Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki  za pierwszą połowę 2017 r.
Huawei

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

27.07.2017
Huawei Consumer Business Group opublikował dziś wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105.4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36.2% rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6% w stosunku do roku ubiegłego.

Prezes Huawei CBG Richard Yu komentuje: - Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.

Według danych IDC w pierwszym kwartale 2017 r. udział Huawei w światowym rynku smartfonów wzrósł do 9,8 %. Odpowiada za to rosnąca sprzedaż smartfonów klasy średniej i wyższej w kluczowych regionach świata. W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22.1% oraz zwiększeniem dostaw o 24% w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18% rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich. Grupa Huawei CBG ma na koncie też duże osiągnięcia na rynkach Azji i Pacyfiku, m.in. w Tajlandii, Malezji, Japonii, Korei Południowej i Rosji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK i Sino, urządzenia z linii Honor znalazły się w Chinach na pierwszym miejscu pod względem liczby smartfonów sprzedawanych przez Internet oraz przychodów w okresie styczeń–maj 2017 r.

Te wzrosty przełożyły się na pozycję Huawei jako marki premium o światowej renomie. W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ  na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500.

Urządzenia Huawei spotykają się z pozytywnym przyjęciem ze strony użytkowników z całego świata, ponieważ każde z nich to gwarancja jakości, pozytywnych doświadczeń i innowacyjność – tłumaczy Yu. Huawei oferuje solidny ekosystem urządzeń konsumenckich obejmujący popularne smartfony, tablety, galanterię elektroniczną a od niedawna także komputery PC. Konsumenci mają pewność, że urządzenia premium marki Huawei spełnią ich wysokie wymagania.

Wraz z umocnieniem pozycji marki Huawei ewoluować będzie także strategia sprzedażowa firmy. Huawei planuje rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy, podczas gdy w maju 2016 r. wynosiła 35 tysięcy. Firmowe placówki mają odzwierciedlać luksusowy wizerunek marki najwyższej klasy, który Huawei buduje we wszystkich zakątkach globu.

Znaczący wzrost w Europie Wschodniej

Z 50% wzrostem (pierwsza połowa 2017r. – 20.2% i pierwsza połowa 2016r.  – 13.5%) w Europie Wschodniej Huawei umacnia silną pozycję rynkową w tej części Europy. Firma osiągnęła kolejny ważny przełom w zrównoważonym rozwoju i utrzymaniu się na czołowej pozycji na rynku.

Huawei patrzy w przyszłość i zamierza utrzymywać tendencję wzrostową, proponując kolejne innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i systemów uczących się – to one wprowadzą technologię w nową „erę smart”. Ambicją CBG jest oferować inteligentne urządzenia, wyprzedzające potrzeby użytkowników i organicznie dostosowujące się do ich stylu pracy i życia.

Piętnaście globalnych ośrodków badawczo-rozwojowych oraz 36 centrów innowacji pracuje nad nowymi technologiami takimi jak czujniki, metody zarządzania danymi i ulepszenia w chipsetach Kirin, które powstały po to, aby umożliwić wprowadzenie na rynek tego nowego rodzaju funkcjonalności. Opracowując innowacyjne rozwiązania Huawei współpracuje z najważniejszymi graczami w branży, takimi jak Leica, Dolby, Microsoft, Intel i Google. 

Huawei Consumer Business Group ogłasza wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

Huawei Polska globalnym liderem sprzedaży Huawei P8 lite - ponad 1,5 miliona sztuk sprzedanych w Polsce

Huawei P8 lite, który na rynek trafił w 2015 roku, okazał się w Polsce prawdziwym sukcesem. Przez ostatnie dwa lata, Huawei dostarczył na polski rynek aż 1,55 miliona egzemplarzy tego modelu. Smartfon był hitem sprzedaży wśród ofert operatorów,
ale cieszył się popularnością również na otwartym rynku. czytaj więcej

Huawei Huawei i China Mobile wspólnie testują technologię koordynacji sieci w zakresie górnego i dolnego pasma 5G

Koncern HUAWEI, Instytut Badawczy China Mobile oraz spółka China Mobile Shanghai prowadzą wspólne testy nad koordynacją wysokiego i niskiego pasma w sieci 5G. czytaj więcej

Huawei Pierwszy ultrabook od Huawei - Huawei MateBook X - już na polskim rynku

Na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook X – pierwszy ultrabook Huawei. Laptop wyposażony jest w najnowszy procesor Intel Core siódmej generacji, technologię chłodzącą Huawei Space Cooling, zabezpieczenie w postaci czytnika linii papilarnych, system dźwiękowy Dolby Atmos oraz 13-calowy ekran 2K, który zajmuje aż 88% przedniego panelu. Ultrabook jest dopełnieniem oferty smartfonów oraz urządzeń typu wearable Huawei. czytaj więcej

