Huawei na liście najbardziej wartościowych marek 2017 roku przygotowanej przez Forbes
w ujęciu rok do roku. Jest to jedyna chińska marka, uwzględniona w zestawieniu.
Miejsce, marka | Wartość marki | Zmiana wartości w ciągu jednego roku | Przychód marki | Działalność reklamowa | Branża |
81. Corona | 7,5 mld USD | 10% | 4,8 mld USD | - | Przemysł alkoholowy |
82. Caterpillar | 7,5 mld USD | -11% | 38,5 mld USD | - | Sprzęt ciężki |
83. FedEx | 7,5 mld USD | -3% | 57,6 mld USD | 147 mln USD | Usługi transportowe |
84. Adobe Systems | 7,4 mld USD | 18% | 5,8 mld USD | 136 mln USD | Technologia |
85. Goldman Sachs Group | 7,4 mld USD | 12% | 37,7 mld USD | - | Usługi finansowe |
86. Lowe’s | 7,3 mld USD | 16% | 65 mld USD | 893 mld USD | Handel detaliczny |
87. Chanel | 7,3 mld USD | 2% | 5,1 mld USD | - | Dobra luksusowe |
88. Huawei | 7,3 mld USD | 9% | 75,5 mld USD | - | Technologia |
89. Target | 7,3 mld USD | 1% | 69,5 mld USD | 1,5 mld USD | Handel detaliczny |
90. Philips | 7,2 mld USD | 6% | 26,1 mld USD | 1,2 mld USD | Działalność zróżnicowana |
(Źródło: Forbes)
Forbes wybiera co roku 100 najcenniejszych marek z puli ponad 200 międzynarodowych firm, prowadzących działalność na całym świecie. W tym roku firmy zebrane w czołowej setce wywodzą się z 15 krajów. Marki ze Stanów Zjednoczonych niezaprzeczalnie wiodą prym, zajmując 56 miejsc listy. W ich ślady poszły spółki z Niemiec, Francji oraz Japonii, które uplasowały się odpowiednio na 11, 7 i 6 pozycjach.
Patrząc na wszystkie wskazane branże, można powiedzieć, że technologia to bez wątpienia najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź – zagarnęła w sumie 18 pozycji na liście. Aż 9 firm z pierwszej piętnastki to spółki technologiczne. Jeżeli chodzi o inne branże, na liście znalazło się 13 podmiotów z sektora finansowego. Koncern American Express zajął najwyższe miejsce w swojej kategorii i osiągnąwszy wartość 24,5 miliarda dolarów, wskoczył na 22. miejsce. Do zestawienia trafiło 12 firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło koncernowi Gillette, którego wartość wycenia się na 19,2 miliarda dolarów, co dało marce 28. miejsce na liście Forbesa.
W 2016 roku Huawei zdecydowanie wyprzedził konkurencję w swojej kategorii. Było to możliwe dzięki zdobyciu uznania konsumentów z całego świata. W pierwszym kwartale 2017 r. spółka utrzymała szybkie tempo wzrostu dzięki stale zwiększającej się sprzedaży smartfonów. Zgodnie z danymi statystycznymi najlepszych instytutów badawczych, takich jak IDC, SA czy Trendforce, smartfony Huawei zajęły 3. miejsce na świecie i 1. miejsce w Chinach pod względem sprzedaży. Tym samym pozycja marki w tym segmencie produktów umocniła się na rynku międzynarodowym. Doskonale zaprojektowane, innowacyjne urządzenia z serii P oraz serii Mate podbiły serca konsumentów, dzięki czemu koncern Huawei zwiększył wpływy w głównym segmencie smartfonów. Na całym świecie sprzedano 12 milionów egzemplarzy telefonów Huawei P9/P9 Plus, co uczyniło z nich pierwsze modele flagowe, których sprzedaż przekroczyła poziom 10 milionów sztuk. W najnowszej serii P10, dzięki współpracy z instytutem Pantone, znajdują się urządzenia w nowym kolorze – wyjątkowym odcieniu zieleni o nazwie „Greenery”. Nowa odsłona telefonu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów na całym świecie.
W obszarze rozwoju marki, Huawei kontynuuje strategię integracji działań marketingowych, korzystając z najlepszych i najbardziej kreatywnych projektów i aktywacji tworzonych lokalnie i globalnie. Co więcej, innowacyjność nadal zajmować będzie kluczową pozycję w planach marketingowych koncernu. Po premierze serii P10, firma Huawei nawiązała współpracę z najsłynniejszym na świecie magazynem modowym Vogue oraz ruszyła z kampanią, której celem było „odtworzenie kultowych fotografii” za pomocą nowych urządzeń marki. Akcja ta podkreśliła jakość zdjęć robionych przy użyciu funkcji portretowych aparatu opracowanego we współpracy z firmą Leica, dostępnego w smartfonach z serii P10/P10 Plus. Huawei współpracował również z Saatchi Gallery, a także dokonał odsłonięcia wystawy selfie zatytułowanej „From Selfie to Self Expression”, wynosząc w ten sposób selfie na nowy poziom artystycznej ekspresji. Te ekscytujące wydarzenia nie tylko stanowią środek przekazu koncepcji marki Huawei, ale też pozwalają zbudować trwałe połączenie pomiędzy technologią a stylem życia i emocjami konsumentów, co sprzyja tworzeniu silniejszej więzi emocjonalnej z klientami z całego świata.
Wzrost wpływów marki Huawei został potwierdzony przez wiele znanych instytucji z różnych zakątków świata. Oprócz listy najbardziej wartościowych marek 2017 roku stworzonej przez magazyn Forbes, Huawei trafił także do innych prestiżowych zestawień biorących pod uwagę wartość marki. W październiku 2016 r. Huawei został uwzględniony na przygotowanej przez Interbrand liście 100 najcenniejszych marek świata, gdzie zajął 72. pozycję, co uczyniło z niego najszybciej pnącą się na szczyt firmę z branży technologicznej. Koncern został również zakwalifikowany do „Global 500”, rankingu skupiającego marki, które w 2017 r. charakteryzowały się najwyższą wartością. Firma Huawei zajęła 40. miejsce, przesuwając się o 7 pozycji w górę w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Huawei Sukces sprzedażowy Huawei MateBook X
Sprzedaż MateBook X, pierwszego ultrabooka w ofercie Huawei, dynamicznie rośnie od chwili sierpniowego debiutu na polskim rynku. We wrześniu br. sprzedaż wzrosła o 55% w stosunku do sierpnia, a w październiku – aż o 65% w stosunku do sierpnia. czytaj więcejHuawei LG U+ i HUAWEI chcą wspólnie wprowadzić do sieci szerokopasmowych telewizję w rozdzielczości ultra HD
Firmy LG U+ i HUAWEI z sukcesem zakończyły przedrynkowe testy pierwszej telewizji umożliwiającej przesyłanie sygnału telewizyjnego w sieciach szerokopasmowych (Internet Protocol Television – IPTV) w rozdzielczości ultra HD. Wykorzystano do tego technologię 5G Fixed Wireless Access (FWA) z układem scalonym opartym na falach milimetrowych 5G CPE. czytaj więcejHuawei HUAWEI z trzema nagrodami na Broadband World Forum 2017
Firma HUAWEI została wyróżniona trzema nagrodami podczas tegorocznego Broadband World Forum, największego na świecie wydarzenia poświęconego globalnej sieci szerokopasmowej. Pionierskie rozwiązania i innowacje powstałe we współpracy z globalnymi operatorami zostały wyróżnione w kategorii „Osiągnięcie w FMC", „Najlepsze usługi dla konsumenta o prędkości 1Gb/s oparte na G.fast bądź DOCSIS 3.1" oraz „Najlepsza Sieć Smart Home". czytaj więcejHuawei Huawei Mate 10 Pro i Robert Lewandowski – premiera mistrzowskiego duetu
Najnowszy flagowy smartfon Huawei – Mate 10 Pro, pierwszy na świecie telefon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją – zadebiutował dziś w Polsce. Podczas uroczystej premiery na Stadionie Narodowym kilkuset gości miało okazję poznać atuty najnowszego urządzenia Huawei. Atrakcją wieczoru był również przedpremierowy pokaz reklamy telewizyjnej promującej serię Mate 10 z udziałem ambasadora marki, Roberta Lewandowskiego. czytaj więcejHuawei Huawei Mate 10 Pro w przedsprzedaży z kamerą EnVizion 360
Już 27 października rozpocznie się przedsprzedażHuawei Mate 10 Pro. Jest to pierwszy smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją. W okresie przedsprzedaży będzie dostępny z kamerą Huawei EnVizion 360 w prezencie. czytaj więcej
Huawei HUAWEI z nagrodą "Best IoV Innovation"
Podczas Światowej Konferencji Inteligentnych Pojazdów 2017 rozwiązanie Connected Car firmy HUAWEI, opracowane na platformie OceanConnect IoT, zostało uhonorowane nagrodą "Best IoV Innovation". czytaj więcejHuawei Huawei Mate 10 lite w przedsprzedaży ze słuchawkami Bluetooth
Do przedsprzedaży trafił Huawei Mate 10 lite. Smartfon jest pierwszym w portfolio Huawei, wyposażonym w dwa podwójne aparaty – przedni oraz tylny. Nowy ekran FullView o proporcjach 18:9 i autorskie rozwiązania dźwiękowe dostarczą niezapomnianych wrażeń podczas oglądania materiałów video czy grania w gry mobilne. Przed datą oficjalnej premiery w Polsce do Mate 10 lite dodawane będą słuchawki Bluetooth AM61. czytaj więcejHuawei Huawei prezentuje modele Mate 10 Pro i Mate 10
