Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
Huawei

Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes

07.06.2017
Magazyn Forbes opublikował w ostatnim czasie listę najcenniejszych marek świata w 2017 roku. Huawei uplasował się na 88. miejscu, osiągając wartość 7,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 9%
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.

 

Miejsce, marka

Wartość marki

Zmiana wartości w ciągu jednego roku

Przychód marki

Działalność reklamowa

Branża

81. Corona

7,5 mld USD

10%

4,8 mld USD

-

Przemysł alkoholowy

82. Caterpillar

7,5 mld USD

-11%

38,5 mld USD

-

Sprzęt ciężki

83. FedEx

7,5 mld USD

-3%

57,6 mld USD

147 mln USD

Usługi transportowe

84. Adobe Systems

7,4 mld USD

18%

5,8 mld USD

136 mln USD

Technologia

85. Goldman Sachs Group

7,4 mld USD

12%

37,7 mld USD

-

Usługi finansowe

86. Lowe’s

7,3 mld USD

16%

65 mld USD

893 mld USD

Handel detaliczny

87. Chanel

7,3 mld USD

2%

5,1 mld USD

-

Dobra luksusowe

88. Huawei

7,3 mld USD

9%

75,5 mld USD

-

Technologia

89. Target

7,3 mld USD

1%

69,5 mld USD

1,5 mld USD

Handel detaliczny

90. Philips

7,2 mld USD

6%

26,1 mld USD

1,2 mld USD

Działalność zróżnicowana

(Źródło: Forbes)

Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.

Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.

W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.

W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.

Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Huawei Huawei Mate 10 Porsche Design debiutuje na polskim rynku

Po znakomitym przyjęciu przez klientów Huawei Mate 10 Pro, do sprzedaży na polskim rynku wchodzi ekskluzywna wersja smartfona zaprojektowana przez Porsche Design. Mate 10 Pro Porsche Design wyposażony jest m. in. w procesor ze sztuczną inteligencją i aparaty powstałe we współpracy z Leica. Smartfon łączy w sobie innowacyjność technologii Huawei i kunszt wzornictwa legendarnej, luksusowej marki samochodowej. Urządzenie jest dedykowane najbardziej wymagającym użytkownikom, którzy lubią otaczać się wyjątkowymi przedmiotami. czytaj więcej

Huawei HUAWEI podczas World Internet Conference zademonstrował pierwszy na świecie system 3GPP 5G

Przedkomercyjna wersja systemu HUAWEI – 3GPP 5G – otrzymała wyróżnienie World Leading Internet Scientific and Technological Achievements podczas otwarcia czwartej konferencji World Internet Conference. Działanie nowego rozwiązania zademonstrował w trakcie wydarzenia Eric Xu, prezes rotacyjny firmy Huawei. czytaj więcej

Huawei HUAWEI wskazał 10 najbardziej obiecujących zastosowań 5G

Podczas 8. edycji Global Mobile Broadband Forum w Londynie, HUAWEI zaprezentował 10 najbardziej obiecujących zastosowań 5G, wskazując kierunek rozwoju branży ICT w przyszłości. Przedstawione wnioski zostały opracowane przy pomocy platformy do badań Huawei X Labs, która dokonała analizy rozmaitych aspektów, takich jak zależność przemysłu od technologii 5G, wartość biznesową czy dojrzałość usług. czytaj więcej

Huawei Polscy studenci na warsztatach w centrali HUAWEI w Chinach

10 z 12 laureatów międzynarodowego konkursu „Seeds for the Future” organizowanego przez firmę HUAWEI, w dniach 3-19 listopada wzięło udział w warsztatach technologiczno-kulturalnych w Chinach. Projekt prowadzony jest od 2008 roku (w Polsce od roku 2014) i obejmuje swoim zasięgiem 96 krajów, angażując 20 tys. studentów z ponad 280 uczelni świata. czytaj więcej

Huawei Udana akcja rekrutacyjna Huawei Polska, wciąż można aplikować

Kilkaset osób zgłosiło swoje kandydatury w akcji rekrutacyjnej dla Huawei Polska, która odbyła się 1 grudnia w 11 miastach w całej Polsce. Kilkadziesiąt z nich pomyślnie przeszło proces kwalifikacji i jeszcze w tym miesiącu dostanie propozycję dołączenia do zespołu Huawei. Firma zamierza zatrudnić w sumie 100 specjalistów sprzedaży, również na stanowiskach menadżerskich. Rekrutacja trwa – osoby zainteresowane ofertą mogą wysyłać swoje zgłoszenia na adres huawei@adecco.pl. czytaj więcej

