Według raportu 2016 Best Global Brands, Huawei jest jedną z najszybciej rozwijających się marek z sektora technologicznego, co zaowocowało skokiem z 88. na 72. miejsce na liście. Tym samym wartość marki została oszacowana na poziomie 5,835 miliarda dolarów. Jest to wzrost w porównaniu do roku poprzedniego aż o 18 proc.
O tak dobrym wyniku zadecydowała m.in. strategia firmy zorientowana na potrzeby klientów oraz innowacyjne usługi i produkty. Na szczególną uwagę zasługuje też fakt, że marka Huawei, mająca od lat ustabilizowaną pozycję rynkową w Chinach, dzięki szerokim kampaniom wizerunkowym, staje się coraz bardziej znana również w Europie. Rosnąca rozpoznawalność marki Huawei przekłada się na przychody firmy, które w ostatnich latach są intensywnie generowane przez grupę biznesową Consumer. Pomiędzy 2011 a 2015 rokiem, firma odnotowała 18 proc. wzrost CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu), w tym dochód całej firmy w zeszłym roku ukształtował się na poziomie 395 miliarda CNY (60,8 miliarda dolarów). Udział Consumer Business Group wyniósł 129,1 milarda CNY (19,36 milarda USD), co daje 72,9 proc. wzrostu w stosunku do roku 2014. W 2015 na całym świecie Huawei dostarczył ponad 108 milionów smartfonów, co stanowi 44 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
- Misją Huawei jest tworzenie lepiej skomunikowanego świata, którego fundamentem są technologie informacyjno-komunikacyjne, a w szczególności rozwiązania chmurowe, SDN, „Internet rzeczy” oraz sztuczna inteligencja. W naszej strategii biznesowej skupiamy się przede wszystkim na potrzebach naszych klientów, którzy są zawsze na pierwszym miejscu. Dzięki filozofii nastawionej na otwartą współpracę w biznesie możemy wpłynąć na przyspieszenie rozwoju społeczeństwa cyfrowego. – powiedział Kevin Zhang, Prezes Marketingu Huawei Corporate.
Jako czołowa firma z branży technologicznej, Huawei przekazuje rokrocznie 10 proc. swojego zysku ze sprzedaży na badania i rozwój w 16 centrach badawczo-rozwojowych, zlokalizowanych na całym świecie. Przykładem może być Aesthetics Reaserch Center w Paryżu, gdzie francuskie firmy z kategorii premium pracują razem z inżynierami Huawei nad dostosowaniem technologii do przyszłych trendów w modzie. Z kolei, najnowsze centrum badawcze – Max Berek Innovation Lab w Wetzlar w Niemczech – zostało otwarte wspólnie z marką Leica, by tworzyć coraz lepsze rozwiązania w dziedzinie fotografii mobilnej oraz usprawnić jakość wykonywanych zdjęć w smartfonach. Oprócz tego, Huawei posiada ponad 10 laboratoriów badawczych w Chinach, Europie i innych lokalizacjach, gdzie projekty są realizowane z ponad 600 partnerami.
W ostatnim czasie, firma powołała wart 1 miliard dolarów Developer Enablement Program, którego celem jest wspieranie partnerów oraz twórców aplikacji mobilnych.
Huawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok
HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcejHuawei Mediatel SA razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska
Mediatel SA (Grupa Kapitałowa HAWE) razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska dotyczący współpracy w zakresie wsparcia technologicznego, handlowego oraz finansowego. Strony porozumienia zakładają podpisanie szczegółowej umowy do końca maja br. W opinii przedstawicieli firm podjęte działania będą podstawą wzrostu przychodów zarówno Grupy Kapitałowej HAWE, jak i Huawei Polska. czytaj więcejHuawei HUAWEI P10 lite zadebiutował na polskim rynku
Na polskim rynku zadebiutował Huawei P10 lite - smartfon, dzięki któremu każda fotografia będzie wyglądała znakomicie! Nowe urządzenie z serii P to nie tylko świetny aparat z trybem portretowym, ale również mocne podzespoły. Wszystko zamknięte w szklanej obudowie, która zachwyca pięknymi, załamującymi swiatło kolorami. Tradycyjnie nie zabrakło funkcji, które kochają wszyscy aktywni użytkownicy - czytnika linii papilarnych i dual SIM.czytaj więcej
Huawei Założyciel Huawei przedstawił Premierowi Nowej Zelandii program inwestycyjny na rzecz transformacji cyfrowej
Premier Nowej Zelandii – Rt Hon. Bill English oraz założyciel i prezes zarządu Huawei – Ren Zhengfei, podczas spotkania, dyskutowali o rozwoju infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej oraz jej znaczeniu dla transformacji cyfrowej. Huawei przedstawił program inwestycyjny dla Nowej Zelandii w tym działania, które zamierza podjąć w ramach badań i rozwoju oraz inicjatyw w zakresie budowy infrastruktury chmurowej. Firma poinformowała także o planach otwarcia biura regionalnego w Wellington. czytaj więcejHuawei HUAWEI P10 – mobilne studio fotografii - polska premiera
Najnowszy produkt w serii P – HUAWEI P10 został oficjalnie zaprezentowany w Polsce. Zarówno główny, jak i przedni aparat w smartfonie, powstał we współpracy z Leica. Nowością jest tryb portretowy z inteligentnym algorytmem rozpoznawania cech twarzy. Sercem P10 jest procesor Kirin 960 i bateria 3200mAh. Kampania reklamowa najnowszego flagowca Huawei pod nazwą „Perfekcyjny portret” rusza 1 kwietnia, bierze w niej udział ambasador marki - Robert Lewandowski. czytaj więcejHuawei Marzena Śliz Dyrektorem Public Affairs w HUAWEI Polska
HUAWEI Polska powiększył swój zespół. Od 15 marca br. do polskiego oddziału firmy dołączyła Marzena Śliz, obejmując stanowisko Dyrektora Public Affairs. Nowa Dyrektor w Huawei będzie odpowiedzialna za wdrażanie strategii oraz komunikacji korporacyjnej na rynku ICT w Polsce, a także utrzymywanie relacji z instytucjami i organizacjami odpowiedzialnymi za ten obszar. czytaj więcejHuawei Huawei P10 w przedsprzedaży z zestawem prezentów
Dobra wiadomość dla tych, którzy nie mogą się doczekać najnowszego Huawei P10 z rewolucyjnymi funkcjami fotograficznymi. Tegoroczny flagowiec Huawei jest już dostępny w przedsprzedaży razem z zestawem prezentów. Decydując się na zamówienie Huawei P10 przed oficjalną polską premierą można otrzymać powerbank o pojemności 10000mAh, szybką ładowarkę samochodową Super Charge i selfie stick. czytaj więcejHuawei HUAWEI na Smart City Forum: Inteligentny system zarządzania oświetleniem fundamentem pod budowę Smart City
Transformacja technologiczna dokonująca się w oparciu o ideę Smart City dotyka wszystkich kluczowych obszarów środowiska miejskiego. HUAWEI podczas V edycji Smart City Forum zaprezentował perspektywy rozwoju polskich miast z wykorzystaniem nowych technologii oraz ich rolę w budowaniu przyjaznego, bardziej komfortowego oraz bezpieczniejszego ekosystemu do życia i pracy. czytaj więcejHuawei HUAWEI w ramach projektu X Labs ogłasza kluczowe obszary badań na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress HUAWEI zorganizował pierwszą doroczną konferencję w ramach projektu X Labs. Zebranym gościom przedstawiono między innymi kierunki badań na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych. Wśród nich znalazły się drony i pojazdy podłączone do Internetu, wirtualna rzeczywistość w chmurze oraz bezprzewodowe rozwiązania dla robotyki. czytaj więcejHuawei China Mobile, HUAWEI, Deutsche Telekom i Volkswagen przedstawiają wizję usługi 5G we wspólnym raporcie
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress, firmy China Mobile, HUAWEI, Deutsche Telekom i Volkswagen przedstawiły wspólną wizję rozwoju sieci 5G. Standard usług mobilnych nowej generacji działających w oparciu o technologię network slicing zaprezentowano w raporcie „5G Service-Guaranteed Network Slicing White Paper”. Ponadto jego autorzy dzielą się także spostrzeżeniami na temat rozwoju rozwiązań chmurowych w erze 5G. czytaj więcejHuawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok
HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcejHuawei Mediatel SA razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska
Mediatel SA (Grupa Kapitałowa HAWE) razem ze spółką zależną HAWE Telekom podpisały list intencyjny z HUAWEI Polska dotyczący współpracy w zakresie wsparcia technologicznego, handlowego oraz finansowego. Strony porozumienia zakładają podpisanie szczegółowej umowy do końca maja br. W opinii przedstawicieli firm podjęte działania będą podstawą wzrostu przychodów zarówno Grupy Kapitałowej HAWE, jak i Huawei Polska. czytaj więcejHuawei HUAWEI P10 lite zadebiutował na polskim rynku
Na polskim rynku zadebiutował Huawei P10 lite - smartfon, dzięki któremu każda fotografia będzie wyglądała znakomicie! Nowe urządzenie z serii P to nie tylko świetny aparat z trybem portretowym, ale również mocne podzespoły. Wszystko zamknięte w szklanej obudowie, która zachwyca pięknymi, załamującymi swiatło kolorami. Tradycyjnie nie zabrakło funkcji, które kochają wszyscy aktywni użytkownicy - czytnika linii papilarnych i dual SIM.czytaj więcej