Podczas światowej prezentacji w Monachium, Huawei zaprezentował długo wyczekiwane najnowsze urządzenia z serii Mate. Nowe modele – Mate 10 i Mate 10 Pro, wyróżniają się na tle oferowanych na rynku rozwiązań, dzięki nowemu procesorowi Kirin 970. To pierwsza mobilna platforma wykorzystującą sztuczną inteligencję. Dzięki niemu oba urządzenia naprawdę rozumieją sposób, w jaki użytkownik komunikuje się ze światem. czytaj więcejHuawei HUAWEI umacnia swoją pozycję w obszarze technologii 5G
HUAWEI prowadzi intensywne prace nad rozwojem i badaniami w obszarze technologii 5G. O zaangażowaniu firmy świadczyć mogą m.in. ogłoszone niedawno zadawalające wyniki drugiej fazy testu organizowanego przez Grupę Promocji IMT-2020 (5G). Dodatkowo HUAWEI zaprezentował pierwszą na świecie aplikację 5G przeznaczoną dla inteligentnych sieci. Co więcej w celu rozpoczęcia badań nad zastosowaniem tej technologii w obszarze produkcyjnym Huawei zawarł porozumienie z firmą Festo. Z kolei z firmą Intel ogłosił rozpoczęcie testów w zakresie rozwoju interoperacyjności. Ponadto w celu opracowania rozwiązań dla następnej fazy 5G, czyli mobilnej i bezprzewodowej architektury komunikacyjnej, Huawei połączył siły z 14 wiodącymi partnerami akademickimi i firmami branżowymi. czytaj więcejHuawei Huawei: Jeden odcisk palca, wiele zastosowań. Sprawdź czy znasz je wszystkie
Po co w smartfonach, tabletach i laptopach czytniki linii papilarnych? Zabezpieczenia biometryczne są już standardem, ale ich funkcje nie zawsze są w pełni wykorzystywane. Do czego, oprócz odblokowywania urządzeń mobilnych, może posłużyć taki czytnik? czytaj więcejHuawei Sukces sprzedażowy Huawei MateBook X
Sprzedaż MateBook X, pierwszego ultrabooka w ofercie Huawei, dynamicznie rośnie od chwili sierpniowego debiutu na polskim rynku. We wrześniu br. sprzedaż wzrosła o 55% w stosunku do sierpnia, a w październiku – aż o 65% w stosunku do sierpnia. czytaj więcejHuawei LG U+ i HUAWEI chcą wspólnie wprowadzić do sieci szerokopasmowych telewizję w rozdzielczości ultra HD
Firmy LG U+ i HUAWEI z sukcesem zakończyły przedrynkowe testy pierwszej telewizji umożliwiającej przesyłanie sygnału telewizyjnego w sieciach szerokopasmowych (Internet Protocol Television – IPTV) w rozdzielczości ultra HD. Wykorzystano do tego technologię 5G Fixed Wireless Access (FWA) z układem scalonym opartym na falach milimetrowych 5G CPE. czytaj więcejHuawei HUAWEI z trzema nagrodami na Broadband World Forum 2017
Firma HUAWEI została wyróżniona trzema nagrodami podczas tegorocznego Broadband World Forum, największego na świecie wydarzenia poświęconego globalnej sieci szerokopasmowej. Pionierskie rozwiązania i innowacje powstałe we współpracy z globalnymi operatorami zostały wyróżnione w kategorii „Osiągnięcie w FMC", „Najlepsze usługi dla konsumenta o prędkości 1Gb/s oparte na G.fast bądź DOCSIS 3.1" oraz „Najlepsza Sieć Smart Home". czytaj więcejHuawei Huawei Mate 10 Pro i Robert Lewandowski – premiera mistrzowskiego duetu
Najnowszy flagowy smartfon Huawei – Mate 10 Pro, pierwszy na świecie telefon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją – zadebiutował dziś w Polsce. Podczas uroczystej premiery na Stadionie Narodowym kilkuset gości miało okazję poznać atuty najnowszego urządzenia Huawei. Atrakcją wieczoru był również przedpremierowy pokaz reklamy telewizyjnej promującej serię Mate 10 z udziałem ambasadora marki, Roberta Lewandowskiego. czytaj więcejHuawei Huawei Mate 10 Pro w przedsprzedaży z kamerą EnVizion 360
Już 27 października rozpocznie się przedsprzedażHuawei Mate 10 Pro. Jest to pierwszy smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją. W okresie przedsprzedaży będzie dostępny z kamerą Huawei EnVizion 360 w prezencie. czytaj więcej