Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki  za pierwszą połowę 2017 r.
Huawei

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

27.07.2017
Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego.

Prezes Huawei CBG Richard Yu komentuje: - Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.

Według danych IDC w pierwszym kwartale 2017 r. udział Huawei w światowym rynku smartfonów wzrósł do 9,8 %. Odpowiada za to rosnąca sprzedaż smartfonów klasy średniej i wyższej w kluczowych regionach świata. W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22.1% oraz zwiększeniem dostaw o 24% w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18% rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich. Grupa Huawei CBG ma na koncie też duże osiągnięcia na rynkach Azji i Pacyfiku, m.in. w Tajlandii, Malezji, Japonii, Korei Południowej i Rosji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK i Sino, urządzenia z linii Honor znalazły się w Chinach na pierwszym miejscu pod względem liczby smartfonów sprzedawanych przez Internet oraz przychodów w okresie styczeń–maj 2017 r.

Te wzrosty przełożyły się na pozycję Huawei jako marki premium o światowej renomie. W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ  na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500.

Urządzenia Huawei spotykają się z pozytywnym przyjęciem ze strony użytkowników z całego świata, ponieważ każde z nich to gwarancja jakości, pozytywnych doświadczeń i innowacyjność – tłumaczy Yu. Huawei oferuje solidny ekosystem urządzeń konsumenckich obejmujący popularne smartfony, tablety, galanterię elektroniczną a od niedawna także komputery PC. Konsumenci mają pewność, że urządzenia premium marki Huawei spełnią ich wysokie wymagania.

Wraz z umocnieniem pozycji marki Huawei ewoluować będzie także strategia sprzedażowa firmy. Huawei planuje rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy, podczas gdy w maju 2016 r. wynosiła 35 tysięcy. Firmowe placówki mają odzwierciedlać luksusowy wizerunek marki najwyższej klasy, który Huawei buduje we wszystkich zakątkach globu.

Znaczący wzrost w Europie Wschodniej

Z 50% wzrostem (pierwsza połowa 2017r. – 20.2% i pierwsza połowa 2016r.  – 13.5%) w Europie Wschodniej Huawei umacnia silną pozycję rynkową w tej części Europy. Firma osiągnęła kolejny ważny przełom w zrównoważonym rozwoju i utrzymaniu się na czołowej pozycji na rynku.

Huawei patrzy w przyszłość i zamierza utrzymywać tendencję wzrostową, proponując kolejne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i systemów uczących się – to one wprowadzą technologię w nową „erę smart”. Ambicją CBG jest oferować inteligentne urządzenia, wyprzedzające potrzeby użytkowników i organicznie dostosowujące się do ich stylu pracy i życia.

Piętnaście globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz 36 centrów innowacji pracuje nad nowymi technologiami takimi jak czujniki, metody zarządzania danymi i ulepszenia w chipsetach Kirin, które powstały po to, aby umożliwić wprowadzenie na rynek tego nowego rodzaju funkcjonalności. Opracowując innowacyjne rozwiązania Huawei współpracuje z najważniejszymi graczami w branży, takimi jak Leica, Dolby, Microsoft, Intel i Google. 

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Huawei znów w górę w rankingu „Best Global Brands Report”

Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI CONNECT 2017: nowe strategie, 500 mln dolarów na inwestycje i globalne zaufanie

Podczas Huawei Connect 2017 w Szanghaju Huawei ogłosił, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 500 milionów dolarów, aby pomóc swoim klientom w procesie cyfrowej transformacji. Firma zaprezentowała także najnowsze strategie i rozwiązania, które mają ułatwić przedsiębiorstwom ich integrację z cloud computing. czytaj więcej

Huawei Stacjonarnie, mobilnie, a może bez wychodzenia z domu? – Serwis Huawei

Smartfon, tablet czy laptop to urządzenia, które od kilku lat stają się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Co jednak, gdy ulegną awarii? Dostęp do szerokiej sieci punktów serwisowych jest w takiej sytuacji kluczowy. czytaj więcej

Huawei Huawei: Urządzenie mobilne do prowadzenia biznesu

Prowadzenie biznesu wymaga nieustannego bycia w kontakcie z pracownikami, partnerami i klientami. Ten, kto pragnie sukcesu, nie może pozwolić sobie na to, by wielogodzinne spotkania i podróże odbierały mu dostęp do najważniejszych danych, prezentacji czy dokumentów. Mając w ręku odpowiedniej jakości tablet, możemy pracować zdalnie w pełnym tego słowa znaczeniu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI chce zbudować jedną z pięciu największych chmur świata

Podczas HUAWEI CONNECT 2017 w Szanghaju Guo Ping, dyrektor generalny Huawei podzielił się z uczestnikami spotkania wizją budowy przez firmę jednej z pięciu największych światowych chmur, których powstanie przewiduje się w przyszłości. czytaj więcej

Huawei Nowy router od Huawei w ofercie T-Mobile

Huawei prezentuje nowy router, który wyróżnia się nie tylko szybkością przesyłania danych, ale również eleganckim wyglądem. Co więcej, dzięki wbudowanej baterii może służyć również jako mobilne centrum internetu nawet dla 32 urządzeń jednocześnie. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Microsoft zawarły porozumienie na temat współpracy w chmurze

Podczas HUAWEI CONNECT 2017 w Szanghaju, HUAWEI i Microsoft podpisały porozumienie, w ramach którego aplikacje firmy z Redmond zostaną udostępnione w Huawei Cloud. Obie firmy chcą w ten sposób zainicjować współpracę w zakresie publicznej chmury, która zapewniłaby przedsiębiorstwom szeroki dostęp do nowoczesny rozwiązań. czytaj więcej