Huawei Jak korzystamy ze smartfonu podczas wakacji? Wyniki Trendomierza Huawei

Smartfony stały się bezapelacyjnie jednym z najważniejszych elementów wakacyjnego bagażu. Służą już nie tylko do komunikacji, ale również jako domyślne aparaty fotograficzne i odtwarzacze muzyki. Huawei zbadał, gdzie młodzi ludzie podróżują podczas wakacji i jak ważna jest technologia w ich rękach. czytaj więcej

Huawei Huawei MediaPad M3 lite – tablet z 4-ma głośnikami do oglądania filmów

Co sprawia, że dany film oceniamy jako dobry? Z pewnością jest to wciągający scenariusz, świetna gra aktorska oraz imponująca scenografia. Na odbiór danej produkcji filmowej wpływają także parametry techniczne, takie jak jakość obrazu oraz dźwięku. Czy to oznacza, że filmy najlepiej oglądać na ekranie kinowym? Niekoniecznie! Podobnych wrażeń można teraz doświadczyć dzięki tabletom. czytaj więcej

Huawei Honor 9 kupisz w lipcu z zestawem prezentowym

Podczas premiery w Berlinie zaprezentowany został Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się nie tylko efektowną, szklaną obudową 3D. Został również wyposażony w mocne podzespoły,
z procesorem Kirin 960 i podwójnym aparatem 12 i 20Mpx na czele. Honor 9 trafi do sprzedaży już 1 lipca i będzie dostępny wraz z zestawem prezentowym. czytaj więcej

Huawei Honor oficjalnie zaprezentował swój flagowy produkt 2017 roku – Honor 9

Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się efektowną szklaną obudową 3D, wykończoną metalową ramką. Honor 9 wyposażono w podwójny aparat z obiektywami o rozdzielczości 20 i 12 megapikseli, ulepszony system audio oraz mocny procesor Kirin 960. czytaj więcej

Huawei Huawei: Jak zrobić perfekcyjny portret? Radzi Jacek Poremba

Bez wątpienia najlepszym aparatem jest ten, który mamy przy sobie. Istotą dobrej fotografii jest bowiem uchwycenie ulotnej chwili, emocji, atmosfery. Przez lata, aby zrobić wysokiej jakości zdjęcie, konieczne było posiadanie drogiego, zaawansowanego aparatu fotograficznego. Dziś takie możliwości oferuje smartfon Huawei P10. Jeden z najbardziej cenionych polskich fotografów – Jacek Poremba – radzi, jak wykonać perfekcyjny portret smartfonem. czytaj więcej

Huawei Wakacyjne zestawy prezentowe od Huawei

Lato to czas podróży, podczas których z pewnością przyda się dodatkowe wyposażenie smartfona. Od 9 czerwca, decydując się na zakup Huawei P10, Mate 9 oraz Mate 9 Pro można otrzymać zestaw prezentowy, w którym znajdą się m.in. powerbank oraz selfie-stick. Dodatkowy gadżet otrzyma również nowy posiadacz Huawei P10 lite – w tym przypadku będzie to powerbank o pojemności 5000mAh. czytaj więcej

Huawei HUAWEI buduje przyjazny ekosystem dla przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji

HUAWEI wspiera firmy z różnych branż na drodze do cyfrowej transformacji, tworząc środowisko, które przyniesie wszystkim wzajemne korzyści. Jednym z większych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie przedsiębiorstwa, jest zarządzanie danymi w erze cyfrowej. Rozwiązania umożliwiające stworzenie jednej zintegrowanej infrastruktury, w tym nowości, takie jak macierz OceanStor Dorado V3, zostały zaprezentowane w ramach europejskiej trasy HUAWEI Demo Truck odbywającej się pod hasłem Open ROADS to a Better Connected World. czytaj więcej

Huawei Polska globalnym liderem sprzedaży Huawei P8 lite - ponad 1,5 miliona sztuk sprzedanych w Polsce

Huawei P8 lite, który na rynek trafił w 2015 roku, okazał się w Polsce prawdziwym sukcesem. Przez ostatnie dwa lata, Huawei dostarczył na polski rynek aż 1,55 miliona egzemplarzy tego modelu. Smartfon był hitem sprzedaży wśród ofert operatorów,
ale cieszył się popularnością również na otwartym rynku. czytaj więcej

Huawei Huawei i China Mobile wspólnie testują technologię koordynacji sieci w zakresie górnego i dolnego pasma 5G

Koncern HUAWEI, Instytut Badawczy China Mobile oraz spółka China Mobile Shanghai prowadzą wspólne testy nad koordynacją wysokiego i niskiego pasma w sieci 5G. czytaj więcej

Huawei Pierwszy ultrabook od Huawei - Huawei MateBook X - już na polskim rynku

Na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook X – pierwszy ultrabook Huawei. Laptop wyposażony jest w najnowszy procesor Intel Core siódmej generacji, technologię chłodzącą Huawei Space Cooling, zabezpieczenie w postaci czytnika linii papilarnych, system dźwiękowy Dolby Atmos oraz 13-calowy ekran 2K, który zajmuje aż 88% przedniego panelu. Ultrabook jest dopełnieniem oferty smartfonów oraz urządzeń typu wearable Huawei. czytaj więcej

Huawei Jak korzystamy ze smartfonu podczas wakacji? Wyniki Trendomierza Huawei

Smartfony stały się bezapelacyjnie jednym z najważniejszych elementów wakacyjnego bagażu. Służą już nie tylko do komunikacji, ale również jako domyślne aparaty fotograficzne i odtwarzacze muzyki. Huawei zbadał, gdzie młodzi ludzie podróżują podczas wakacji i jak ważna jest technologia w ich rękach. czytaj więcej

Huawei Huawei MediaPad M3 lite – tablet z 4-ma głośnikami do oglądania filmów

Co sprawia, że dany film oceniamy jako dobry? Z pewnością jest to wciągający scenariusz, świetna gra aktorska oraz imponująca scenografia. Na odbiór danej produkcji filmowej wpływają także parametry techniczne, takie jak jakość obrazu oraz dźwięku. Czy to oznacza, że filmy najlepiej oglądać na ekranie kinowym? Niekoniecznie! Podobnych wrażeń można teraz doświadczyć dzięki tabletom. czytaj więcej

Huawei Honor 9 kupisz w lipcu z zestawem prezentowym

Podczas premiery w Berlinie zaprezentowany został Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się nie tylko efektowną, szklaną obudową 3D. Został również wyposażony w mocne podzespoły,
z procesorem Kirin 960 i podwójnym aparatem 12 i 20Mpx na czele. Honor 9 trafi do sprzedaży już 1 lipca i będzie dostępny wraz z zestawem prezentowym. czytaj więcej

Huawei Honor oficjalnie zaprezentował swój flagowy produkt 2017 roku – Honor 9

Honor 9. Smartfon, sygnowany hasłem „Light catcher”, wyróżnia się efektowną szklaną obudową 3D, wykończoną metalową ramką. Honor 9 wyposażono w podwójny aparat z obiektywami o rozdzielczości 20 i 12 megapikseli, ulepszony system audio oraz mocny procesor Kirin 960. czytaj więcej

Huawei Huawei: Jak zrobić perfekcyjny portret? Radzi Jacek Poremba

Bez wątpienia najlepszym aparatem jest ten, który mamy przy sobie. Istotą dobrej fotografii jest bowiem uchwycenie ulotnej chwili, emocji, atmosfery. Przez lata, aby zrobić wysokiej jakości zdjęcie, konieczne było posiadanie drogiego, zaawansowanego aparatu fotograficznego. Dziś takie możliwości oferuje smartfon Huawei P10. Jeden z najbardziej cenionych polskich fotografów – Jacek Poremba – radzi, jak wykonać perfekcyjny portret smartfonem. czytaj więcej

Huawei Wakacyjne zestawy prezentowe od Huawei

Lato to czas podróży, podczas których z pewnością przyda się dodatkowe wyposażenie smartfona. Od 9 czerwca, decydując się na zakup Huawei P10, Mate 9 oraz Mate 9 Pro można otrzymać zestaw prezentowy, w którym znajdą się m.in. powerbank oraz selfie-stick. Dodatkowy gadżet otrzyma również nowy posiadacz Huawei P10 lite – w tym przypadku będzie to powerbank o pojemności 5000mAh. czytaj więcej

Huawei HUAWEI buduje przyjazny ekosystem dla przedsiębiorstw w zakresie cyfrowej transformacji

HUAWEI wspiera firmy z różnych branż na drodze do cyfrowej transformacji, tworząc środowisko, które przyniesie wszystkim wzajemne korzyści. Jednym z większych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie przedsiębiorstwa, jest zarządzanie danymi w erze cyfrowej. Rozwiązania umożliwiające stworzenie jednej zintegrowanej infrastruktury, w tym nowości, takie jak macierz OceanStor Dorado V3, zostały zaprezentowane w ramach europejskiej trasy HUAWEI Demo Truck odbywającej się pod hasłem Open ROADS to a Better Connected World. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek nowy ultrabook z serii Huawei MateBook D

Ekran Full HD o przekątnej 15.6” oraz minimalistyczna obudowa wyróżniają najnowszy ultrabook Huawei MateBook D. Zaprojektowany z myślą o klientach indywidualnych i biznesowych, którzy lubią pracować w dobrym stylu. Imponuje dużą wydajnością, nowoczesnym designem oraz wysokiej jakości wykonaniem. czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group - wyniki Q1 2017

Huawei Consumer Business Group ogłosił, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 21,6% w stosunku do roku ubiegłego. Według danych firmy IDC, udział Huawei w światowym rynku smartfonów urósł do 9,8%, umacniając tym samym pozycję koncernu w pierwszej trójce największych dostawców smartfonów na świecie. czytaj więcej