Huawei HUAWEI tworzy „układ nerwowy” dla Smart City

We współpracy z globalnymi partnerami, firma HUAWEI pod hasłem „Leading New ICT, Creating a Smart City Nervous System” zaprezentowała podczas Smart City Expo World Congress 2017 (SCEWC) w Barcelonie oraz Global Smart City Summit odbywającego się w trakcie szczytu 16+1 CEE-China w Budapeszcie rozwiązania ICT mające na celu tworzenie inteligentnych miast. Wykorzystanie tych technologii w Smart Cities ma się przyczynić do bezproblemowej współpracy oraz samodzielnego udoskonalania usług dostępnych w takich miastach. czytaj więcej

Huawei Jak usłyszeć przelatujący pocisk… we własnym domu? - MateBook X z systemem Dolby Atmos

Wielu użytkownikom dźwięk z głośników komputera kojarzy się ze słabą jakością i brakiem głębi, wysokich tonów lub basu. Możliwe jest jednak przeżywanie filmowych i muzycznych efektów na poziomie zbliżonym do kinowego i to niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy – w domu, w podróży czy na wakacyjnym wyjeździe w odległym zakątku świata. Pierwszym ultrabookiem, który oferuje doskonałe wrażenia dźwiękowe jest Huawei MateBook X, wyposażony w system Dolby Atmos. czytaj więcej

Huawei Huawei zatrudni 100 specjalistów sprzedaży w całej Polsce

Huawei, globalny producent najwyższej klasy smartfonów, tabletów, wearables i notebooków, zatrudni w Polsce 100 specjalistów sprzedaży. Rekrutacja rozpocznie się 1 grudnia i będzie prowadzona w 11 miastach. Potrzeby kadrowe firmy rosną wraz z szybkim rozwojem biznesu i coraz mocniejszą pozycją na polskim rynku – po trzech kwartałach tego roku udział Huawei w rynku smartfonów sięgnął już 23%. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Global mobile Suppliers Association dzielą się wiedzą nt. 5G do zastosowań wewnątrz budynku

Firma HUAWEI oraz stowarzyszenie Global mobile Suppliers Association (GSA), założone przez dostawców infrastruktury służącej do budowy sieci telefonii komórkowej, określiły wymagania dla sieci 5G do zastosowań wewnątrz budynku w oficjalnym dokumencie „5G-Oriented Indoor Digitalization Solution White Paper”. Został on przedstawionym podczas ostatniego Global Mobile Broadband Forum (MBBF) 2017. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i NTT DOCOMO zaprezentowali holograficzne połączenie video w technologii 5G mmWave CPE

Firma HUAWEI i NTT DOCOMO, największy japoński operator telefonii komórkowej, zaprezentowali pierwszy punkt dostępowy CPE (Customer-premises equipment) w technologii 5G mmWave. Podczas demonstracji nawiązano przy użyciu tej technologii holograficzne połączenie video. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Porsche Design debiutuje na polskim rynku

Po znakomitym przyjęciu przez klientów Huawei Mate 10 Pro, do sprzedaży na polskim rynku wchodzi ekskluzywna wersja smartfona zaprojektowana przez Porsche Design. Mate 10 Pro Porsche Design wyposażony jest m. in. w procesor ze sztuczną inteligencją i aparaty powstałe we współpracy z Leica. Smartfon łączy w sobie innowacyjność technologii Huawei i kunszt wzornictwa legendarnej, luksusowej marki samochodowej. Urządzenie jest dedykowane najbardziej wymagającym użytkownikom, którzy lubią otaczać się wyjątkowymi przedmiotami. czytaj więcej

Huawei HUAWEI podczas World Internet Conference zademonstrował pierwszy na świecie system 3GPP 5G

Przedkomercyjna wersja systemu HUAWEI – 3GPP 5G – otrzymała wyróżnienie World Leading Internet Scientific and Technological Achievements podczas otwarcia czwartej konferencji World Internet Conference. Działanie nowego rozwiązania zademonstrował w trakcie wydarzenia Eric Xu, prezes rotacyjny firmy Huawei. czytaj więcej

Huawei HUAWEI wskazał 10 najbardziej obiecujących zastosowań 5G

Podczas 8. edycji Global Mobile Broadband Forum w Londynie, HUAWEI zaprezentował 10 najbardziej obiecujących zastosowań 5G, wskazując kierunek rozwoju branży ICT w przyszłości. Przedstawione wnioski zostały opracowane przy pomocy platformy do badań Huawei X Labs, która dokonała analizy rozmaitych aspektów, takich jak zależność przemysłu od technologii 5G, wartość biznesową czy dojrzałość usług. czytaj więcej