Huawei Kirin 970 z nagrodą podczas IFA 2017

Portal technologiczny Android Authority przyznał nagrodę "Best of IFA 2017". Otrzymała ją firma Huawei za najnowszy procesor Kirin 970. czytaj więcej

Huawei IFA 2017: Nowy kolor Honor 9 - zielonkawobłękitny odcień o nazwie Robin Egg Blue

Podczas targów elektroniki użytkowej IFA 2017, marka Honor zaprezentowała najnowszą wersję kolorystyczną smartfona Honor 9. Zielonkawobłękitny odcień o nazwie Robin Egg Blue wyznacza zupełnie nowe standardy w kolorystyce urządzeń tego typu. Honor pokazał również inne wiodące produkty, czyli modele Honor 9, Honor 9 Pro oraz Honor Magic. czytaj więcej

Huawei Honor łączy siły z Google Play, aby dodać graczom skrzydeł

Honor, marka smartfonów stworzona z myślą o pasjonatach rozwiązań cyfrowych, połączyła siły z Google Play. Celem tej współpracy jest zapewnienie użytkownikom smartfonów Honor 9, czyli najnowszego flagowego modelu tej marki, wyjątkowych doświadczeń podczas korzystania z mobilnej wersji gry „Transformers: Forged to Fight”. W 2017 roku tytuł ten został wybrany Grą Roku Google Play. czytaj więcej

Huawei Huawei znów w górę w rankingu „Best Global Brands Report”

Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI CONNECT 2017: nowe strategie, 500 mln dolarów na inwestycje i globalne zaufanie

Podczas Huawei Connect 2017 w Szanghaju Huawei ogłosił, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 500 milionów dolarów, aby pomóc swoim klientom w procesie cyfrowej transformacji. Firma zaprezentowała także najnowsze strategie i rozwiązania, które mają ułatwić przedsiębiorstwom ich integrację z cloud computing. czytaj więcej

Huawei Stacjonarnie, mobilnie, a może bez wychodzenia z domu? – Serwis Huawei

Smartfon, tablet czy laptop to urządzenia, które od kilku lat stają się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Co jednak, gdy ulegną awarii? Dostęp do szerokiej sieci punktów serwisowych jest w takiej sytuacji kluczowy. czytaj więcej

Huawei Huawei: Urządzenie mobilne do prowadzenia biznesu

Prowadzenie biznesu wymaga nieustannego bycia w kontakcie z pracownikami, partnerami i klientami. Ten, kto pragnie sukcesu, nie może pozwolić sobie na to, by wielogodzinne spotkania i podróże odbierały mu dostęp do najważniejszych danych, prezentacji czy dokumentów. Mając w ręku odpowiedniej jakości tablet, możemy pracować zdalnie w pełnym tego słowa znaczeniu. czytaj więcej

Huawei HUAWEI chce zbudować jedną z pięciu największych chmur świata

Podczas HUAWEI CONNECT 2017 w Szanghaju Guo Ping, dyrektor generalny Huawei podzielił się z uczestnikami spotkania wizją budowy przez firmę jednej z pięciu największych światowych chmur, których powstanie przewiduje się w przyszłości. czytaj więcej

Huawei Nowy router od Huawei w ofercie T-Mobile

Huawei prezentuje nowy router, który wyróżnia się nie tylko szybkością przesyłania danych, ale również eleganckim wyglądem. Co więcej, dzięki wbudowanej baterii może służyć również jako mobilne centrum internetu nawet dla 32 urządzeń jednocześnie. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Microsoft zawarły porozumienie na temat współpracy w chmurze

Podczas HUAWEI CONNECT 2017 w Szanghaju, HUAWEI i Microsoft podpisały porozumienie, w ramach którego aplikacje firmy z Redmond zostaną udostępnione w Huawei Cloud. Obie firmy chcą w ten sposób zainicjować współpracę w zakresie publicznej chmury, która zapewniłaby przedsiębiorstwom szeroki dostęp do nowoczesny rozwiązań. czytaj więcej

Huawei Kirin 970 z nagrodą podczas IFA 2017

Portal technologiczny Android Authority przyznał nagrodę "Best of IFA 2017". Otrzymała ją firma Huawei za najnowszy procesor Kirin 970. czytaj więcej

Huawei IFA 2017: Nowy kolor Honor 9 - zielonkawobłękitny odcień o nazwie Robin Egg Blue

Podczas targów elektroniki użytkowej IFA 2017, marka Honor zaprezentowała najnowszą wersję kolorystyczną smartfona Honor 9. Zielonkawobłękitny odcień o nazwie Robin Egg Blue wyznacza zupełnie nowe standardy w kolorystyce urządzeń tego typu. Honor pokazał również inne wiodące produkty, czyli modele Honor 9, Honor 9 Pro oraz Honor Magic. czytaj więcej

Huawei Honor łączy siły z Google Play, aby dodać graczom skrzydeł

Honor, marka smartfonów stworzona z myślą o pasjonatach rozwiązań cyfrowych, połączyła siły z Google Play. Celem tej współpracy jest zapewnienie użytkownikom smartfonów Honor 9, czyli najnowszego flagowego modelu tej marki, wyjątkowych doświadczeń podczas korzystania z mobilnej wersji gry „Transformers: Forged to Fight”. W 2017 roku tytuł ten został wybrany Grą Roku Google Play. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017

Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcej