Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.
Miejsce, marka | Wartość marki | Zmiana wartości w ciągu jednego roku | Przychód marki | Działalność reklamowa | Branża |
81. Corona | 7,5 mld USD | 10% | 4,8 mld USD | - | Przemysł alkoholowy |
82. Caterpillar | 7,5 mld USD | -11% | 38,5 mld USD | - | Sprzęt ciężki |
83. FedEx | 7,5 mld USD | -3% | 57,6 mld USD | 147 mln USD | Usługi transportowe |
84. Adobe Systems | 7,4 mld USD | 18% | 5,8 mld USD | 136 mln USD | Technologia |
85. Goldman Sachs Group | 7,4 mld USD | 12% | 37,7 mld USD | - | Usługi finansowe |
86. Lowe’s | 7,3 mld USD | 16% | 65 mld USD | 893 mld USD | Handel detaliczny |
87. Chanel | 7,3 mld USD | 2% | 5,1 mld USD | - | Dobra luksusowe |
88. Huawei | 7,3 mld USD | 9% | 75,5 mld USD | - | Technologia |
89. Target | 7,3 mld USD | 1% | 69,5 mld USD | 1,5 mld USD | Handel detaliczny |
90. Philips | 7,2 mld USD | 6% | 26,1 mld USD | 1,2 mld USD | Działalność zróżnicowana |
(Źródło: Forbes)
Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.
Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.
W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.
W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.
Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Huawei Huawei znów w górę w rankingu „Best Global Brands Report”
Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu. czytaj więcejHuawei HUAWEI CONNECT 2017: nowe strategie, 500 mln dolarów na inwestycje i globalne zaufanie
Podczas Huawei Connect 2017 w Szanghaju Huawei ogłosił, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 500 milionów dolarów, aby pomóc swoim klientom w procesie cyfrowej transformacji. Firma zaprezentowała także najnowsze strategie i rozwiązania, które mają ułatwić przedsiębiorstwom ich integrację z cloud computing. czytaj więcejHuawei Stacjonarnie, mobilnie, a może bez wychodzenia z domu? – Serwis Huawei
Smartfon, tablet czy laptop to urządzenia, które od kilku lat stają się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Co jednak, gdy ulegną awarii? Dostęp do szerokiej sieci punktów serwisowych jest w takiej sytuacji kluczowy. czytaj więcejHuawei Huawei: Urządzenie mobilne do prowadzenia biznesu
Prowadzenie biznesu wymaga nieustannego bycia w kontakcie z pracownikami, partnerami i klientami. Ten, kto pragnie sukcesu, nie może pozwolić sobie na to, by wielogodzinne spotkania i podróże odbierały mu dostęp do najważniejszych danych, prezentacji czy dokumentów. Mając w ręku odpowiedniej jakości tablet, możemy pracować zdalnie w pełnym tego słowa znaczeniu. czytaj więcejHuawei HUAWEI chce zbudować jedną z pięciu największych chmur świata
Podczas HUAWEI CONNECT 2017 w Szanghaju Guo Ping, dyrektor generalny Huawei podzielił się z uczestnikami spotkania wizją budowy przez firmę jednej z pięciu największych światowych chmur, których powstanie przewiduje się w przyszłości. czytaj więcejHuawei Nowy router od Huawei w ofercie T-Mobile
Huawei prezentuje nowy router, który wyróżnia się nie tylko szybkością przesyłania danych, ale również eleganckim wyglądem. Co więcej, dzięki wbudowanej baterii może służyć również jako mobilne centrum internetu nawet dla 32 urządzeń jednocześnie. czytaj więcejHuawei HUAWEI i Microsoft zawarły porozumienie na temat współpracy w chmurze
Podczas HUAWEI CONNECT 2017 w Szanghaju, HUAWEI i Microsoft podpisały porozumienie, w ramach którego aplikacje firmy z Redmond zostaną udostępnione w Huawei Cloud. Obie firmy chcą w ten sposób zainicjować współpracę w zakresie publicznej chmury, która zapewniłaby przedsiębiorstwom szeroki dostęp do nowoczesny rozwiązań. czytaj więcejHuawei Kirin 970 z nagrodą podczas IFA 2017
Portal technologiczny Android Authority przyznał nagrodę "Best of IFA 2017". Otrzymała ją firma Huawei za najnowszy procesor Kirin 970. czytaj więcejHuawei IFA 2017: Nowy kolor Honor 9 - zielonkawobłękitny odcień o nazwie Robin Egg Blue
Podczas targów elektroniki użytkowej IFA 2017, marka Honor zaprezentowała najnowszą wersję kolorystyczną smartfona Honor 9. Zielonkawobłękitny odcień o nazwie Robin Egg Blue wyznacza zupełnie nowe standardy w kolorystyce urządzeń tego typu. Honor pokazał również inne wiodące produkty, czyli modele Honor 9, Honor 9 Pro oraz Honor Magic. czytaj więcejHuawei Honor łączy siły z Google Play, aby dodać graczom skrzydeł
Honor, marka smartfonów stworzona z myślą o pasjonatach rozwiązań cyfrowych, połączyła siły z Google Play. Celem tej współpracy jest zapewnienie użytkownikom smartfonów Honor 9, czyli najnowszego flagowego modelu tej marki, wyjątkowych doświadczeń podczas korzystania z mobilnej wersji gry „Transformers: Forged to Fight”. W 2017 roku tytuł ten został wybrany Grą Roku Google Play. czytaj więcejHuawei Huawei znów w górę w rankingu „Best Global Brands Report”
Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu. czytaj więcejHuawei HUAWEI CONNECT 2017: nowe strategie, 500 mln dolarów na inwestycje i globalne zaufanie
Podczas Huawei Connect 2017 w Szanghaju Huawei ogłosił, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 500 milionów dolarów, aby pomóc swoim klientom w procesie cyfrowej transformacji. Firma zaprezentowała także najnowsze strategie i rozwiązania, które mają ułatwić przedsiębiorstwom ich integrację z cloud computing. czytaj więcejHuawei Stacjonarnie, mobilnie, a może bez wychodzenia z domu? – Serwis Huawei
Smartfon, tablet czy laptop to urządzenia, które od kilku lat stają się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Co jednak, gdy ulegną awarii? Dostęp do szerokiej sieci punktów serwisowych jest w takiej sytuacji kluczowy. czytaj więcejHuawei Huawei: Urządzenie mobilne do prowadzenia biznesu
Prowadzenie biznesu wymaga nieustannego bycia w kontakcie z pracownikami, partnerami i klientami. Ten, kto pragnie sukcesu, nie może pozwolić sobie na to, by wielogodzinne spotkania i podróże odbierały mu dostęp do najważniejszych danych, prezentacji czy dokumentów. Mając w ręku odpowiedniej jakości tablet, możemy pracować zdalnie w pełnym tego słowa znaczeniu. czytaj więcejHuawei HUAWEI chce zbudować jedną z pięciu największych chmur świata
Podczas HUAWEI CONNECT 2017 w Szanghaju Guo Ping, dyrektor generalny Huawei podzielił się z uczestnikami spotkania wizją budowy przez firmę jednej z pięciu największych światowych chmur, których powstanie przewiduje się w przyszłości. czytaj więcejHuawei Nowy router od Huawei w ofercie T-Mobile
Huawei prezentuje nowy router, który wyróżnia się nie tylko szybkością przesyłania danych, ale również eleganckim wyglądem. Co więcej, dzięki wbudowanej baterii może służyć również jako mobilne centrum internetu nawet dla 32 urządzeń jednocześnie. czytaj więcejHuawei HUAWEI i Microsoft zawarły porozumienie na temat współpracy w chmurze
Podczas HUAWEI CONNECT 2017 w Szanghaju, HUAWEI i Microsoft podpisały porozumienie, w ramach którego aplikacje firmy z Redmond zostaną udostępnione w Huawei Cloud. Obie firmy chcą w ten sposób zainicjować współpracę w zakresie publicznej chmury, która zapewniłaby przedsiębiorstwom szeroki dostęp do nowoczesny rozwiązań. czytaj więcejHuawei Kirin 970 z nagrodą podczas IFA 2017
Portal technologiczny Android Authority przyznał nagrodę "Best of IFA 2017". Otrzymała ją firma Huawei za najnowszy procesor Kirin 970. czytaj więcejHuawei IFA 2017: Nowy kolor Honor 9 - zielonkawobłękitny odcień o nazwie Robin Egg Blue
Podczas targów elektroniki użytkowej IFA 2017, marka Honor zaprezentowała najnowszą wersję kolorystyczną smartfona Honor 9. Zielonkawobłękitny odcień o nazwie Robin Egg Blue wyznacza zupełnie nowe standardy w kolorystyce urządzeń tego typu. Honor pokazał również inne wiodące produkty, czyli modele Honor 9, Honor 9 Pro oraz Honor Magic. czytaj więcejHuawei Honor łączy siły z Google Play, aby dodać graczom skrzydeł
Honor, marka smartfonów stworzona z myślą o pasjonatach rozwiązań cyfrowych, połączyła siły z Google Play. Celem tej współpracy jest zapewnienie użytkownikom smartfonów Honor 9, czyli najnowszego flagowego modelu tej marki, wyjątkowych doświadczeń podczas korzystania z mobilnej wersji gry „Transformers: Forged to Fight”. W 2017 roku tytuł ten został wybrany Grą Roku Google Play. czytaj więcejHuawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku
Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcejHuawei Huawei awansuje w rankingu najbardziej wartościowych marek według Forbesa
Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld USD, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. czytaj więcejLG LG przedstawia LG G7 ThinQ - przełomowy, flagowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG Electronics (LG) przedstawia dziś swój najnowszy smartfon: LG G7 ThinQ, wyposażony w użyteczne i wygodne funkcje oparte o sztuczną inteligencję.LG G7 ThinQ napędzany jest przez najnowszą mobilną platformę Qualcomm® Snapdragon™ 845. Posiada 4GB/6GB pamięci RAM oraz 64GB/128GB pamięci wewnętrznej, co umożliwia mu obsługę najnowszych aplikacji i szybkie wykonywanie nawet najbardziej wymagających zadań. LG G7 ThinQ wyposażony jest w 6,1-calowy wyświetlacz – niemal o pół cala większy od swojego poprzednika – co istotne nie jest jednak szerszy. To z kolei oznacza, że doskonale nadaje się do obsługi jedną ręką. czytaj więcej