Huawei Polscy studenci na warsztatach w centrali HUAWEI w Chinach

10 z 12 laureatów międzynarodowego konkursu „Seeds for the Future” organizowanego przez firmę HUAWEI, w dniach 3-19 listopada wzięło udział w warsztatach technologiczno-kulturalnych w Chinach. Projekt prowadzony jest od 2008 roku (w Polsce od roku 2014) i obejmuje swoim zasięgiem 96 krajów, angażując 20 tys. studentów z ponad 280 uczelni świata. czytaj więcej

Huawei Udana akcja rekrutacyjna Huawei Polska, wciąż można aplikować

Kilkaset osób zgłosiło swoje kandydatury w akcji rekrutacyjnej dla Huawei Polska, która odbyła się 1 grudnia w 11 miastach w całej Polsce. Kilkadziesiąt z nich pomyślnie przeszło proces kwalifikacji i jeszcze w tym miesiącu dostanie propozycję dołączenia do zespołu Huawei. Firma zamierza zatrudnić w sumie 100 specjalistów sprzedaży, również na stanowiskach menadżerskich. Rekrutacja trwa – osoby zainteresowane ofertą mogą wysyłać swoje zgłoszenia na adres huawei@adecco.pl. czytaj więcej

Huawei HUAWEI tworzy „układ nerwowy” dla Smart City

We współpracy z globalnymi partnerami, firma HUAWEI pod hasłem „Leading New ICT, Creating a Smart City Nervous System” zaprezentowała podczas Smart City Expo World Congress 2017 (SCEWC) w Barcelonie oraz Global Smart City Summit odbywającego się w trakcie szczytu 16+1 CEE-China w Budapeszcie rozwiązania ICT mające na celu tworzenie inteligentnych miast. Wykorzystanie tych technologii w Smart Cities ma się przyczynić do bezproblemowej współpracy oraz samodzielnego udoskonalania usług dostępnych w takich miastach. czytaj więcej

Huawei Jak usłyszeć przelatujący pocisk… we własnym domu? - MateBook X z systemem Dolby Atmos

Wielu użytkownikom dźwięk z głośników komputera kojarzy się ze słabą jakością i brakiem głębi, wysokich tonów lub basu. Możliwe jest jednak przeżywanie filmowych i muzycznych efektów na poziomie zbliżonym do kinowego i to niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy – w domu, w podróży czy na wakacyjnym wyjeździe w odległym zakątku świata. Pierwszym ultrabookiem, który oferuje doskonałe wrażenia dźwiękowe jest Huawei MateBook X, wyposażony w system Dolby Atmos. czytaj więcej

Huawei Huawei zatrudni 100 specjalistów sprzedaży w całej Polsce

Huawei, globalny producent najwyższej klasy smartfonów, tabletów, wearables i notebooków, zatrudni w Polsce 100 specjalistów sprzedaży. Rekrutacja rozpocznie się 1 grudnia i będzie prowadzona w 11 miastach. Potrzeby kadrowe firmy rosną wraz z szybkim rozwojem biznesu i coraz mocniejszą pozycją na polskim rynku – po trzech kwartałach tego roku udział Huawei w rynku smartfonów sięgnął już 23%. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Global mobile Suppliers Association dzielą się wiedzą nt. 5G do zastosowań wewnątrz budynku

Firma HUAWEI oraz stowarzyszenie Global mobile Suppliers Association (GSA), założone przez dostawców infrastruktury służącej do budowy sieci telefonii komórkowej, określiły wymagania dla sieci 5G do zastosowań wewnątrz budynku w oficjalnym dokumencie „5G-Oriented Indoor Digitalization Solution White Paper”. Został on przedstawionym podczas ostatniego Global Mobile Broadband Forum (MBBF) 2017. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i NTT DOCOMO zaprezentowali holograficzne połączenie video w technologii 5G mmWave CPE

Firma HUAWEI i NTT DOCOMO, największy japoński operator telefonii komórkowej, zaprezentowali pierwszy punkt dostępowy CPE (Customer-premises equipment) w technologii 5G mmWave. Podczas demonstracji nawiązano przy użyciu tej technologii holograficzne połączenie video. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w logistyce

Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI na 83. miejscu najnowszej listy Top 100 Fortune 500

W tegorocznym zestawieniu Fortune 500, które opublikowano 20 lipca, HUAWEI zajął 83. miejsce, awansując z 129. pozycji. Przychód koncernu wyniósł 78,51 miliardów dolarów, dzięki czemu firma zadebiutowała w pierwszej setce globalnego rankingu. czytaj więcej