni użytkownicy smartfonów wybierają design, który wyraża dynamikę, energię i unikalność. Taki właśnie jest Honor 8. czytaj więcej

Huawei Xueming Xu obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego Huawei Polska

Huawei informuje o zmianie na stanowisku Dyrektora Zarządzającego polskiego oddziału firmy. Od grudnia 2016 roku. Xueming Xu zastąpi dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego Junfeng Li. Do jego obowiązków należeć będzie zarządzanie i wyznaczanie strategii dla wszystkich trzech grup biznesowych firmy - Carrier, Enterprise oraz Consumer. czytaj więcej

Huawei Zwycięzcy konkursu Huawei Seeds for the Future z krajów Unii Europejskiej zaprezentowali „Postulat na rzecz Cyfryzacji Europy”

Podczas oficjalnego spotkania z przedstawicielami Europarlamentu, grupa 74 studentów uczelni technicznych z krajów Unii Europejskiej zaprezentowała swój „Postulat na rzecz Cyfryzacji Europy”. Dokument jest zbiorem pomysłów, których realizacja, zdaniem młodych specjalistów z sektora teleinformatycznego, przyczyni się do stworzenia lepszej przyszłości dla wszystkich mieszkańców starego kontynentu. czytaj więcej

Huawei Ruszył Mobilny Serwis Huawei

Na ulice Warszawy wyjechał Service Truck. Mobilny serwis Huawei dojedzie do każdego miejsca w Warszawie i przeprowadzi proste naprawy urządzeń Huawei (smartfony, tablety, modemy itp.). W ten sposób Firma ponownie wychodzi naprzeciw potrzebom swoich Klientów. Service Truck to kolejne udogodnienie, obok usługi Hotline i serwisu door-to-door, z którego będą mogli korzystać wszyscy Klienci Huawei. czytaj więcej

Huawei Szczepan Karpiel-Bułecka ambasadorem marki Honor

Honor nawiązał współpracę z wielokrotnym Mistrzem Polski freeskiingu – Szczepanem Karpielem-Bułecką. To kolejny krok marki do świata ekstremalnych sportów oraz element długofalowej kampanii marketingowej. Honor jest także sponsorem tytularnym najbardziej widowiskowych zawodów sezonu zimowego, Honor Winter Sports Festival Powered by Huawei, które odbędą się w dniach 17-18 lutego w Białce Tatrzańskiej. czytaj więcej

Huawei Polska premiera HUAWEI Mate 9 Pro i HUAWEI Mate 9 PORSCHE DESIGN

Szybkość, niezawodność i spektakularny design – te trzy cechy powinny bez wątpienia towarzyszyć smartfonom zaprojektowanym dla świata biznesu. Takimi modelami są HUAWEI Mate 9 Pro oraz HUAWEI Mate 9 PORSCHE DESIGN, które dziś miały swoją oficjalną polską premierę. Konferencja odbyła się w salonie Porsche Centrum Warszawa, a luksusowe samochody marki Porsche były wspaniałym dopełnieniem dla dwóch nowych smartfonów. W wydarzeniu uczestniczyli także przedstawiciele T-Mobile Polska – pierwszego operatora wprowadzającego na rynek Mate 9 Porsche Design. Wyjątkowemu wzornictwu urządzeń z serii Mate przyjrzał się projektant ze studia Kaniewski Design – Mateusz Przystał. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej

Huawei CES 2017: Huawei ogłasza nową erę w komunikacji mobilnej Inteligentne telefony

Podczas tegorocznych targów CES, Richard Yu, Prezes Huawei, zapowiedział działania zmieniające dotychczasowy sposób korzystania z urządzeń mobilnych. Yu zwrócił uwagę m.in. na sztuczną inteligencję i jej praktyczne zastosowanie w urządzeniach mobilnych. Te plany będą realizowane wspólnie z liderami branży – Amazon i Google Daydream. czytaj więcej

Huawei Multimedialny Huawei MediaPad M3 w sprzedaży w Polsce

Tablet Huawei MediaPad M3, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów IFA 2016, jest już dostępny w Polsce. Urządzenie wyróżnia się bezkonkurencyjną jakością dźwięku oraz zaawansowanymi funkcjami odtwarzania multimediów. Nowy tablet Huawei to produkt z najwyższej półki, zachwyca niezwykłą jakością dźwięku, pięknym, minimalistycznym designem oraz płynnością działania. czytaj więcej

Huawei Honor sponsorem tytularnym Winter Sports Festival

Nadszedł czas, by zaznaczyć w kalendarzu 17 i 18 lutego. Właśnie wtedy w Ośrodku Narciarskim Kotelnica Białczańska odbędą się najbardziej widowiskowe zawody sezonu zimowego. Na wielkiej skoczni, która stanie w sercu narciarskiej stolicy Polski rywalizować będą narciarze, snowboardziści i rowerzyści z całej Europy! Sponsorem tytularnym tegorocznej edycji jest marka smartfonów Honor powered by Huawei. czytaj więcej

Huawei Tajemnica designu Honora 8

Smartfon to dzisiaj dużo więcej, niż wielofunkcyjne urządzenie mobilne. Służy nie tylko do codziennej komunikacji, wykonywania zdjęć, czy obsługi domowego sprzętu audio-wideo. W dobie nowoczesnych technologii, używamy go w każdej niemal sytuacji. Dlatego musi spełniać jeszcze jeden aspekt: odzwierciedlać styl właściciela. Nowocześni użytkownicy smartfonów wybierają design, który wyraża dynamikę, energię i unikalność. Taki właśnie jest Honor 8. czytaj więcej

Huawei Xueming Xu obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego Huawei Polska

Huawei informuje o zmianie na stanowisku Dyrektora Zarządzającego polskiego oddziału firmy. Od grudnia 2016 roku. Xueming Xu zastąpi dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego Junfeng Li. Do jego obowiązków należeć będzie zarządzanie i wyznaczanie strategii dla wszystkich trzech grup biznesowych firmy - Carrier, Enterprise oraz Consumer. czytaj więcej

Huawei Zwycięzcy konkursu Huawei Seeds for the Future z krajów Unii Europejskiej zaprezentowali „Postulat na rzecz Cyfryzacji Europy”

Podczas oficjalnego spotkania z przedstawicielami Europarlamentu, grupa 74 studentów uczelni technicznych z krajów Unii Europejskiej zaprezentowała swój „Postulat na rzecz Cyfryzacji Europy”. Dokument jest zbiorem pomysłów, których realizacja, zdaniem młodych specjalistów z sektora teleinformatycznego, przyczyni się do stworzenia lepszej przyszłości dla wszystkich mieszkańców starego kontynentu. czytaj więcej

Huawei Huawei znów w górę w rankingu „Best Global Brands Report”

Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu. czytaj więcej

Huawei Huawei na drugim miejscu w Europie Centralnej i Wschodniej

Według analityków Canalys w drugim kwartale 2017 roku Huawei zajął drugie miejsce pod względem sprzedaży smartfonów w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma dostarczyła konsumentom 1.8 miliona urządzeń. Oznacza to, że do Huawei należy obecnie 12% rynku. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej